Het grote Gianni Infantino topic

Marinos

Well-known member
Overigens is corruptie niet eens het probleem zo zeer. Meer de conservatieve gedachtegang van Team Blatter. Over doellijn technologie, videoref etc. Ze houden de modernisering tegen in het voetbal.

En dan wel klagen over de 'Against modern football' uitingen...
 

Marinos

Well-known member
Opsich een goede oplossing. Alleen krijgt Europa dan weer niet te veel macht?
Op 3 Zuid Amerikaanse en misschien 1 of 2 Aziatische en Afrikaanse landen na, liggen alle top landen in Europa.

Die toplanden hebben ook baat bij bepaalde veranderingen. Een land waar ze geen professionals huisvesten zou eigenlijk helemaal geen stemrecht moeten hebben.

Aan de andere kant bestaat het risico dat het gat tussen groot en klein dan steeds groter wordt omdat de grote teveel macht hebben.
 
G

Gast

Guest
Die toplanden hebben ook baat bij bepaalde veranderingen. Een land waar ze geen professionals huisvesten zou eigenlijk helemaal geen stemrecht moeten hebben.

Aan de andere kant bestaat het risico dat het gat tussen groot en klein dan steeds groter wordt omdat de grote teveel macht hebben.

Dat gat is al groeiende, ook binnen Europa. Als je ziet dat door incapabele wetgeving de grote clubs zowat alle goede spelers opkopen, om het gros op de tribune te zetten. Weet ik niet of de UEFA nu zo'n goede voortrekker is van het voetbal. Natuurlijk is het gek dat Tuvalu net zoveel te zeggen heeft als Duitsland, maar het moet ook niet aan de andere kant doorslaan.
Misschien inderdaad per continent. Waar Europa bijvoorbeeld 5 stemmen heeft, Zuid Amerika 4, Azie en Afrika 3, Noord Amerika 2 en Oceanie 1.
 

Lord Flash

New member
Aan de andere kant bestaat het risico dat het gat tussen groot en klein dan steeds groter wordt omdat de grote teveel macht hebben.

Je zou als compensatie kunnen afspreken dat er dan meer geld gaat naar het verbeteren van de infrastructuur in de kleinere/armere landen. De FIFA heeft nog 1.5 miljard aan reserves ergens geparkeerd staan...

Voor zaken als bijvoorbeeld het aantal deelnemers aan WK's per continent kun je dan een absoluut minimum afspreken, en de rest laten bepalen door prestaties. Dan is het gevaar dat Europa daar meer plaatsen gaat opeisen ook weg.
 

SanMark.

Well-known member
Dan koopt Ome Blatter toch nog steeds Afrika, Azie en Midden Amerika? Heeft hij er 3. gelopen race.


En dan hoeft ome Blatter ( of zijn opvolger) maar 3 of 4 personen om te kopen. Nu word het geld tenminste nog over een 100 tal+ landen verdeeld.
 

Keyser S?ze

New member
Een voorzitter zou sowieso niet meer dan twee termijnen moeten krijgen.

Dat is nou precies het punt. Op het moment dat je al die bananenrepublieken achter je hebt waardoor je een meerderheid aan stemmen hebt, kun je naar behoefte de regels in je eigen voordeel aanpassen. Blatter stelt gewoon voor dat er geen beperking zit aan de termijn en de fatsoenlijke landen die dat geen goed idee vinden worden simpelweg door de Tuvalu's s, Samoa's en Seychellens van deze wereld weggestemd.
 

SanMark.

Well-known member
Een voorzitter zou sowieso niet meer dan twee termijnen moeten krijgen.

Klopt want dan weet je als je er een teringzooi van maakt dat je binnen een korte termijn gepakt kunt worden.

Een Blatter en al die andere oude fossielen uit Zuid Amerika e.d. denken we blijven tot aan onze dood lekker zitten wat voor vuile was er daarna naar buiten komt zal ons een zorg zijn. We hebben er tenminste heerlijk van geprofiteerd de afgelopen 30 jaar.
 

SanMark.

Well-known member
Hoe doorzichtig en voorspelbaar kun je zijn en wat bevestigt deze steunuitlating aan het adres van de FIFA de corruptievermoedens bij de toewijzing van het WK 2108.

Als de sponsoren weglopen. Dan word dat toch opgevuld met sponsoren uit het oostblok.

Al denk ik dat bv een Coca Cola wat al sinds de jaren 80 hoofdsponsor is van de FIFA geen schone handen heeft en dat dus ook een reden is dat die zich nog niet terug getrokken hebben als sponsor en dat zal voor andere sponsoren waarschijnlijk ook wel gelden.
 

A345

New member
Dit dus. Laten we allemaal een of andere multi miljardair ondersteunen als nieuwe voorzitter. Die koopt zijn stemmen natuurlijk niet.

Zelfde verhaal met het oprichten van een nieuwe bond. Daar komt ook gewoon weer iemand aan de macht die zich gek laat maken door het pluche. Zolang het geld regeert hou je dat toch. Als Blatter valt is het gewoon weer 'De koning is dood, leve de koning'.

