Het weer

Wigboldus

Well-known member
Reed rond die tijd op de A28 in Drenthe. We konden een tijdje niet harder dan 50 rijden. Je zag niks meer.

Nu overigens weer prachtig weer met grote verschillen in Nederland. Zeeland nu een graad of 12 en midden-Nederland tikt de 27 graden aan.
 

erka

Well-known member
Komende 10 dagen elke dag rond de 25 C!!

Deze meimaand slaat klimatologisch echt helemaal nergens meer op.
 

JMD

Well-known member
Komende 10 dagen elke dag rond de 25 C!!

Deze meimaand slaat klimatologisch echt helemaal nergens meer op.

Vanwege de warmte bedoel je? Het is de laatste jaren toch wel vaker zo dat juist de maanden voor de zomer mooi zijn en dat juli en augustus tegenvalt?
Verder kan ik me rond de eeuwwisseling ook wel een paar flink warme mei-maanden herinneren.
 

erka

Well-known member
Vandaag de zesde dag op rij met een max boven de 25C in Groningen. Normaal is 18C hier. Morgen weer 28C. Dat is best extreem hoor.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vandaag de zesde dag op rij met een max boven de 25C in Groningen. Normaal is 18C hier. Morgen weer 28C. Dat is best extreem hoor.

Hier een paar dagen rond de 25 graden, gisteren er boven en daarvoor anderhalve week constant 18-23C. Normaal is 14C hier en de hoogst gemeten temperatuur ooit hier is 29C, dan is dit extreem voor mei.

Daarnaast voelt 25C hier aanzienlijk warmer aan dan 25C in Nederland...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mij bevalt het weer wel. Lekker in het t-shirtje op de fiets. Zonder airco op kantoor in een grachtenpand is het aan het einde van de dag wel hoog tijd om naar huis te gaan. Al staat er vandaag wel een lekker fris windje, dus ik verwacht dat het minder warm dan gisteren zal worden.
 

Mario

Well-known member
De laatste 2 dagen lekker in de tuin rondhangen, bbq, biertje ... het lijkt wel zomer :duim:
 

Batigoal

Well-known member
De airco hier op kantoor is kapotgegaan. En ik zit aan de zonzijde dus ik zit er lekker warmpjes bij vandaag.
 
Bovenaan