Het grote Gianni Infantino topic

Friesland

Well-known member
De Duitse vertegenwoordiger heeft ook voor Qatar gestemd. Net als Frankrijk omdat ze leuke bouwopdrachtjes in het vooruitzicht zijn gesteld.

Hij heet Beckenbauer en vert egenwoordigde niet Duitsland, maar de UEFA. Platini gelijkstellen aan heel Frankrijk lijkt mij ook onzin, bovendien zat ook hij er niet namens Frankrijk, maar namens de UEFA. Valcke was de andere Fransman in het uitvoerend comit?, maar hij heeft als SG geen stemrecht.
 

A345

New member
Hij heet Beckenbauer en vert egenwoordigde niet Duitsland, maar de UEFA. Platini gelijkstellen aan heel Frankrijk lijkt mij ook onzin, bovendien zat ook hij er niet namens Frankrijk, maar namens de UEFA. Valcke was de andere Fransman in het uitvoerend comit?, maar hij heeft als SG geen stemrecht.

Elk land heeft toch gewoon een stem?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Sepp Blatter topic : Blatter treedt af.

Het grote Sepp Blatter topic : Blatter treedt af.

Minder toch? Je hebt toch slechts de meerderheid van de stemmen nodig en het totaal is toch 24? In 2026 moet je schijnbaar dus de halve wereld over.
 

erka

Well-known member
WK van 1998 zou ook met omkoping door Frankrijk zijn binnengehaald. Dat verklaart ook weer het gedrag van de Fransen.
 

Maasveld

Well-known member
Het heeft even geduurd, maar de racismekaart is dan eindelijk getrokken:

Qatar rept over racisme: ‘Het WK kan ons niet worden ontnomen’

Woensdag, 3 juni 2015 om 21:35

Het onderzoek van de Zwitserse en Amerikaanse autoriteiten naar de wereldvoetbalbond FIFA is door een groot deel van de voetbalwereld met gejuich ontvangen, maar lang niet iedereen is blij met de inmenging van onder meer de FBI. Zo onderzoekt de Amerikaanse inlichtingendienst nu ook de toewijzing van het WK van 2022 aan Qatar. Dat vindt men in het oliestaatje maar niets.

/

Volgens Khalid Al-Attiyah, minister van Buitenlandse Zaken van Qatar, heeft zijn land juist en eerlijk gehandeld met het ‘bid’. “Er kan geen sprake van zijn dat Qatar het WK wordt ontnomen. We hebben alle vertrouwen in de zorgvuldigheid van de procedure. We verdienden het te winnen, omdat we het beste plan hebben gepresenteerd.”

Al-Attiyah spreekt zelfs van racisme. “Voor sommigen is het zeer moeilijk te verteren dat een Arabisch en islamitisch land het toernooi heeft gekregen, alsof het daarop geen recht zou hebben”, klinkt het tegen France24.

Bron: voetbalzone
 

Methone

New member
Blatter zelf had er ook spijt van dat ze voor Qatar hadden gekozen, de weersomstandigheden zijn zwaar onderschat.
 

de waan

Well-known member
Ik denk niet dat Blatter spijt heeft, maar die had het WK al aan de VS beloofd. Zal ook wel iets tegenover gestaan hebben, denk je niet?
 

Ska P 187

Well-known member
Het heeft even geduurd, maar de racismekaart is dan eindelijk getrokken:



Bron: voetbalzone

Ik heb ergens vernomen dat dit wel de reden was waarom met name een aantal oost Europese landen niet op hem gestemd hebben, maar gewoon op Blatter.
Af en toe wordt er ook nog wel eens een kaart terecht getrokken.
 

de waan

Well-known member
Ik heb ergens vernomen dat dit wel de reden was waarom met name een aantal oost Europese landen niet op hem gestemd hebben, maar gewoon op Blatter.
Af en toe wordt er ook nog wel eens een kaart terecht getrokken.
Dat had met de Jordaanse prins te maken, niet met het WK in Qatar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel een tikkeltje ouderwets, een journalist die weet waarover hij het heeft.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ierland heeft 5 miljoen gekregen om af te zien van een rechtzaak na de handsbal van Henry...
 
Bovenaan