Het grote Serie topic!

Maasveld

Well-known member
Het gaat mij ook meer om het politieke, ik vind het wat dat betreft ook jammer dat die hele White walkers er zijn. Dat maakt het allemaal wel erg nep. Die rol hadden de wildlings van north of the wall prima op zich kunnen nemen en was het een stuk realistischer geweest.
Goed dan blijven oa die draken nog over, maar het oog wil ook wat.
Als er 1 woord niet bij GOT hoort is het wel realistisch.
 

Ska P 187

Well-known member
Mooie aflevering, nummertje twee that is.

Volgende week doden slachten, tsja het moet maar.
Daarna kan de strijd om de troon echt losbarsten.
 

SuikerBrood

Well-known member
Wat een show is dit toch.

Volgende week gaat het los. Maar het zou mij niets verbazen als dit ??n van mijn favoriete afleveringen van het seizoen was. Een hommage aan alle karakters, met prachtige muziek van Florence + The Machine.
 

delmaestro

Well-known member
Wat een show is dit toch.

Volgende week gaat het los. Maar het zou mij niets verbazen als dit ??n van mijn favoriete afleveringen van het seizoen was. Een hommage aan alle karakters, met prachtige muziek van Florence + The Machine.

Je bedoelt dat je eindelijk de reet van Arya mocht zien...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Haha, ja. Wel prachtig gemaakt natuurlijk. Maar qua 'inhoud' viel het wel wat tegen.

Fantastisch gemaakt. En zeker het eerste uur was briljant. Ik heb ook niet zoveel moeite met de uiteindelijke 'overwinnaar', omdat dat mijn favoriete karakter is. Maar 8 seizoenen vol mysterie, speculaties en heel veel hype, allemaal weg. Wat was zijn motief? Wat zat Bran nou precies te doen? Wat is hun connectie? Waarom deden zijn trouwste onderdanen de hele aflevering niets? Dit was dus precies de uitkomst waarvan ik dacht dat George RR Martin dat juist niet wilde.
 

SuikerBrood

Well-known member
Fantastisch gemaakt. En zeker het eerste uur was briljant. Ik heb ook niet zoveel moeite met de uiteindelijke 'overwinnaar', omdat dat mijn favoriete karakter is. Maar 8 seizoenen vol mysterie, speculaties en heel veel hype, allemaal weg. Wat was zijn motief? Wat zat Bran nou precies te doen? Wat is hun connectie? Waarom deden zijn trouwste onderdanen de hele aflevering niets? Dit was dus precies de uitkomst waarvan ik dacht dat George RR Martin dat juist niet wilde.

Zag een tweet voorbijkomen dat de White Walkers meer tegen Samwell gevochten hebben dan tijdens de Battle of Winterfell. Wel typerend.

Ik vond de opening van de aflevering echt fantastisch mooi. De ijzige sfeer die er hangt voor zo'n gevecht, even dat momentje van hoop (dat gebeurde meerdere keren, steeds in relatie tot vuur) en dan weer diep in de nachtmerrie. Puur uit cinematografisch perspectief is het echt een meesterwerk.

Maar wat je zegt, als je al 8 jaar ergens naartoe aan het bouwen bent, vol met mysterie en politiek. Dan is zo'n einde een beetje.. saai? Dat had ik bij de Battle of the Bastards bijvoorbeeld helemaal niet.
Probleem zit hem er ook in dat een tegenstander zonder veel karakter nooit echt leuk is. Zombies zijn eentonig. En de White Walkers hadden ook niet veel karakter.

Een stukje kunst was het zeker, maar geen Game of Thrones-achtig plot.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zag een tweet voorbijkomen dat de White Walkers meer tegen Samwell gevochten hebben dan tijdens de Battle of Winterfell. Wel typerend.

Ik vond de opening van de aflevering echt fantastisch mooi. De ijzige sfeer die er hangt voor zo'n gevecht, even dat momentje van hoop (dat gebeurde meerdere keren, steeds in relatie tot vuur) en dan weer diep in de nachtmerrie. Puur uit cinematografisch perspectief is het echt een meesterwerk.

Maar wat je zegt, als je al 8 jaar ergens naartoe aan het bouwen bent, vol met mysterie en politiek. Dan is zo'n einde een beetje.. saai? Dat had ik bij de Battle of the Bastards bijvoorbeeld helemaal niet.
Probleem zit hem er ook in dat een tegenstander zonder veel karakter nooit echt leuk is. Zombies zijn eentonig. En de White Walkers hadden ook niet veel karakter.

Een stukje kunst was het zeker, maar geen Game of Thrones-achtig plot.

Walder Frey heeft mee maincharacters vermoord dan de Night King, dat kan toch niet.

Zeker, het begin was geweldig. Ook in relatie met vorige aflevering. Alles stond klaar voor een paar tragische, maar hero?sche doden, waar GoT om bekend staat. Maar nee, ook na de 14e keer dat iemand onder een hoopje whites lag werd die weer gered.

Battle of the Bastards was inderdaad heel goed. En ook dit gevecht was niet saai. Wat ik zei, zeker het eerste uur puntje van m'n stoel. Maar wat ik zonde vind is dat het uiteindelijk weer een standaard "ik ben gewoon slecht en zonder echte reden wil ik iedereen vermoorden" slechterik is. Ik heb het idee dat ze vooral heel veel tijd en geld hebben gestoken in de visuals. Prima, maar als er nou ??n serie is waarbij het verhaal voor visuals gaat dan is het GoT (of beter gezegd A Song of Ice and Fire) wel.

Maar goed, ze hebben nog twee afleveringen om het goed te maken. Misschien komt er nog een behoorlijke twist.
 

Maasveld

Well-known member
Er komt nog een prequel van GoT met als thema The Long Night. Ik neem aan dat we dan pas echt meer te weten komen.
Ik ga er overigens vanuit dat the Night King een Targaryen is, aangezien hij een draak kan bevliegen (wat in principe enkel voor Targaryens is weggelegd). In de aflevering van gisteren kwam daar nog een dikke aanwijzing bij.

Uiteindelijk tel ik toch zo'n 7 gesneuvelde hoofd- en bijrollen.
 
Laatst bewerkt:

delmaestro

Well-known member
Hoogtepunt: Lyanna Mormont
Dieptepunt: Een onoverzichtelijke kut battle

De (onbewuste) zelfmoord Dothraki's waren een toffe aanloop, maar de rest van de battle een lachertje. Compleet leger weggevaagd, behalve enkel de hoofdrolspelers. Compleet leger staat vervolgens op als ondode en keert zich tegen de hoofdrolspelers, en weer overleven de hoofdrolspelers. Bleh...
 

delmaestro

Well-known member
Al die jaren voor niets gekeken?

Ik zal er serieus op ingaan. Nee dat niet. Omdat voor mij persoonlijk die battle met de Night King niet zo nodig hoeft. Ik ben persoonlijk dus heel blij dat die gast met nog 3 afleveringen van ruim een uur te gaan, nu al verslagen is/lijkt. De absolute finale van de serie gaat dus waarschijnlijk over wie de troon wint, en niet wie de Night King verslaat. Dat is een persoonlijke triomf!
 
Bovenaan