Het PSV transfertopic

JMD

Well-known member
Afgaande op de eerste 400 miljoen die ze de afgelopen 6 maanden hebben uitgegeven, heb ik niet het idee dat er heel goed gekeken wordt naar de spelers die ze aantrekken nee. Volgens mij hebben ze al 6 buitenspelers met weinig rendement en geen fatsoenlijke spits. Ga je er nog een buitenspeler bijhalen zonder rendement.
De nood is hoog daar ja... En ook een nadeel als je teveel geld hebt, dan ga je het gewoon maar uitgeven...
 

Pascallovic

Well-known member
De nood is hoog daar ja... En ook een nadeel als je teveel geld hebt, dan ga je het gewoon maar uitgeven...
Je kunt het ook aan iets zinnigs uitgeven. Kijk naar Liverpool. Die halen Gakpo terwijl hun probleem op het middenveld ligt. Resultaat, met Gakpo spelen ze nog net zo slecht als toen ie er niet was.
 

JMD

Well-known member
Wat direct mijn punt dat je citeert bevestigt. ;)

Want ook Liverpool heeft geld teveel en geeft teveel uit aan de verkeerde spelers.
 

Pascallovic

Well-known member
Chelsea zou ook nog 100 miljoen willen betalen voor buitenspeler Mudryk. Clubs zouden er zelfs al uit zijn. Zou dat nog effect hebben voor de interesse in Madueke?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Chelsea zou ook nog 100 miljoen willen betalen voor buitenspeler Mudryk. Clubs zouden er zelfs al uit zijn. Zou dat nog effect hebben voor de interesse in Madueke?

Lijkt mij niet. 45 miljoen Manueke. Thuram voor 55 miljoen rn Mudryk voor 100. Ben je toch weer 200 miljoen verder.
 

JMD

Well-known member
Madueke definitief naar Chelsea.
Voor ongeveer 45 miljoen euro... Echt ongelooflijk. Zo verkoop je jarenlang niks aan grote transfers en zo 2 binnen een week of 4...

Dus Madueke moet het tegen ZIyech gaan opnemen, en zelfs die komt al niet echt aan de bak, terwijl ik ZIyech hoger inschat dat Madueke op dit moment.
 

JMD

Well-known member
Als je die Danjuma kan halen heb je op zich 1 van de 2 vertrokken aanvallers goed vervangen.
Jep. En als huurconstructie kan dat ook goed zijn, dan heb je tijd om een vervanger te halen (of te kijken of Bakayoko (die vorig jaar goed was, maar nu wegvalt) zich ontwikkelt) voor de aanval. Tevens is er dan geld voor wat andere versterkingen in het elftal, met name de verdediging.
Verder was El Ghazi al gehaald met het idee in het achterhoofd dat Gakpo zou weggaan.

Ik ben dan hier ook niet ontevreden over. Van het geld van Gakpo moet het meeste de spaarpot in, maar van het geld van Madueke kan flink wat uitgegeven worden, en van Madueke wist je 1) toch nooit hoe lang die blessurevrij bleef en 2) vond ik hem ook zelden echt beslissend, het was soms een domme draver met briljante acties (zie afgelopen zondag). Waar ik Gakpo een goede kans geef om bij Liverpool langzaam te groeien en belangrijk te worden, geef ik Madueke weinig kans daarop. Als zelfs Ziyech het op die positie niet redt....
 

JMD

Well-known member
Er wordt nu een bedrag tussen de 35 en 40 miljoen euro gemeld... Dat ziu dan (op Gakpo na) nog steeds de duurste uitgaande transfer ooit zijn, Lozano naar Napoli is nummer 3.
 

Hankie

Well-known member
Belachelijke prijs zeg niet normaal. Speler die wat talent heeft, maar vooral voor zijn Engelse nationaliteit wordt gekocht. Nu slim investeren en ga je er ruim op vooruit.
 

JMD

Well-known member
En nog 100.000 voor PSV als Depay naar Atletico gaat. De penningmeester stroomt binnen... :)
 

stc

Well-known member
Mocht dit doorgaan, dan is het een net bedrag voor een spelers die oogkleppen op heeft en ieder seizoen een aantal keer geblesseerd is.

