Het grote Feyenoord transfertopic

Miramar

Well-known member
Het wordt echt smeken bij Flederus of ze alsjeblieft Diemers van ons over willen nemen. Zelfs met Feyenoord B tegen Werder B is hij weer de slechtste man van het veld.
Dat balverlies op het middenveld is gewoon treurig te noemen. Iedere keer naar binnen draaien en een overtreding uit lokken omdat ie geen idee meer heeft...

• Leuk
Waarderingen: Max

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou we hebben het inmiddels allemaal al gezien, maar Jahanbakhsh is dus inderdaad binnen. Mooie primeur toch weer van FTM. ;)

Transfersom uiteindelijk iets boven de miljoen. En hij tekent voor drie jaar. Da's toch wel heel lekker! Hopelijk kan hij snel gaan vlammen.

• Leuk

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gernot Trauner is het volgende transfertarget van Feyenoord. De 29-jarige Oostenrijker is aanvoerder van LASK Linz, dus supporters van PSV en AZ zullen hem misschien nog wel kennen van hun dikke nederlagen in de Europa League. Ik werd in eerste instantie niet zo enthousiast van het bericht dat een 29-jarige gast, die nooit buiten Oostenrijk heeft gevoetbald, onze nieuwe centrale verdediger moet gaan worden. Maar na wat meer achtergrondinfo te hebben opgezocht, vind ik het eigenlijk wel een goed idee.

Rijnmond heeft er een mooi stukje aan gewijd: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1291...-van-Oostenrijks-international-Gernot-Trauner

Verder volg ik wat data-analisten en die hebben uitgezocht dat hij ook statistisch gezien behoorlijk positief opvalt. Hij is op dat gebied, samen met Ramalho die inmiddels bij PSV speelt, de verdediger met de beste statistieken van de Oostenrijkse competitie.

Kortom, gek genoeg hoop ik dat het zo snel mogelijk rond komt.

Max

Administrator
Forumleiding
Daarnaast past hij binnen ons budget en hebben we iemand nodig die er direct staat.

JMD

Well-known member
Verder volg ik wat data-analisten en die hebben uitgezocht dat hij ook statistisch gezien behoorlijk positief opvalt. Hij is op dat gebied, samen met Ramalho die inmiddels bij PSV speelt, de verdediger met de beste statistieken van de Oostenrijkse competitie.
Ramalho maakte een goede indruk afgelopen woensdag begreep ik.. (ik kijk eigenlijk nooit oefenduels) Zou mooi zijn als Feyenoord dan die Trauner kunnen ophalen. Maakt de competitie in NL sterker. Maar goed, in beide gevallen: maakt hij in een van zijn eerste duels een grote fout dan kan die er ineens helemaal niks meer van natuurlijk... ;)

PES5

Administrator
Forumleiding
Het beleid van waarde op het veld creëren is dus alweer overboord geflikkerd met Jahanbaksh en Trauner. 😉

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het beleid van waarde op het veld creëren is dus alweer overboord geflikkerd met Jahanbaksh en Trauner. 😉
Ik heb het knipoogje gezien hoor. Maar even voor de volledigheid: Slot heeft ook aangegeven graag wat ervaring erbij te willen.

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord verkoopt veelal gekochte spelers met verlies. Dus met een aankoopprijs van 1 tot 2 miljoen voor Trauner en Jahanbaksh maak je waarschijnlijk minder verlies dan met Haps en Jørgensen. Dus in die zin creëren we toch nog een beetje meer waarde.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb het knipoogje gezien hoor. Maar even voor de volledigheid: Slot heeft ook aangegeven graag wat ervaring erbij te willen.

Tuurlijk, logisch ook. Maar ik ben zelf altijd een beetje sceptisch als men spreekt van totale vernieuwing en een heel beleid trots verkondigt aan iedereen die het wil horen. Of dat je het helemaal anders gaat doen dan je voorganger.

Laat het eerst maar gewoon zien en als je succesvol bent, willen mensen vanzelf weten hoe je dat doet.

Max

Administrator
Forumleiding
Op wie doe je precies? Arnesen of Slot?

De laatste die nuanceert in werkelijk ieder interview zijn rol als vernieuwer. Hoe zeer de vragensteller ook hem in die rol wil duwen. Op het veld zie je daarentegen duidelijk vanaf de eerste oefenwedstrijd dat men anders speelt. Ook zie je dat Slot jongens als Milambo en Hartjes veelvuldig gebruikt. Die eerste stond op de shortlist die Slot had gekregen met talenten die op de korte termijn wat voor Feyenoord 1 zouden kunnen zijn. Die tweede heeft hij zelf 'ontdekt'.

