Het grote Gianni Infantino topic

JMD

Well-known member
Er komen waarschijnlijk nog wel een paar rondjes. Tegen die tijd is het bijna middernacht.

Ik had begrepen maximaal nog 1. Als er geen 2/3e meerderheid is vallen nu de slechtste 2 af, en dan gaat nog een keer gestemd worden en dan degene met de meerderheid wint.
 

JMD

Well-known member
88 - 85 in het voordeel van Infantino

Hayatou geeft aan, nog een ronde, met alle vier de kandidaten.

Waarom in hemelsnaam? Alsof er nu wel een meerderheid komt.
 

de waan

Well-known member
Dan krijgen we dus nog drie rondes.

Plus copieus diner tussendoor. Duurt nog wel een uur of negen dus.
 

Friesland

Well-known member
Infantino 88 (42,5%)
Sjeik Salman 85 (41,1%)
Prins Ali 27 (13,0%)
Champagne 7 (3,4%)

Infantino + Salman 173
Ali + Champagne 34

Beschamende vertoning.
 

Mario

Well-known member
Salman of Infantino dus, maar dat wisten we gisteren ook al. Waarom weer een ronde met alle 4 de kandidaten? Dit gaat een latertje worden ...
 

JMD

Well-known member
Dat meer dan 80% van de bonden tegen de belangen van het voetbal hebben gestemd.

Tsja, maar dat was toch al lang bekend.

Er spelen andere belangen dan het voetbal. Dat is al zo sinds Havelange in 1974 FIFA-voorzitter werd. De FIFA gaat echt uit zichzelf niet verbeteren, al die bestuurders zijn veel te blij met die snoepreisjes en de geldelijke bijdragen.
 

Friesland

Well-known member
Salman of Infantino dus, maar dat wisten we gisteren ook al. Waarom weer een ronde met alle 4 de kandidaten? Dit gaat een latertje worden ...

Dat zijn de regels.
In de eerste ronde gaat het om een 2/3e meerderheid van de stemgerechtigden, maar iedereen mag door naar de tweede ronde.
Vanaf de tweede ronde valt de nummer laatst af steeds af, tot iemand een meerderheid van de geldige stemmen heeft. Bij Blatter v. Prins Ali zou er ook een tweede stemronde zijn gekomen, maar Prins Ali trok zich na de eerste stemronde terug. Van Praag bewwerde later dat hijzelf wel door zou zijn gegaan voor de tweede stemronde. We weten echter allemaal dat Van Praag in werkelijkheid niet eens een eerste stemronde aandurfde, laat staan een tweede stemronde.
 

de waan

Well-known member
Ik vond die Champagne in interviews altijd nog wel een (relatief) betrouwbare indruk maken. Geen wonder dus dat hij op zeven stemmen blijft steken.
 

Friesland

Well-known member
Waarom in hemelsnaam? Alsof er nu wel een meerderheid komt.

Die kans lijkt mij vrij groot, de nummers 3 en 4 hebben samen minder dan de nummer 2, dus hebben geen kans om de laatste ronde te halen.
Normaal gesproken gaan de meeste van de 34 stemmen naar de nummers 1 en 2 in de stemronde die nu bezig is.
 

Joost

Well-known member
Best wel een verrassende stemming. Ik had gedacht dat Salman in de eerste ronde wel tegen de 100 aan zou zitten.

Is er eigenlijk ergens bekend welke 5 landen Ali en Champagne gesteund hebben bij de kandidaatstelling?
 
Bovenaan