Ik mag hopen dat er ook is nagedacht / wordt nagedacht over de infrastructuur rondom het stadion na afloop van een wedstrijd. Ik vraag mij ook af bv als er in toekomst 55000 mensen zitten tov de 35000 van nu, hoe men de split verwacht tussen fans die met de auto, fiets en OV komen. Zou het OV na afloop van de wedstrijden bv 10000 mensen extra kunnen vervoeren binnen afzienbare tijd. Zijn er genoeg garages voor de groei. Ik zie nu al dat na afloop het zeer druk is in de garages.
Ja, maar dat is dan ook vragen om problemen. Gewoon niet parkeren in de stad.
Ik ga tegenwoordig altijd via Best en dan de trein of (zoals afgelopen zaterdag) gewoon helemaal met de trein (nou ja, vanaf Schiphol), daar zit echt nog wel wat marge in (trein reizen).
Ja, er zullen idd wat meer (of langere) treinen ingezet moeten worden, maar dat doen ze bv bij Feyenoord ook met die pendeldienst. En bij PSV kan je gewoon het hoofdstation gebruiken en kan je bv een pendeldienst opzetten met Den Bosch/Tilburg/Venlo en Sittard ofzo.
Klopt, ik werk zelf aan ruimtelijke ontwikkeling. Een niet al te ingewikkelde nieuwe woonwijk duurt al gemiddeld 7 jaar. Ik zou voor een stadion in een ingewikkelde zeer stedelijke omgeving uitgaan van 10 jaar.
Jep, die 3 jaar is echt totaal niet reëel. Ben ook echt bang dat PSV zich met 1 klap naar 55.000 ofzo een te grote broek aantrekt. Nu gaat het goed en is er de wachtlijst, maar als het minder gaat zal die wachtlijst ook veel minder zijn. En ja, de regio gaat (door ASML) uitbreiden, maar dat zijn niet allemaal voetballiefhebbers en met veel andere BVO's in de regio is ook niet gezegd dat ze allemaal naar PSV gaan.
Ik zag dat Hypercube idd 1 van de bureaus is die hier aan meewerkt. Dat verklaart iig de totaal onrealistische doelen/uitwerkingen.