Ik ga ervan uit dat de volgende spelers volgend jaar niet meer bij PSV spelen: Depay, Wijnaldum, Willems en Rekik.
Voor de keepers zijn er 2 goede keepers in de selectie Zoet en Pasveer.
In de verdediging dienen er sowiezo een aantal spelers te worden aangetrokken. Bruma en Arias blijven sowiezo bij PSV. Brenet denk ik ook. Ik ga er vanuit dat Willems en Rekik bij PSV vertrekken. Dit betekent dat er in ieder geval 2 nieuwe spelers moeten worden aangetrokken. Daarnaast ben ik niet overtuigd dat Tamata doorgroeit naar een hoger niveau. Daarnaast hoop ik dat Ismiat blijft bij PSV.
Het vervangen van Wijnaldum is reeds geregeld door het inzetten van Maher. Samen met Guardado en Hendrix is dit denk ik een goed middenveld. Schaars en Hiljemark zouden natuurlijk vervangers van de eerder genoemde spelers. Daar 4 van de 5 spelers controleren zijn, zal er misschien nog een speler voor de nr 10 positie moeten worden aangetrokken.
Het vervangen van Depay zal moeilijker worden. Met 4 aanvallers in de selectie (de Jong, Locadia, Narsingh, Jozefszoon) voor 3 posities zou er in ieder geval 1 speler (liefst 2) moeten bij komen om de posities dubbel bezet te houden.
Uiteraard heeft het technisch management een aantal schaduw lijsten, zodat PSV de juiste spelers aan kan trekken mochten er een aantal spelers daadwerkelijk vertrekken. Mocht de selectie op tijd klaar zijn, en ingespeeld zijn, dan geef ik PSV sowiezo een kans in de CL.