Het weer

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Overstromingen zijn extreem hier. Op lagere plekken is de hele omgeving overstroomd. Godzijdank woon ik bovenop een heuvel waardoor ik hier veilig zit, maar we kunnen nauwelijks de deur uit.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Delen van de stad zijn inmiddels geëvacueerd. Ik kan voorlopig niet echt de wijk uit want alles op lagere grond is ondoorgaanbaar. Gelukkig hebben wij genoeg eten in huis om het een tijdje vol te houden.
 

erka

Well-known member
Niet zo erg als in Schotland maar hier plenst het nu ook al twee dagen met een harde oostenwind. Gevoelstemperatuur is inmiddels rond vriespunt! Was dit in januari gebeurd, dan hadden we toch een sneeuw gehad :)
 

erka

Well-known member
Weer een record erbij. De hittegolf in Zuid-Amerika is meer dan extreem met een heat index van tegen de 60 C in Rio. In Paraguay werd het vannacht 34,7 C als minimum en dat is de hoogste minimumtemperatuur ooit gemeten in Zuid-Amerika.
 

De Wolf

Well-known member
Volgende week sneeuw. Niet dat het veel zal voorstellen. Misschien dat het in Limburg nog blijft liggen.
 

zwammy

Well-known member
Oh ja, de pvv, vvd en de nsc willen het omroepbestel aanpakken. Nog meer huilen bij de npo. Vuiler racisten, allemaal!
 

erka

Well-known member
Van de week ook de hoogste temperatuur ooit gemeten in Brazilië: 44,8 graden. Eigenlijk valt me dat nog mee, maar Brazilië ligt natuurlijk bijna helemaal in de tropen en daar zijn de hoogste temperaturen minder extreem dan in de subtropen. Het record van Argentinië (subtropen) ligt bijvoorbeeld op 48,9 graden, tevens het record voor Zuid-Amerika.
 
Bovenaan