Het PSV transfertopic

Batigoal

Well-known member
Lijkt me niks mis met deze zet. Dat PSV al eerder een nieuwe centrumverdediger had moeten halen staat daar los van.

JMD

Well-known member
De komst van Schwaab inmiddels bevestigd. Wat een beleid.

Sorry, maar wat kan PSV er aan doen dat Schwaab in mei zegt dat hij niet verder wil en dan in augustus van gedachte is veranderd? Hij beviel de vorige jaren goed, moet je hem dan maar niet meer nemen als je die kans krijgt?

Pascallovic

Well-known member
Sorry, maar wat kan PSV er aan doen dat Schwaab in mei zegt dat hij niet verder wil en dan in augustus van gedachte is veranderd? Hij beviel de vorige jaren goed, moet je hem dan maar niet meer nemen als je die kans krijgt?
Ja inderdaad die moet je niet terughalen als je de kans krijgt. De vervanger heb je al binnen met Baumgartl voor 10 miljoen. Dan heeft het geen nut om een speler terug te halen die alleen maar wil komen omdat geen hond in Duitsland hem een contract wilde aanbieden.

JMD

Well-known member
Ja inderdaad die moet je niet terughalen als je de kans krijgt. De vervanger heb je al binnen met Baumgartl voor 10 miljoen. Dan heeft het geen nut om een speler terug te halen die alleen maar wil komen omdat geen hond in Duitsland hem een contract wilde aanbieden.

Alsof je met 2 goede centrale verdedigers het gaat redden een seizoen lang. Sainsbury en Luckassen zijn echt geen goede backups, dat heb je zelf meer dan eens ook al aangegeven. Schwaab zal echt weten hoe de vlag er nu bij PSV voor staat en dat Baumgartl er nu ook is.
Heeft PSV eindelijk eens een verdedigersoverschot ipv een aanvallersoverschot is het weer niet goed... :p

Pascallovic

Well-known member
Alsof je met 2 goede centrale verdedigers het gaat redden een seizoen lang. Sainsbury en Luckassen zijn echt geen goede backups, dat heb je zelf meer dan eens ook al aangegeven. Schwaab zal echt weten hoe de vlag er nu bij PSV voor staat en dat Baumgartl er nu ook is.
Heeft PSV eindelijk eens een verdedigersoverschot ipv een aanvallersoverschot is het weer niet goed... :p
Volgens mij heeft PSV het vorig seizoen inderdaad gered om een seizoen lang met 2 dezelfde centrale verdedigers te spelen, dus ja het kan. Tenminste ik ga ervanuit dat je het met mij eens bent dat PSV vorig seizoen niet de titel heeft verloren vanwege het gebrek aan opties centraal achterin. Overigens tel ik momenteel bij PSV met Viergever en Boscagli 2 potentiele linkercentrale verdedigers en met Baumgartl, Luckassen en Sainsbury 3 rechtercentrale verdedigers. Ondertussen is Obispo verhuurt en had dat de 6e centrale verdediger geweest. Hoeveel heb je er nodig? Als meer dan de helft niet voldoet zou ik zeker John de Jong er niet nog eentje laten halen. Sowieso zou ik er eerst een paar laten vertrekken alvorens ik Schwaab eventueel zou terughalen. Schwaab heeft je vorig seizoen immers ook gewoon laten zitten in de beslissende wedstrijd tegen Ajax.

Batigoal

Well-known member
Volgens mij heeft PSV het vorig seizoen inderdaad gered om een seizoen lang met 2 dezelfde centrale verdedigers te spelen, dus ja het kan. Tenminste ik ga ervanuit dat je het met mij eens bent dat PSV vorig seizoen niet de titel heeft verloren vanwege het gebrek aan opties centraal achterin. Overigens tel ik momenteel bij PSV met Viergever en Boscagli 2 potentiele linkercentrale verdedigers en met Baumgartl, Luckassen en Sainsbury 3 rechtercentrale verdedigers. Ondertussen is Obispo verhuurt en had dat de 6e centrale verdediger geweest. Hoeveel heb je er nodig? Als meer dan de helft niet voldoet zou ik zeker John de Jong er niet nog eentje laten halen. Sowieso zou ik er eerst een paar laten vertrekken alvorens ik Schwaab eventueel zou terughalen. Schwaab heeft je vorig seizoen immers ook gewoon laten zitten in de beslissende wedstrijd tegen Ajax.

De transferperiode is nog niet voorbij; ik verwacht dat ze Sainsbury nu alsnog lozen.

Ik vind het eerder van matig beleid getuigen dat ze in ??n transferperiode 3 linksbacks halen (Lato, Boscagli en Gloster).

JMD

Well-known member

Vwb dat laatste: alsof hij dat expres gedaan heeft. Verdedigers maken fouten, net als aanvallers. Alleen is een fout van een verdediger sneller fataal dan die van een aanvaller.

Aangezien Luckassen en Sainsbury niet voldoen kan je dus mooi Schwaab halen ja.

En verder: vorig jaar kon het idd met 2, maar je moet altijd een backup hebben voor als iemand geblesseerd raakt. Vorig seizoen speelden we vanaf januari 1 duel per week, ik hoop toch dat we dit seizoen overwinteren in EL + beker, dus dan heb je simpelweg gewoon een backup nodig.

En verder wat Bati zegt, 3 LB's halen is slecht transferbeleid, het binnenhalen van Schwaab is een buitenkansje, die moet je benutten.

JMD

Well-known member
Het schijnt bijna definitief te zijn dat Lozano naar Napoli gaat. De Italianen betalen 42 miljoen euro. Pachuca krijgt nog 8 a 9 miljoen, vanwege de afspraak bij de overname van Lozano. Dus levert deze deal PSV dus meer dan 30 miljoen op, en pakt de 'gok' die PSV nam met die deal met Pachuca dus goed uit.

Batigoal

Well-known member
Volgens De Telegraaf gaat PSV het geld wat ze voor Lozano vangen investeren in twee spelers: voor Doan zou zo'n €13,5 miljoen moeten worden betaald, waarmee hij na Sulejmani de duurste binnenlandse transfer ooit wordt. Daarnaast is men ge?nteresseerd in de jonge Argentijnse spits Nic?las Gonz?lez van VfB Stuttgart. Die werd vorig jaar nog door de degradant gekocht voor €8,5 miljoen dus ik betwijfel of het geen huur met optie tot koop gaat worden.

Bovenaan