Het grote Gianni Infantino topic

Friesland

Well-known member
Ierland heeft 5 miljoen gekregen om af te zien van een rechtzaak na de handsbal van Henry...

Ik vind het een uiterst vreemd verhaal. Ierland zo toch geen schijn van kans hebben gemaakt met zo'n rechtszaak?
Ten eerste is een beslissing van de scheidsrechter definitief en ten tweede stond Ierland niet op winst.

De enige manier waarop je het kunt uitleggen, is dat FIFA het sneu vonden voor Ierland dat ze zo werden uitgeschakeld en ze daarom een financi?le compensatie hebben gegeven. Je kunt er natuurlijk een sappig verhaal van maken, maar dat lijkt mij op fabels gebaseerd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Precies, geen schijn van kans, omdat de regels in zo'n geval krom zijn. Want iedereen mag het rustig 22x in de herhaling terug zien, behalve de scheids. Dat zal de reden zijn geweest, dit was h?t moment om een videoref er door te drukken. Een land mist een eindronde omdat een scheids iets niet direct kon zien.
 

Friesland

Well-known member
Precies, geen schijn van kans, omdat de regels in zo'n geval krom zijn. Want iedereen mag het rustig 22x in de herhaling terug zien, behalve de scheids. Dat zal de reden zijn geweest, dit was h?t moment om een videoref er door te drukken. Een land mist een eindronde omdat een scheids iets niet direct kon zien.

Dat zou je van iedere arbitrale dwaling kunnen zeggen. Verder kan het niet de bedoeling van de videoscheidsrechter zijn dat je bij iedere beslissing direct om zijn oordeel gaat vragen, aangezien dit ver in de wedstrijd gebeurde was de kans vrij groot geweest dat ze de videoscheidsrechter al niet meer hadden kunnen raadplegen.

En nogmaals, de stand was gelijk, zeggen dat Ierland hierdoor het WK heeft gemist is gewoon complete onzin.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat zou je van iedere arbitrale dwaling kunnen zeggen. Verder kan het niet de bedoeling van de videoscheidsrechter zijn dat je bij iedere beslissing direct om zijn oordeel gaat vragen, aangezien dit ver in de wedstrijd gebeurde was de kans vrij groot geweest dat ze de videoscheidsrechter al niet meer hadden kunnen raadplegen.

En nogmaals, de stand was gelijk, zeggen dat Ierland hierdoor het WK heeft gemist is gewoon complete onzin.

Dit is toch wel even van een andere grootte.
 

Kevah

New member
Die goal werd in de verlenging gemaakt, terwijl het 1-1 stond (agg). Ik weet nog wel dat Ierland de zaakjes goed op orde had en dat het lastig was voor Frankrijk om erdoorheen te komen. Dus de Ieren waren op koers voor een penalty reeks, waardoor ze een grote kans hadden op het WK.
 

Maasveld

Well-known member
Die goal werd in de verlenging gemaakt, terwijl het 1-1 stond (agg). Ik weet nog wel dat Ierland de zaakjes goed op orde had en dat het lastig was voor Frankrijk om erdoorheen te komen. Dus de Ieren waren op koers voor een penalty reeks, waardoor ze een grote kans hadden op het WK.
Tja dat is allemaal wel heel suggestief natuurlijk.
 

Friesland

Well-known member
Die goal werd in de verlenging gemaakt, terwijl het 1-1 stond (agg). Ik weet nog wel dat Ierland de zaakjes goed op orde had en dat het lastig was voor Frankrijk om erdoorheen te komen. Dus de Ieren waren op koers voor een penalty reeks, waardoor ze een grote kans hadden op het WK.

Een strafschoppenserie betekent ongeveer 50% kans voor beide partijen, er wordt hier gedaan alsof het bijna 100% kans voor Ierland was.
 

ALenstra

Well-known member
Ach men vond het sneu voor die lieve sympathieke Ieren. En Fransen zijn onbetrouwbaar dus ??n plus ??n is twee.
 

Friesland

Well-known member
De vijf miljoen schijnt een lening te zijn geweest, maar ik lees dat het is omgezet in een gift nadat Ierland zich niet plaatste voor het WK 2014. De indruk is dus dat het wel degelijk te maken heeft met de niet-kwalificatie voor 2010, als goedmakertje.
 

Maasveld

Well-known member
Beetje lullig voor Duitsland. Die hebben met terugwerkende kracht natuurlijk nog recht op miljoenen voor het mislopen van de wereldtitel in 1966.
 
Bovenaan