Dus moet alles maar blijven zoals het is, vind jij?

Ik ben ook totaal niet overtuigd van zo'n figuur als Ali, maar dat terzijde.
 

Marinos

Well-known member
Dus moet alles maar blijven zoals het is, vind jij?

Ik ben ook totaal niet overtuigd van zo'n figuur als Ali, maar dat terzijde.

Lees mijn andere posts hier anders ook even. Natuurlijk vind ik dat niet, maar ik zie niet zo snel een oplossing. Al geef ik ook aan dat die corruptie me aan mn reet zal roesten als er maar iemand komt te zitten die wel voor verandering/modernisering is.
 
G

Gast

Guest
En dan hoeft ome Blatter ( of zijn opvolger) maar 3 of 4 personen om te kopen. Nu word het geld tenminste nog over een 100 tal+ landen verdeeld.

Ja die het geld spenderen voor het 25e kunstgrasveld voor de plaatselijke amateur club..
 
G

Gast

Guest
Lees mijn andere posts hier anders ook even. Natuurlijk vind ik dat niet, maar ik zie niet zo snel een oplossing. Al geef ik ook aan dat die corruptie me aan mn reet zal roesten als er maar iemand komt te zitten die wel voor verandering/modernisering is.

Misschien is een instituut als de FIFA ook wel achter haalt. Waarom kan een WK niet worden georganiseerd door het IOC?
Het grote probleem in het voetbal zijn denk ik toch de sponsoren en de bobo's met geld.
 

Sensini

Well-known member
[...]
Voor zaken als bijvoorbeeld het aantal deelnemers aan WK's per continent kun je dan een absoluut minimum afspreken, en de rest laten bepalen door prestaties. Dan is het gevaar dat Europa daar meer plaatsen gaat opeisen ook weg.
Ik zou veel meer intercontinentale play-offs voorstellen. De helft (16 van de 32) via continentale kwalificatie (bv. UEFA 6, CONMEBOL 3, CONCACAF 2, AFC 2, CAF 3, OFC 0), de overige 16 via intercontinentale play-offs. De sterkste continenten krijgen dan vanzelf de meeste deelnemers.
 

A345

New member
Lees mijn andere posts hier anders ook even. Natuurlijk vind ik dat niet, maar ik zie niet zo snel een oplossing. Al geef ik ook aan dat die corruptie me aan mn reet zal roesten als er maar iemand komt te zitten die wel voor verandering/modernisering is.

Het was ook niet als kritiek bedoeld.

Ik zie ook niet zo snel een oplossing, maar dat figuren als Blatter en consorten weg moeten lijkt me wel duidelijk. Alleen over de opvolging daarvan ben ik ook niet overtuigd. Ik geloof best dat er integere mensen op zulke posities zitten, maar het overgrote deel in Afrika/Zuid- en Midden-Amerika/Azi? vertrouw ik zeker niet.
 
G

Gast

Guest
Het was ook niet als kritiek bedoeld.

Ik zie ook niet zo snel een oplossing, maar dat figuren als Blatter en consorten weg moeten lijkt me wel duidelijk. Alleen over de opvolging daarvan ben ik ook niet overtuigd. Ik geloof best dat er integere mensen op zulke posities zitten, maar het overgrote deel in Afrika/Zuid- en Midden-Amerika/Azi? vertrouw ik zeker niet.

Vertrouw je een Platini dan wel? Ik denk dat het in Europa minstens net zo erg is. Alleen zijn de belangen hier anders, en daardoor ziet het er positiever uit voor ons.
 

Marinos

Well-known member
Misschien is een instituut als de FIFA ook wel achter haalt. Waarom kan een WK niet worden georganiseerd door het IOC?
Het grote probleem in het voetbal zijn denk ik toch de sponsoren en de bobo's met geld.

Dat is niet exclusief voor het voetbal.

Een bedrijf als Coca Cola verkoopt een drankje dat zo ongeveer de nummer 1 oorzaak van obesitas is. Maar geld regeert. Onderzoeken naar de schadelijke gevolgen van suikerhoudende drankjes worden gefinancierd door Coca Cola. Drie keer raden naar de uitslag.
 
G

Gast

Guest
Dat is niet exclusief voor het voetbal.

Een bedrijf als Coca Cola verkoopt een drankje dat zo ongeveer de nummer 1 oorzaak van obesitas is. Maar geld regeert. Onderzoeken naar de schadelijke gevolgen van suikerhoudende drankjes worden gefinancierd door Coca Cola. Drie keer raden naar de uitslag.

Tja marketing is machtiger dan iedereen denkt. Het is natuurlijk voor bedrijven heel interessant om alle bovengemiddelde voetballers in een paar teams te zetten en die ieder jaar tegen elkaar te laten voetballen. Levert weer miljarden aan sponsorgeld op. De CL is al verziekt, heel het voetbal is ziek!
Misschien moet we naar een MLS systeem, waar clubs beperkingen hebben over het aantal grootverdieners, waar er een draft systeem voor talenten is etc. Zou het allemaal een stuk spannender maken.
 
Bovenaan