Aan de andere kant mag ik hopen dat het technisch kader een keer doorpakt en een goede vervanger haalt.
(heb eerlijk gezegd geen hoge pet op van de RVC en de diverse besturen van PSV).
En nog 100.000 voor PSV als Depay naar Atletico gaat. De penningmeester stroomt binnen... :)
De heren Hunnekens (penningmeester) en van Baar (financieel directeur) mogen zich zeker in de handen vrijven als alles doorgaat.
 

stc

Well-known member
Ik heb het idee dat PSV aan het doorselecteren is cq een grote schoonmaak houdt binnen diverse selecties. Dit om aan de ene kant om financieel weer geld in kas te hebben. Anderzijds om juiste spelers binnen te halen, om het falend technisch en bestuurlijk beleid sinds 2018 recht te trekken.
 

JMD

Well-known member
Ik heb het idee dat PSV aan het doorselecteren is cq een grote schoonmaak houdt binnen diverse selecties. Dit om aan de ene kant om financieel weer geld in kas te hebben. Anderzijds om juiste spelers binnen te halen, om het falend technisch en bestuurlijk beleid sinds 2018 recht te trekken.
Laten ze dan maar achterin beginnen, want daarin is het sinds 2019 ofzo middelmaat... Overigens ging het in 2018 nog niet mis, dat 1e Van Bommeljaar was gewoon goed (najaar 2018 slechts 1 nederlaag in competitie en rest overwinningen), in de 2e seizoenshelft kwam er wel iets de klad in, maar normaal gesproken word je dan gewoon kampioen met die puntenaantallen. Alleen stuitten we op misschien wel het beste Ajax van de 21e eeuw... Daarna werd het steeds minder ja.
 

Pascallovic

Well-known member
Laten ze dan maar achterin beginnen, want daarin is het sinds 2019 ofzo middelmaat... Overigens ging het in 2018 nog niet mis, dat 1e Van Bommeljaar was gewoon goed (najaar 2018 slechts 1 nederlaag in competitie en rest overwinningen), in de 2e seizoenshelft kwam er wel iets de klad in, maar normaal gesproken word je dan gewoon kampioen met die puntenaantallen. Alleen stuitten we op misschien wel het beste Ajax van de 21e eeuw... Daarna werd het steeds minder ja.
Ik blijf er bij dat PSV het vooral zelf heeft laten liggen in het eerste jaar Mark van Bommel. Utrecht uit konden ze bij winst Ajax op 8 punten zetten en verzaakten ze. Ajax uit met een man meer, 1-1 stand en praktisch nog een 2e helft te spelen konden ze Ajax bij winst ook op 8 punten zetten, maar verloren ze zelfs. De rest is geschiedenis. Natuurlijk was Ajax fantastisch dat jaar, maar PSV heeft zelf toch wat gouden kansen laten liggen dat seizoen.
 

JMD

Well-known member
Ik blijf er bij dat PSV het vooral zelf heeft laten liggen in het eerste jaar Mark van Bommel. Utrecht uit konden ze bij winst Ajax op 8 punten zetten en verzaakten ze. Ajax uit met een man meer, 1-1 stand en praktisch nog een 2e helft te spelen konden ze Ajax bij winst ook op 8 punten zetten, maar verloren ze zelfs. De rest is geschiedenis. Natuurlijk was Ajax fantastisch dat jaar, maar PSV heeft zelf toch wat gouden kansen laten liggen dat seizoen.
O zeker. En het hielp ook niet mee dat Bommel continu bleef ontkennen dat het spel steeds minder werd. Dat begon al bij het eerste duel na de winterstop, toen een 0-2 voorsprong bij Emmen werd weggegeven... PSV leek toen de koppositie af te staan, maar Ajax won niet van Heerenveen.
 

JMD

Well-known member
PSV is definitief van Bruma verlost... Het heeft PSV een miljoen of 20 gekost qua verlies... Met recht de duurste transfer ooit...
 
Bovenaan