Het weer

erka

Well-known member
Waar ligt de sneeuwgrens zo'n beetje erka? In de Kuip geen vlokje te zien.

Alleen voor Groningen, Drenthe en alles vanaf de Veluwe naar het oosten. Hoger gelegen delen de meeste kans, met name Veluwe en de heuvels bij Oldenzaal zoals de Tankenberg en de Paasberg.
Prachtige omgeving trouwens, die Twentse heuvels. Laatst nog geweest.
 

erka

Well-known member
Vraag me af of het lukt met dat baantje, alle andere baantjes zijn vandaag weggesmolten.

Morgen trouwens sneeuw in heel Nederland, als de modellen gelijk krijgen ligt er zondag overdag t/m maandagochtend overal een sneeuwdekje, het eerst in Zeeland en pas zondagnacht bij ons. We hebben het dan over een paar cm, geen Beierse toestanden.
 

erka

Well-known member
In Scandinavië is het steenkoud. In Lapland is het "midden op de dag" inmiddels -45 C. Waarbij het midden op de dag in deze tijd van het jaar natuurlijk nog gewoon donker is .
 

JMD

Well-known member
Zit er dan uberhaupt nog temperatuurverschil in die omgeving tussen dag en nacht?
 

Jef400

Well-known member
Ik ben benieuwd of storm Henk mevrouw Co de Rood mag ontmoeten. De windsterktes zijn alleen maar toegenomen in de modellen vandaag.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
En is dat dan ook in de zomer daar zo? Want dan schijnt de hele dag de zon en die komt niet zo hoog aan de hemel te staan als hier.

In de zomer is er wel temperatuurverschil. Komt in de basis omdat in de zomer andere effecten de temperatuur bepalen dan in de winter.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
VAnaf morgen gaan we de negatieve temperaturen in. EN er zijn berichten dat het volgend weekend echt ijskoud gaat worden, maar dat spreekt elkaar nog tegen. Wel is het natuurlijk zo dat als de wind uit Scandinavië gaat komen (waar het al dagen echt idioot koud is) er echt een mega koude bel deze kant op komt.

Ik vind het vooral lekker dat het een aantal dagen droog gaat blijven, ben wel klaar met die regen. Voor mijn gevoel is het de hele kerstvakantie regen geweest... :)
 

Joost

Well-known member
Ik ben vanavond naar een potje voetbal geweest in België, was echt heerlijk fris. Veel beter dan die regen van de laatste weken.
 

erka

Well-known member
Ja, zit wel in de modellen nu, op woensdag. Wordt wel een leuke situatie. Na morgen is er eerst dooi in Nederland, maar het wordt niet echt warm, het blijft een beetje kwakkelen. En dan de echte dooiaanval waarvan het niet zeker is of het lukt. En daar wordt dus sneeuw bij ingetekend. Maar het is nog 7 dagen ver (te ver dus, buiten betrouwbare termijn van 5 dagen) en sneeuw is altijd extra moeilijk in Nederland.
 
Bovenaan