Het grote Feyenoord transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd wie er uiteindelijk allemaal gaan komen, maar van de twee meest concrete spelers word ik niet vrolijk.

Van Wolfswinkel moet komen van een club die Champions League speelt. Met andere woorden, hij wordt ??n van de grootverdieners. Maar tegelijkertijd zit er vanwege zijn leeftijd nauwelijks restwaarde op. Bovendien vind ik het vreemd om twee spitsen in de selectie te hebben die waarschijnlijk bij de top-5 grootverdieners zitten. Misschien zelfs wel top-3. Als ze beiden fit zijn, zit er altijd eentje op de bank. Lijkt me niet wenselijk. Of gaan we dan 4-4-2 spelen? Dat zou ik nog wel een aardige optie vinden ook.

Die Portugees huren we dan een jaar. Ik ken hem niet, maar wat ik ervan lees is het een type St Juste. Ik ben niet zozeer tegen zijn komst, want hij heeft best een aardig CV, met al een hoop wedstrijden op het hoogste niveau in Frankrijk achter zijn naam. Maar ik heb wel ernstige twijfels over het nut van een huurconstructie. Zo'n jongen gaat altijd tijd nodig hebben om zich aan te passen. Voordat hij volledig geacclimatiseerd is, ben je sowieso wel een half jaar verder. Wat is dan de meerwaarde, als hij een half jaar later sowieso teruggaat naar Trabzonspor? Huren werkt m.i. alleen met spelers die je de volledige garantie geven een directe versterking te zijn. Zoals Karsdorp, Tete, Hoedt, etc.

PES5

Administrator
Forumleiding
Blijkbaar is er geen cent in Rotterdam. Dan maar huren.

Denk dat AZ, Utrecht en Vitesse momenteel meer mogelijkheden hebben. Met zo'n fanbase moeten ze zich schamen in Rotterdam dat ze in deze positie zitten.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Blijkbaar is er geen cent in Rotterdam. Dan maar huren.

Dat spreek ik ook niet tegen, ik ben alleen tegen het huren van een speler uit een totaal andere cultuur die de taal niet spreekt en niet bekend is met de manier van voetballen in de eredivisie. Bij een aanvaller zou ik dat nog niet zo erg vinden, maar bij een verdediger moet je dat m.i. niet doen. Verder is er na de verkoop van St Juste wel degelijk een beetje geld. Maar daar willen ze Van Wolfswinkel voor halen.

Hankie

Well-known member
Ze hebben dus net voor twintig miljoen verkocht. Dat lijkt me echt heel onwaarschijnlijk.

Afgelopen winter was er ook een pot van 10 miljoen en daarnaast een positief eigen vermogen van 30 miljoen. Er zijn net 2 nieuwe complexen opgeleverd, de jeugdopleiding wordt belangrijker en meer eigen vermogen in het nieuwe stadion.

Atreides

Well-known member
Afgelopen winter was er ook een pot van 10 miljoen en daarnaast een positief eigen vermogen van 30 miljoen. Er zijn net 2 nieuwe complexen opgeleverd, de jeugdopleiding wordt belangrijker en meer eigen vermogen in het nieuwe stadion.

Zou een plausibele verklaring zijn. Al zou ik gezien de selectie en het gebrek aan kwaliteit er voor kiezen het leeuwendeel w?l terug te investeren.

Batigoal

Well-known member
Edgar I? is wel een aardige fysieke verdediger. Alleen hij deelde mee in de malaise tijdens het bijna-degradatie-jaar van Lille twee seizoenen terug. In de topploeg Lille van vorig jaar had hij geen rol.

Verder opvallend dat er opeens allerlei namen worden genoemd bij Feyenoord. Terwijl het de rest van de zomer zo rustig was. Zou dat komen door de slechte start?

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Het lijkt er wel op. Terwijl het al de hele voorbereiding heel duidelijk is dat Baco en Botteghin echt niet meer kunnen. Zeker niet als ze met ruimte in hun rug moeten spelen. In het kampioensjaar had je naast het centrale duo Karsdorp en Kongolo staan die met hun snelheid een hoop konden corrigeren. Die konden dat mede doen doordat een Elia, Kuyt en Toornstra ook niet te beroerd waren om meters te maken. St. Juste en Haps slagen daar veel minder in, mede doordat voor hun Berghuis en Larsson staan.

Laatst bewerkt:

MWLC

Well-known member
Feyenoord en Liverpool hebben vandaag een akkoord weten te bereiken over verdediger George Johnston. De Rotterdammers betalen 300.000 euro aan de Engelse topclub.

Iemand enig idee of dit een versterking is?

MWLC

Well-known member
Feyenoord en AS Roma hebben een akkoord bereikt over een huurtransfer van Rick Karsdorp. De oud-Feyenoorder heeft vanmorgen al de medische keuring in Rotterdam ondergaan.

Nou,nou,2 transfers op 1 dag,het moet niet gekker worden.

Hankie

Well-known member
Ha klopte Twitter toch dat iemand hem zag lopen op Schiphol!

Nu maar hopen dat het versterkingen zijn en ze fit zijn. In principe kunnen ze morgen starten.

Hankie

Well-known member
30 % doorverkooppercentage op Johnston, lage bedrag komt ook door de inmenging van Kuyt.

De Wolf

Well-known member
Feyenoord en Liverpool hebben vandaag een akkoord weten te bereiken over verdediger George Johnston. De Rotterdammers betalen 300.000 euro aan de Engelse topclub.

Jeugdspeler van Liverpool die nog niet wist door te breken.

Pascallovic

Well-known member

Ik zou er niet te veel van verwachten. Speler als talent nooit echt in beeld geweest voor het eerste. Dit terwijl Klopp een Ki-Jana Hoever wel een keer heeft meegenomen in de FA Cup en recent op trainingskamp. Ook van den Berg mocht mee op trainingskamp naar de VS, in tegenstelling tot deze Johnston. Het zegt lang niet alles, maar het zegt wel iets.

Max

Administrator
Forumleiding
Wel aardig dat die Van den Berg onder Stam dan bij PEC op de bank zat en Johnston straks in de basis staat bij Feyenoord.

Bovenaan