Arnesen die pakt die rol van grote vernieuwer wat meer op, maar die maakt het wat mij betreft ook wel waar. De jeugdopleiding heeft hij al grondig vernieuwd, Jong Feyenoord die gaat volle bak voor toetreding piramide (vorig jaar werden er al diverse spelers aangetrokken voor dit project), het scoutingsapparaat is compleet vernieuwd, er zijn een hoop posities gecreëerd die voorheen niet bestonden en hij heeft een trainer aangesteld die bijna haaks staat op het type trainer waar Feyenoord normaal gesproken voor gaat. Tuurlijk passen Linssen, Diemers, Jahanbakhsh, Teixeira en straks Trauner niet in dat plaatje. Linssen, Diemers en Teixeira heeft hij deels gehaald om Advocaat binnenboord te houden die de boel rustig moest houden, zodat hij op de achtergrond aan de slag kon met de heropbouw van Feyenoord. Trauner en Jahanbakhsh heb je nodig, omdat je wel degelijk ervaring nodig hebt om tussentijds tot prestaties te komen en de jongere spelers verder te helpen. Tegenover al deze aankopen staan vooral veel aankopen voor de toekomst. Conteh, Baldé en straks waarschijnlijk Dermane. Pedersen die direct voor de basis is gehaald. Ik denk dat beleid zich meer uit in de herinrichting van de jeugdopleiding, scouting en technische staf dan enkele aankopen voor Feyenoord 1.

PES5

Administrator
Forumleiding
Op wie doe je precies? Arnesen of Slot?

De laatste die nuanceert in werkelijk ieder interview zijn rol als vernieuwer. Hoe zeer de vragensteller ook hem in die rol wil duwen. Op het veld zie je daarentegen duidelijk vanaf de eerste oefenwedstrijd dat men anders speelt. Ook zie je dat Slot jongens als Milambo en Hartjes veelvuldig gebruikt. Die eerste stond op de shortlist die Slot had gekregen met talenten die op de korte termijn wat voor Feyenoord 1 zouden kunnen zijn. Die tweede heeft hij zelf 'ontdekt'.

Arnesen die pakt die rol van grote vernieuwer wat meer op, maar die maakt het wat mij betreft ook wel waar. De jeugdopleiding heeft hij al grondig vernieuwd, Jong Feyenoord die gaat volle bak voor toetreding piramide (vorig jaar werden er al diverse spelers aangetrokken voor dit project), het scoutingsapparaat is compleet vernieuwd, er zijn een hoop posities gecreëerd die voorheen niet bestonden en hij heeft een trainer aangesteld die bijna haaks staat op het type trainer waar Feyenoord normaal gesproken voor gaat. Tuurlijk passen Linssen, Diemers, Jahanbakhsh, Teixeira en straks Trauner niet in dat plaatje. Linssen, Diemers en Teixeira heeft hij deels gehaald om Advocaat binnenboord te houden die de boel rustig moest houden, zodat hij op de achtergrond aan de slag kon met de heropbouw van Feyenoord. Trauner en Jahanbakhsh heb je nodig, omdat je wel degelijk ervaring nodig hebt om tussentijds tot prestaties te komen en de jongere spelers verder te helpen. Tegenover al deze aankopen staan vooral veel aankopen voor de toekomst. Conteh, Baldé en straks waarschijnlijk Dermane. Pedersen die direct voor de basis is gehaald. Ik denk dat beleid zich meer uit in de herinrichting van de jeugdopleiding, scouting en technische staf dan enkele aankopen voor Feyenoord 1.

Slot houdt zich heel erg op de vlakte, maar ik doelde meer op Arnesen. Mooi al die ontwikkelingen en ook belangrijk, maar de aankopen onder Arnesen vallen vooral tegen. Er wordt nu veel op het bordje van Advocaat gelegd, maar als TD ben je wel gewoon verantwoordelijk. Laten we het erop houden dat Arnesen vooral met lange termijn doelen is bezig geweest en het resultaat daarvan moet nog blijken. Zijn korte termijn acties zijn wat mij betreft nog weinig succesvol geweest, maar daar kan komend seizoen verandering in komen. Echter wat mij betreft, maar ik sta er een stukje verder vanaf, nog niet voldoende voor de veren die hij overal krijgt op sociale media.

