Het weer

JMD

Well-known member
De airco hier op kantoor is kapotgegaan. En ik zit aan de zonzijde dus ik zit er lekker warmpjes bij vandaag.

Zowel gisteren als vandaag in een lokaal op de 3e (bovenste) verdieping op de zuidoosthoek en een plat dak... Lekker dan...
Op nog geen 50m^2 dan ook nog eens 30 'kacheltjes' in de vorm van leerlingen...

Gelukkig had ik vandaag maar tot 12.00 les en ga ik de rest van de week naar Engeland met de brugklassers...

JMD

Well-known member
Wat een luizenbaantje heb jij toch ...

En waar was je toen ik zaterdag tot een uur of 3 in de middag en zondagochtend zat na te kijken?? :p

En dat ik thuis ben wil niet zeggen dat ik niet werk, ga vanmiddag een PW maken voor de 3e klas en 1 voor de 2e klas..

Joost

Well-known member
Volgens buienradar zit ik nu middenin het epicentrum van een gigantische onweersbui.

Eigen waarneming; het is alleen een beetje donker.

JMD

Well-known member
Er komt een flinke bui deze kant op, zou er iets na vijven moeten zijn. Ben benieuwd... Beetje afkoeling kan geen kwaad, vies warm hier de hele dag.

JMD

Well-known member
Code oranje ... iedereen in paniek naar huis en vervolgens lekker lange file :duim:

Dat je eerder naar huis gaat bij dit verwachte weer als je moet fietsen snap ik, ben je met het OV kan ik het ook wel snappen (kans op blikseminslag bovenleiding enz en veel vertraging), maar met de auto maakt het toch geen fluit uit dat het code oranje is??

Max

Administrator
Forumleiding
Dat je eerder naar huis gaat bij dit verwachte weer als je moet fietsen snap ik, ben je met het OV kan ik het ook wel snappen (kans op blikseminslag bovenleiding enz en veel vertraging), maar met de auto maakt het toch geen fluit uit dat het code oranje is??

Iedere druppel extra is haast een kilometer extra file. Dat maakt zeker uit.

JMD

Well-known member
Iedere druppel extra is haast een kilometer extra file. Dat maakt zeker uit.
Maar als iedereen dan voor de bui uitgaat weet je zeker dat je in een extra lange file komt omdat iedereen naar huis wil...

Max

Administrator
Forumleiding
Maar als iedereen dan voor de bui uitgaat weet je zeker dat je in een extra lange file komt omdat iedereen naar huis wil...

Lang niet iedereen heeft die luxe. Dan kan je nog steeds beter nu al in die kleinere file staan dan straks in die hele lange file.

JMD

Well-known member
Dan kan je nog steeds beter nu al in die kleinere file staan dan straks in die hele lange file.
Maar de kans bestaat dus dat de 'vroege vertrekkers' juist in de hele lange file staan en de mensen die gewoon op de normale tijd weggaan omdat hun baas ze niet eerder laat gaan (of omdat dat niet kan) in een kleinere file staan.

JMD

Well-known member
Het gerommel begint... Bui lijkt nog steeds recht op ons af te komen...

Buienradarsite ligt er overigens nu uit... :p

Max

Administrator
Forumleiding
Maar de kans bestaat dus dat de 'vroege vertrekkers' juist in de hele lange file staan en de mensen die gewoon op de normale tijd weggaan omdat hun baas ze niet eerder laat gaan (of omdat dat niet kan) in een kleinere file staan.

Die kans is 50%.

erka

Well-known member
31 C vandaag, weer stuk hoger dan was verwacht.

Zoals al gezegd, deze periode is qua temperaturen, zon ?n extreem weer echt uniek.

Bovenaan