Het Provincie 'maar toch vooral Limburg'-Topic

Jozsef

New member
Dan zou ik nog eerder zeggen ergens in oost-NL. Achterhoek of Twente. Iets minder rustig dan in het Noorden, mooie omgeving, aardige relaxte mensen en toch centraal. En niet zo moeilijk om ertussen te komen, wat in Limburg of een bepaald gebied in het noorden wel lastig is.

Dacht ik ook al aan voor Hankie. Achter Doesburg-Zutphen zeg maar. Goedkoop, rustig maar veel hanzesteden om de hoek. En nog redelijk centraal gelegen.
Ex-collega van me heeft een vrijstaand huis gekocht in een dorp bij Hengelo (OV). Lap grond erbij, gekocht van de opbrengst van z'n rijtjeswoning hier.
 

Hankie

Well-known member
Dacht ik ook al aan voor Hankie. Achter Doesburg-Zutphen zeg maar. Goedkoop, rustig maar veel hanzesteden om de hoek. En nog redelijk centraal gelegen.
Ex-collega van me heeft een vrijstaand huis gekocht in een dorp bij Hengelo (OV). Lap grond erbij, gekocht van de opbrengst van z'n rijtjeswoning hier.

Klopt ik zit daar nu ook naar te kijken. Ik kwam ook leuke dingen in Winterswijk tegen.
 

De Wolf

Well-known member
Meppel is een groot dorp prima om te wonen. ( Zeg ik van oudsher hater van alles wat Meppel is)

Ligt te dicht bij Staphorst. Kan je beter richting Assen gaan. Ik zou Oosterwolde adviseren. Appelscha is ook mooi, alleen in de zomer is 80% toerist.
 

Balderas

New member
Wat is er zijn erg aan dat Meppel dicht bij Staphorst ligt?

Meppel is prima wonen, heb er zelf 2 jaar met plezier gewoond. Bijna alles is aanwezig, prima centrum en in vergelijking met (bijvoorbeeld) Zwolle is het al een oase van rust. Dat het dan weer dicht bij staphorst ligt daar kan Meppel weinig aan doen...

Maar zo erg is het niet meer, meeste van dit soort opmerking bestaat uit vooroordelen. Natuurlijk is er nog steeds een vrij groot deel zwarte kousen aanwezig in staphorst en zijn de meeste winkels nog dicht op zondag. Maar door de vele "import" en dat de jeugd steeds anders gaat denken begint staphorst steeds meer te veranderen en dat is niet in het nadeel.
 

Jozsef

New member
Half Capelle bestaat ook uit zwarte kousen maar het is hier toch heerlijk wonen.
Veel rust en groen (ja, echt waar), maar met de metro toch in een kwartiertje in de stad.
Voor Hankie uiteraard relatief druk, zeker vergeleken met 't platteland.
 

erka

Well-known member
Ligt te dicht bij Staphorst. Kan je beter richting Assen gaan. Ik zou Oosterwolde adviseren. Appelscha is ook mooi, alleen in de zomer is 80% toerist.

Appelscha: bejaarden, toeristen en studentenkampen. Echt een heel fijn dorp...
 

Hankie

Well-known member
Succes ermee, wel heel mooie mensen zijn dat.

Ook in Brabant is er goed mee te leven, persoonlijk vind ik Meijel een hele mooie omgeving, op de grens van Brabant en Limburg en na mijn weten is het Limburg. In Eindhoven valt er ook met HSP te leven Hankie, hier is alles nog gemoedelijk druk :)

Thanx ja het is een mooi persoon. maar qua opvoeding is het wel een uitdaging. Daarnaast heeft ze ook een disharmonisch profiel (140 intelligentie en 119 cognitief).

Maar alle opties zijn nog open.
 

zwammy

Well-known member
Jep, mijn vrouw heeft het ook dus weet hoe lastig maar vooral hoe mooi het kan zijn. Als je dat in gedachte houdt kan het alleen maar goed gaan. Succes iig.
 

Joost

Well-known member
Succes ermee, wel heel mooie mensen zijn dat.

Ook in Brabant is er goed mee te leven, persoonlijk vind ik Meijel een hele mooie omgeving, op de grens van Brabant en Limburg en na mijn weten is het Limburg. In Eindhoven valt er ook met HSP te leven Hankie, hier is alles nog gemoedelijk druk :)

Meijel is een leuk dorp inderdaad maar wel behoorlijk ver van grote steden.
 

banshee

Member
Hahaha, M?hl.

Mijn schoonvader komt uit Meijel, en een hoop van mijn collega's ook. Echte Meijelnaren hebben inderdaad een vreemd (vreselijk) taaltje. Geen brabants, geen limburgs... gewoon: vreemd.

Ik woon zelf in Roggel (net zo'n dorp als Meijel). Weinig spectaculairs te beleven, maar heerlijk en betaalbaar wonen. Kwartier rijden van Roermond, 20 minuten van Venlo, 25 minuten van Eindhoven, 45 minuten van Maastricht.

Omgeving Roermond kan ik echt aanbevelen. Ik ben absoluut geen fan van de Designer Outlet in Roermond (elk weekend files vanuit Duitsland), maar de historische binnenstad vind ik prachtig. De outlet heeft prima marketingonderzoek gedaan, want het potentieel aan klanten is enorm.

Waarom een outlet in de randstad maken, hebben ze gedacht? Als je daar een straal van 100 km omheen trekt, een uur reistijd, dan heb je een potentieel aantal bezoekers van een kleine 5 miljoen (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag etc).

Wat als je datzelfde trucje uithaalt bij Roermond???
Dan kom je op: Venlo, Nijmegen, Sittard/Geleen, Eindhoven, Maastricht, Aken, K?ln, D?sseldorf, Krefeld, M?nchengladbach, Duisburg, Essen, Dortmund....)
Precies, een potentieel van bijna 15 miljoen bezoekers !

Mede dankzij Jos van Reij is Roermond geworden wat het nu is, een bloeiende stad die nog steeds met de kenmerken van een dorp (ons kent ons nog steeds).

Ach ja, ik wens je succes bij je zoektocht naar een passende plaats om met je dochter naar toe te gaan. Waar je ook neerstrijkt, ik waardeer het dat je kiest voor de toekomst van je kind !
 
Bovenaan