Het grote PSV nieuws topic

Mario

Well-known member
Forumleiding
Als PSV komende week van NEC wint, en Feyenoord vervolgens verliest van Excelsior, is PSV kampioen. Zo niet, kan PSV een week later bij Telstar kampioen worden.

stc

Well-known member
PSV gaat beide wedstrijden het moeilijk krijgen. Ik weet van de vorige wedstrijd tegen Telstar dat het totaal niet liep en ze terecht verloren. Iedere club gebruikt nu een bepaalde tacktiek waar PSV het moeilijk mee heeft.

Ik mag hopen dat de staf het elftal op en top voorbereid.

Het leukste is als PSV in een thuiswedstrijd kampioen wordt. Maar hoe eerder hoe beter. Het zou wat zijn als PSV zaterdag wint en Excelsior wint zondag van Feyenoord (wat ik niet zie gebeuren zondag). Dan zit je zondagmiddag op de bank en dan hoor je dat je kampioen bent.

JMD

Well-known member
PSV gaat beide wedstrijden het moeilijk krijgen. Ik weet van de vorige wedstrijd tegen Telstar dat het totaal niet liep en ze terecht verloren. Iedere club gebruikt nu een bepaalde tacktiek waar PSV het moeilijk mee heeft.

Ik mag hopen dat de staf het elftal op en top voorbereid.

Het leukste is als PSV in een thuiswedstrijd kampioen wordt. Maar hoe eerder hoe beter. Het zou wat zijn als PSV zaterdag wint en Excelsior wint zondag van Feyenoord (wat ik niet zie gebeuren zondag). Dan zit je zondagmiddag op de bank en dan hoor je dat je kampioen bent.
Zou wel de 2e keer in de historie zijn dat Excelsior PSV kampioen maakt terwijl de Rotterdammers op dat moment niet tegen PSV spelen...

Mario

Well-known member
Forumleiding
Zou wel de 2e keer in de historie zijn dat Excelsior PSV kampioen maakt terwijl de Rotterdammers op dat moment niet tegen PSV spelen...
En voor de derde keer op rij kampioen waar Rotterdamse clubs bij zijn betrokken.

zwammy

Well-known member
Ben wel heel benieuwd hoe ze het gaan aanpakken met de infrastructuur met 20.000 extra plekken. Laten we zeggen dat ik blij ben dat ik niet in Strijp woon.

JMD

Well-known member
Ben wel heel benieuwd hoe ze het gaan aanpakken met de infrastructuur met 20.000 extra plekken. Laten we zeggen dat ik blij ben dat ik niet in Strijp woon.
Jep, inderdaad.

Plus dat je volgens mij alleen maar aan de noord en oostzijde kan bijbouwen, dus die 50000, ben benieuwd hoe ze die gaan halen..

zwammy

Well-known member
En ASML mag ook uitbreiden waarbij een 20.000 arbeiders bij moeten komen. Succes met die plaatsen in de huidige huizenmarkt met links bestuur

JMD

Well-known member

Gemeenteraad akkoord, stadion richting 50.000, volgende week meer info
Zelfs nog meer, 55.000 is het doel...

Gaat bijna een half miljard kosten...
Vraag is dus of je niet teveel wilt. Er zijn wel meer clubs flink in de problemen gekomen doordat ze een nieuw/verbouwd stadion wilden hebben...

Van buiten vind ik het er niet uitzien (maar goed, van buiten ziet het er nu ook niet uit), van binnen wel gaaf.
En met 55.000 ga je dan sowieso Feyenoord voorbij qua capaciteit, sla je de 'aanval' van Twente af en kom je in de buurt van Ajax.

Ben overigens wel benieuwd of 2030 gaat lukken, dat is slechts 3 jaar om te bouwen (want eind dit jaar wordt op zijn vroegst pas groen licht gegeven).
Ben wel blij dat tijdens de verbouwing PSV gewoon 'thuis' blijft spelen.

En ben verder benieuwd hoe je dit op West en Zuid gaat doen, daar ligt de bebouwing (weg) heel dichtbij. Met name de mensen die nu in die nieuwe flat wonen aan de westkant gaan het stadion heel dichtbij hun huis krijgen (en de bovenste verdiepingen verliezen hun zicht het stadion in)

erka

Well-known member
Wat een ding joh. Vraag me af of in 1x slim is. PSV heeft het altijd stapje voor stapje gedaan. Dat heeft een prachtig stadion opgeleverd en PSV is mede daardoor ook nooit qua stadion in de problemen gekomen. Ik vind het fors in 1x.

JMD

Well-known member
Wat een ding joh. Vraag me af of in 1x slim is. PSV heeft het altijd stapje voor stapje gedaan. Dat heeft een prachtig stadion opgeleverd en PSV is mede daardoor ook nooit qua stadion in de problemen gekomen. Ik vind het fors in 1x.
Ik ook, zeker ook gezien de kosten en je het stadion ook nog maar moet vullen. Ja, bij CL en topduels is er een wachtlijst, maar bij duels tegen de (met alle respect) kleinere clubs kan je de dagen voor een duel altijd nog wel ergens een kaartje kopen, zijn er altijd nog wel 50-100 over. (wel is het natuurlijk zo, dat als je ruimte creëert je ook meer ruimte geeft aan gezinnen/vrienden die samen naar voetbal willen, dat kan je nu niet makkelijk doen)

PSV speelde door die stapsgewijze aanpassing (zuid 1987-1988, west 1991-1992, oost 1992-1993 (of andersom) en noord 1994-1995) wel altijd in een heel lelijk stadion, maar aan de andere kant heeft zo'n asymmetrisch stadion ook wel wat.

En de hoeken gingen ook in 2 fases (noordzijde west & oost in 1998-2000, wegens EK), zuidzijde west & oost 2000-2002, maar dat was volgens mij wegens problemen met de vergunning, want dat wilde men wel ineens doen.

JMD

Well-known member

'gerenommeerde bureaus' hebben onderzoek gedaan... Als dat maar niet Hypercube is, want dan weet je dat het niet klopt, die schatten altijd alles te positief in en negeren de problemen

Je ziet er wel deels al in dat bij West nog wel ruimte zit als de TV-compound naar 'binnen' verdwijnt.

En die infographic halverwege lijkt me AI-werk gezien de spelfouten

erka

Well-known member
PSV speelde door die stapsgewijze aanpassing (zuid 1987-1988, west 1991-1992, oost 1992-1993 (of andersom) en noord 1994-1995) wel altijd in een heel lelijk stadion, maar aan de andere kant heeft zo'n asymmetrisch stadion ook wel wat.

Ja precies, ik vind dat soort stadions juist heel erg interessant.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ja precies, ik vind dat soort stadions juist heel erg interessant.
Ik ook.
Ondanks dat het Philips Stadion nu van binnen 'uniform' is, is het dat van buiten niet, alle vier de zijden zijn echt anders (door allerlei redenen). Zo werd bv de westhoek medegefinancieerd doordat Toys-R-Us er een winkel in opende. Dat zie je nog steeds terug aan die zijde, en daardoor ziet die kant er anders uit dan de oosthoek.

gevegt

Well-known member
Bij dit soort projecten ben ik altijd benieuwd hoe ze hebben begroot. Is dat hoe de huidige situatie is of is er al doorberekend hoe de komende jaren de prijzen gaan oplopen?

Bovenaan