Het weer

erka

Well-known member
Extra moeilijk wegens invloed zee??

Sneeuw is gewoon moeilijk te voorspellen in Nederland omdat bij ons het meestal niet koud genoeg is dat het standaard als sneeuw valt (itt de Alpen, Scandinavië) maar dat wij meestal op scheiding liggen van warme en koude lucht en het net zo goed regen kan zijn of ijzel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Sneeuw is gewoon moeilijk te voorspellen in Nederland omdat bij ons het meestal niet koud genoeg is dat het standaard als sneeuw valt (itt de Alpen, Scandinavië) maar dat wij meestal op scheiding liggen van warme en koude lucht en het net zo goed regen kan zijn of ijzel.
Maar dat niet koud genoeg zijn is toch een gevolg van het feit dat wij in een zeeklimaat liggen (en nog aan een uitloper van de Golfstroom?)?
 

JMD

Well-known member
Was lekker wit hier vanochtend... :)

Deed met de auto bijna een uur over de 16 km naar mijn werk (normaal 20-25 min)... Een collega van me was 1 uur 45 onderweg tegen normaal iets meer dan een half uur...
 

erka

Well-known member
Die dikke bak sneeuw komt er niet trouwens. Ja, komt er wel maar in Ardennen, Frankrijk en misschien Limburg.
 

Joost

Well-known member
Het is nu ongeveer een uur bezig. Doorgaande weg is nog prima begaanbaar.

De Limburgse media hebben wel al een liveblog gestart.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is nu ongeveer een uur bezig. Doorgaande weg is nog prima begaanbaar.

De Limburgse media hebben wel al een liveblog gestart.
Mijn vrouw zit in lijn 40 van Sittard naar Hoensbroek, die staat nu vast op de Windraak achter een vrachtwagen. Precies bovenop de berg, dus ze kunnen nergens heen.

Hier ligt nu 5 cm en het is echt spiegelglad, ook op de doorgaande weg. Ik heb al meerdere slippende auto's op de rotondes hier gezien
 

Joost

Well-known member
Wegen zullen morgen toch wel berijdbaar zijn?
Moet eigenlijk naar Maastricht morgen.
Ik raad het je ten zeerste af al zullen de meeste doorgaande wegen wel vrij zijn.

Het idiote is dat het KNMI voor Limburg nooit verder heeft opgeschakeld dan code geel terwijl Zuid Limburg en met name het Heuvelland eerder code rood waren. Wordt echt de hoogste tijd dat ze die codes voor regio’s gaan afgeven in plaats van hele provincies.
 
Bovenaan