Hahaha, M?hl.
Mijn schoonvader komt uit Meijel, en een hoop van mijn collega's ook. Echte Meijelnaren hebben inderdaad een vreemd (vreselijk) taaltje. Geen brabants, geen limburgs... gewoon: vreemd.
Ik woon zelf in Roggel (net zo'n dorp als Meijel). Weinig spectaculairs te beleven, maar heerlijk en betaalbaar wonen. Kwartier rijden van Roermond, 20 minuten van Venlo, 25 minuten van Eindhoven, 45 minuten van Maastricht.
Omgeving Roermond kan ik echt aanbevelen. Ik ben absoluut geen fan van de Designer Outlet in Roermond (elk weekend files vanuit Duitsland), maar de historische binnenstad vind ik prachtig. De outlet heeft prima marketingonderzoek gedaan, want het potentieel aan klanten is enorm.
Waarom een outlet in de randstad maken, hebben ze gedacht? Als je daar een straal van 100 km omheen trekt, een uur reistijd, dan heb je een potentieel aantal bezoekers van een kleine 5 miljoen (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Haag etc).
Wat als je datzelfde trucje uithaalt bij Roermond???
Dan kom je op: Venlo, Nijmegen, Sittard/Geleen, Eindhoven, Maastricht, Aken, K?ln, D?sseldorf, Krefeld, M?nchengladbach, Duisburg, Essen, Dortmund....)
Precies, een potentieel van bijna 15 miljoen bezoekers !
Mede dankzij Jos van Reij is Roermond geworden wat het nu is, een bloeiende stad die nog steeds met de kenmerken van een dorp (ons kent ons nog steeds).
Ach ja, ik wens je succes bij je zoektocht naar een passende plaats om met je dochter naar toe te gaan. Waar je ook neerstrijkt, ik waardeer het dat je kiest voor de toekomst van je kind !