Max

Administrator
Forumleiding
Slot houdt zich heel erg op de vlakte, maar ik doelde meer op Arnesen. Mooi al die ontwikkelingen en ook belangrijk, maar de aankopen onder Arnesen vallen vooral tegen. Er wordt nu veel op het bordje van Advocaat gelegd, maar als TD ben je wel gewoon verantwoordelijk. Laten we het erop houden dat Arnesen vooral met lange termijn doelen is bezig geweest en het resultaat daarvan moet nog blijken. Zijn korte termijn acties zijn wat mij betreft nog weinig succesvol geweest, maar daar kan komend seizoen verandering in komen. Echter wat mij betreft, maar ik sta er een stukje verder vanaf, nog niet voldoende voor de veren die hij overal krijgt op sociale media.

Lange termijn doelen voorop stellen lijkt mij juist goed om daadwerkelijk ander beleid te gaan voeren. Daarvan moet het resultaat altijd later blijken. Alleen op papier zijn alle wijzigingen zeer veel belovend, maar kom gerust met tegenargumenten. Dan is wat mij betreft het glas halfvol. Dat de talenten niet meer uit de jeugdopleiding vluchten noem ik overigens een vrij tastbaar eerste goede resultaat. De actie om Jong Feyenoord de piramide in te helpen is ook vrij concreet. Ik denk als je goed kijkt Arnesen in anderhalf jaar tijd qua organisatie veel meer heeft gedaan dan Van Geel in acht jaar tijd.

Verder denk ik dat je de club Feyenoord gewoon een beetje onderschat. Om alle genoemde acties te kunnen uitoefenen moest het rondom Feyenoord 1 rustig blijven. De korte termijn die de lange termijn doelstellingen verder moeten helpen. Die rust leek Advocaat aardig te kunnen brengen. Tot afgelopen januari bracht Advocaat ook de benodigde rust.

Batigoal

Well-known member
Arnesen heeft Anderlecht ook een bootlading wat oudere spelers met hoge salarissen gehaald. Nu, een paar jaar later, staan er nog een flink aantal onder contract bij die club, omdat ze die niet verkocht krijgen. En die worden dus maar eindeloos verhuurd. Qua aankopen is het niet de beste TD die je kunt hebben.

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja die schade valt tot dusver nog wel mee. Teixeira zitten we nog een jaar aan vast. Linssen en Diemers nog twee jaar. Waarvan Linssen toch wel soort van nuttig is gebleken.

Jahanbakhsh ligt voor drie jaar vast, maar op basis van de huidige situatie lijkt mij dat juist een uitstekende aankoop.

Oja, Fer daar heeft hij contract vorige zomer nog tot volgend jaar verlengd. Dat was echter op basis van het eerste seizoen van Fer toen geen gekke keuze. Die was het eerste seizoen eindelijk fit een van de sterkhouders.

JFK

Well-known member
Arnesen heeft Anderlecht ook een bootlading wat oudere spelers met hoge salarissen gehaald. Nu, een paar jaar later, staan er nog een flink aantal onder contract bij die club, omdat ze die niet verkocht krijgen. En die worden dus maar eindeloos verhuurd. Qua aankopen is het niet de beste TD die je kunt hebben.
Dat ligt toch wat genua.
De functie van Arnesen was vrij rap overbodig omdat ze Michael Verschueren hadden aangesteld die weer een trede hoger stond in de hiërarchie dan Frank.
de spelers zijn binnengehaald door Verschueren.

Batigoal

Well-known member
Dat ligt toch wat genua.
De functie van Arnesen was vrij rap overbodig omdat ze Michael Verschueren hadden aangesteld die weer een trede hoger stond in de hiërarchie dan Frank.
de spelers zijn binnengehaald door Verschueren.
Aha, hij heeft dus geen ruggengraat?

:cool:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Arnesen heeft inderdaad nog niet bepaald bewezen goed te kunnen aankopen. Ik vind de meeste van zijn aankopen tot nu toe tegenvallen. Maar sinds deze zomer hebben we een totaal vernieuwd scoutingsapparaat. Dus ik blijf erbij dat we hem pas vanaf deze zomer écht kunnen beoordelen. En niet op de zoethoudertjes van Advocaat.

Antonucci, Til, Pedersen, Marciano en Jahanbakhsh. Dat zijn de eerste vijf die ik beschouw als 'Arnesen aankopen'. En wat op de langere termijn Aleksandar Krajisnik en Aliou Baldé. En hopelijk straks Karim Dermane.

• Leuk
Bovenaan