Eef de Kip
Well-known member
Hier binnen 29 dus ik heb de CV maar een tikje omhoog gedaan. Ik heb geen zin om met een trui op de bank te gaan zitten.
Zeker nu we nog wat gas hebben zou ik het gewoon effe lekker opstoken!Hier binnen 29 dus ik heb de CV maar een tikje omhoog gedaan. Ik heb geen zin om met een trui op de bank te gaan zitten.
Zeker nu we nog wat gas hebben zou ik het gewoon effe lekker opstoken!
Zo warm is het nu ook in Congo.Hier binnen 29 dus ik heb de CV maar een tikje omhoog gedaan. Ik heb geen zin om met een trui op de bank te gaan zitten.
Volgens mij haalt zwammy juist een citaat aan waarbij weer en klimaat door elkaar gehaald worden. Als het te koud is dan mag er volgens Hiemstra niet gesproken worden (terecht) van "klimaatverandering bestaat niet", maar als het te warm is, dan is het dat wel...Maar droom lekker verder en haal weer en klimaat lekker door elkaar op twitter.
Ondanks de hoge temperaturen is het voor een groot deel van het land geen hittegolf. Dan moet het minstens vijf dagen 25+ zijn waarvan drie boven de 30. Alleen lokaalmzal het een hittegolf zijn op plaatsen waar het morgen ook boven de 30 wordt.
Ik ben het met je eens hoor, er is verandering bezig.Zwammy, ik kan op veel punten je kritiek op media best volgen. Maar dit is echt wel klimaatverandering. Er zijn 10 35-C gemeten in 120 jaar in De Bilt. 5 daarvan in de eerste 115 jaar en de andere 5 in de laatste 5 jaar. Verder is de gemiddelde temperatuur in de afgelopen 120 jaar met 2 C gestegen in Nederland.
Maar droom lekker verder en haal weer en klimaat lekker door elkaar op twitter.
Nog niet, maar donderdag wordt het op veel plaatsen nog boven de 25.En dan nog niet want inclusief morgen heb je dan maar max 4 dagen 25+. Dus geen officiële hittegolf.
Zoals ene Sander van Dam?. Dus om nu moord en brand te gaan schreeuwen is wel een beetje overtrokken.
Ik ben het met je eens hoor, er is verandering bezig.
Maar ik volg de paniek er niet zo mee en ik volg zeker de dubbele agenda van Hiemstra. Dus om nu moord en brand te gaan schreeuwen is wel een beetje overtrokken.
Klopt, dat zegt Raisa Blommestein ook. En zij is de enige die ik geloof.Klimaatverandering is verzonnen door het WEF.
Wat ik me alleen wel afvraag is het volgende (en ik speel een beetje advocaat van de duivel nu):Dat is zeker overtrokken want ik ben ervan overtuigd dat het niet meer terug te draaien is.
Dat is zeker overtrokken want ik ben ervan overtuigd dat het niet meer terug te draaien is.
Klimaatverandering is zo oud als de aarde zelf.Wat ik me alleen wel afvraag is het volgende (en ik speel een beetje advocaat van de duivel nu):
ik heb het boek 'Het Verhaal van Nederland' (dat behoort bij de gelijknamige serie) gelezen (overigens een tip om te lezen dat boek, maar dat terzijde) en dan lees ik heel vaak in de prehistorie tot wel in de Middeleeuwen 'door het veranderende klimaat'. Het klimaat is dus altijd in beweging geweest (zie ook bv ijstijden enz). Kan de huidige temperatuursstijging (die er simpelweg is) niet (deels) te verklaren zijn door het altijd veranderende klimaat?
Overigens vind ik dat zelfs als klimaatverandering niet zou bestaan dat je nog steeds alles er aan moet doen om zo goed mogelijk met de aarde en het milieu om te gaan, dus veel liever wind/zonne-energie dan fossiel enz..