Het grote Serie topic!

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat is uiteraard een kwestie van smaak. De afgelopen jaren zaten er afleveringen bij waarbij ik op het puntje van mijn stoel heb gezeten. Eigenlijk zijn het gewoon 10-uur durende films opgeknipt in tien stukjes. Mag ook wel met een budget van 15 miljoen per aflevering.

Ja ik vind het echt waanzinnig. Er zijn specifieke scenes die ik nog weleens terugkijk en waar ik dan nog steeds kippenvel van krijg. Absoluut ??n van m'n favoriete series ooit.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ja ik vind het echt waanzinnig. Er zijn specifieke scenes die ik nog weleens terugkijk en waar ik dan nog steeds kippenvel van krijg. Absoluut ??n van m'n favoriete series ooit.

Inderdaad. Seizoen 2 en 3 waren wel mijn favoriet. En bij de Battle of the bastards' zat ik gewoon met open mond te kijken hoe ze dat in godsnaam allemaal zo gefilmd hebben.

Hoe kijken jullie de serie?

Ziggo Go.
 

delmaestro

Well-known member
Game of Thrones is gewoon gaaf. Alleen jammer dat ze de beste doodscene (Viserys) uit seizoen 1 nooit meer overtroffen hebben...
 

Atreides

Well-known member
Toch wel vrij veel episch doodscenes wat mij betreft.

5391d43f1536723967b3306f_iper-gif.gif

gallery-1466436264-ramsay-dog-death-l.gif

joffreydead.gif
 
Laatst bewerkt:

delmaestro

Well-known member
Oh jawel. Ramsay was wel aardig. The Viper inderdaad ook. Maar bij Viserys zat er ook gewoon een lekkere monoloog en een ironische backfire bij...
 

SuikerBrood

Well-known member
Oh jawel. Ramsay was wel aardig. The Viper inderdaad ook. Maar bij Viserys zat er ook gewoon een lekkere monoloog en een ironische backfire bij...

En de revanche op de Red Wedding van Arya? Die vond ik ook wel gruwelijk. Wel minder indrukwekkend, grafisch gezien.
 

Ska P 187

Well-known member
De mooiste scene was toch wel de geboorte van de draken, nadat madam zichzelf op de brandstapel had gezet.
 

Hankie

Well-known member
Toch wel vrij veel episch doodscenes wat mij betreft.

5391d43f1536723967b3306f_iper-gif.gif

gallery-1466436264-ramsay-dog-death-l.gif

joffreydead.gif


De eerste is niet eens mogelijk,
De tweede is zo nep als het maar zijn kan
En de laatste wordt anaal gepakt door Christiano Ronaldo.

Maar goed ik heb de serie nog nooit gezien.


Netflix series die ik onlangs heb gekeken:
Legends (lekker simpel)
Titans (wel geinig)
The order (wel een goede serie, benieuwd wat seizoen 2 brengt)
Zoo (eerste 2 seizoenen top, daarna wat minder geloofwaardig)
Blacklist ( ik had het laatste seizoen nog niet gezien)
 

Reinoud

Well-known member
Tijdje geleden dat ik Borgen heb gezien. Maar wat een uitstekende Deense politieke serie was dat zeg!

Nog meer DVK-ers die Borgen hebben gezien?

Borgen is briljant. Samen met The Bridge mijn favoriete (Scandinavische) serie.

(Sorry op zoek naar nieuwe serie even dit topic aan het doorspitten)
 

SuikerBrood

Well-known member
De mooiste scene was toch wel de geboorte van de draken, nadat madam zichzelf op de brandstapel had gezet.

Oh, daar had ik dan weer minder mee. Maar ik kijk voornamelijk voor de politieke en persoonlijke intriges. Mijn favoriete personages zijn toch wel Varys en Tyrion.
 

delmaestro

Well-known member
Mijn favoriete character qua intriges is Littlefinger. Hoe die zichzelf omhoog lult...

De grootste baas is natuurlijk Bronn. Alhoewel Tormund ook wel een prima dude is om mee uit zuipen te gaan...
 

Ska P 187

Well-known member
Oh, daar had ik dan weer minder mee. Maar ik kijk voornamelijk voor de politieke en persoonlijke intriges. Mijn favoriete personages zijn toch wel Varys en Tyrion.
Het gaat mij ook meer om het politieke, ik vind het wat dat betreft ook jammer dat die hele White walkers er zijn. Dat maakt het allemaal wel erg nep. Die rol hadden de wildlings van north of the wall prima op zich kunnen nemen en was het een stuk realistischer geweest.
Goed dan blijven oa die draken nog over, maar het oog wil ook wat.
 
Bovenaan