Het weer

JMD

Well-known member
Jep. Eens. Zie je ook bv bij storm. Als er flinke storm is in het Waddengebied gaat heel Noord Holland mee in die code (want Texel is Noord Holland), terwijl we dan hier wel flinke wind hebben, maar geen storm.
Nou hoeft niet elke regio echt iets aparts te hebben, maar voor bv de Wadden en het Heuvelland moet dat echt wel.
 

erka

Well-known member
Gefeliciteerd mensen, vandaag is het precies een jaar dat de gemiddelde temperatuur op aarde elke dag 1,5 graad boven normaal is.
 

erka

Well-known member
Op 7 april 's ochtends is the Great American Eclipse. Voor de 3e keer in 7 jaar een totale zonsverduistering in de USA. Verschil met vorige keer is dat het totaliteitspad pal over een aantal miljoensteden trekt: San Antonio, Dallas, Indianapolis, Columbus en Cleveland.
 

erka

Well-known member
Op 7 april 's ochtends is the Great American Eclipse. Voor de 3e keer in 7 jaar een totale zonsverduistering in de USA. Verschil met vorige keer is dat het totaliteitspad pal over een aantal miljoensteden trekt: San Antonio, Dallas, Indianapolis, Columbus en Cleveland.

Uhhmm, het is dus op 8 april en pas vanavond locale tijd.

Over een uur begint het en het is live te volgen op zo'n half miljoen youtubekanalen bij wijze van spreken.
 

JMD

Well-known member
Totale zonsverduistering, dat staat nog wel op mijn lijstje om ooit te zien...

Baal er nog steeds van dat ik in 1999 niet een dag naar zuid België/Luxemburg ben gegaan maar hier in de duinen bij een bewolkte hemel naar een gedeeltelijke verduistering te hebben staan kijken...
 

erka

Well-known member
Totale zonsverduistering, dat staat nog wel op mijn lijstje om ooit te zien...

Baal er nog steeds van dat ik in 1999 niet een dag naar zuid België/Luxemburg ben gegaan maar hier in de duinen bij een bewolkte hemel naar een gedeeltelijke verduistering te hebben staan kijken...

Komen nog twee Europese kansen aan:
Augustus 2026: Baskenland of IJsland
Augustus 2027: Costa del Sol, en alle Noord-Afrikaanse landen van Marokko t/m Egypte.

Daarna kun je het vergeten in Europa de 21e eeuw.
 

JMD

Well-known member
Jep had het ook al gezien.. opvallend dat dat echt dan een paar keer dicht bij elkaar zit en dan een tijd niet.

Volgens mij in de 22e eeuw wel twee zonsverduisteringen in Nederland in korte tijd...
 

erka

Well-known member
Jep had het ook al gezien.. opvallend dat dat echt dan een paar keer dicht bij elkaar zit en dan een tijd niet.

Volgens mij in de 22e eeuw wel twee zonsverduisteringen in Nederland in korte tijd...

Yup, 2135 met het totaliteitspad recht boven mijn hoofd in Groningen, rest van Nederland ligt er net buiten. Dus allemaal hierheen :). Maar ja, helaas dan ben ik over de 160.

 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Hij ging ook recht over de Indianapolis Speedway waar de tribunes open waren voor toeschouwers.

 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan