Het grote Feyenoord transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Bart Nieuwkoop terug bij Feyenoord.

Stabiele optie denk ik. Leek een verbeterde versie van Karsdorp te zijn, maar was constant geblesseerd. Schijnt het bij Union goed te hebben gedaan. Gezien zijn verleden als acht, zou hij ook zoals Geertruida als inserted back moeten kunnen spelen. Valt wel een positie af voor Timber om alsnog iets van zijn Feyenoord carrière te maken.

Komt de komende jaren sowieso nog wel een optie van Varkenoord aan. Benita bij Excelsior. Arnaud bij Onder 21. Read, Giersthove en Cruz bij Onder 18.

De gemiddelde Feyenoord supporter vindt het uiteraard een kutaankoop en de meeste voetbalsupporters van andere clubs lachen zich dood. Ik ben er op zich wel optimistisch over.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Deze kerel deed het echt uitstekend in België. Die is echt gegroeid in zijn ontwikkeling.

Ja die verhalen hoor je inderdaad. Als Brenet een alternatief zou moeten zijn denk ik dat we met Nieuwkoop wel goede zaken doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Union regelmatig zien spelen, omdat ik een zwak voor die ploeg heb gekregen na hun snelle opmars. Elke keer dat ik ze zag spelen vroeg ik me al af waarom we Nieuwkoop destijds zo makkelijk hebben laten gaan. Inderdaad een hoop blessures gehad, maar verder een prima speler. Achteraf is die move wel goed geweest, als we hem nu relatief goedkoop terug kunnen halen. Heeft zich in België in een andere omgeving prima kunnen ontwikkelen. Is echt een kerel geworden, met een ijzeren longinhoud. Voetballen kon hij altijd al wel aardig, ook vanwege zijn verleden als middenvelder.

Geen sexy aankoop, maar denk wel een goede zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Qua leeftijd heb je dan een selectie waar vrijwel alles in de range van 22-27 zit. 27 is zogenaamde de piekleeftijd. In de springplank competitie die de eredivisie is, is het niet gek dat je een wat jongere gemiddelde leeftijd hebt. Maar in de basis veel spelers die op basis van hun leeftijd al behoorlijk stabiel zouden moeten zijn en dus een goede basis om tot prestaties te komen. Juist relatief weinig echt jonge talenten die aanhaken. We zijn niet echt de club van tieners. Maar goed, wie weet haken Milambo, Sauer en Zechiël wel echt aan.

Wat een verschil met voorheen waarin je juist relatief veel dertigers en tieners had voor mijn gevoel.
 

De Wolf

Well-known member
Qua leeftijd heb je dan een selectie waar vrijwel alles in de range van 22-27 zit. 27 is zogenaamde de piekleeftijd. In de springplank competitie die de eredivisie is, is het niet gek dat je een wat jongere gemiddelde leeftijd hebt. Maar in de basis veel spelers die op basis van hun leeftijd al behoorlijk stabiel zouden moeten zijn en dus een goede basis om tot prestaties te komen. Juist relatief weinig echt jonge talenten die aanhaken. We zijn niet echt de club van tieners. Maar goed, wie weet haken Milambo, Sauer en Zechiël wel echt aan.

Wat een verschil met voorheen waarin je juist relatief veel dertigers en tieners had voor mijn gevoel.
Trauner, Lamprou, Alireza (over een paar dagen). Zitten nog wel een paar dertigers binnen de selectie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dadelijk blijft Geertruida alsnog. Die transfer duurt ook al zo lang...

Leipzig haakt voorlopig af. Maar goed, die zijn op twee paarden aan het wedden dus die komen straks het verschil wel bijleggen. Anders komen er later nog wel opties. Transfermarkt begint nu op gang te komen.

Volgens Kroatische media is de deal met Ivanusec afgeketst. Zoals altijd gelul dat men spelers nog een rondje erbij willen houden en een speler is pas echt rond als hij wordt gepresenteerd. Volgens de Bever is dit overigens niet waar, maar die zit vrijwel de gehele transferperiode mis.
 
Laatst bewerkt:

Hankie

Well-known member
Dadelijk blijft Geertruida alsnog. Die transfer duurt ook al zo lang...
Klopt voorlopig blijft hij, Feyenoord vroeg 36 miljoen en ze wilde niet verder dan 32,5 incl bonussen. Straks misschien wat interesse vanuit de PL en gaat hij voor een recordbedrag.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt erop dat Dinamo Zagreb met Sutalo naar Ajax nu voldoende heeft gecasht en Ivanusec toch wel heel belangrijk vindt. Gvardiol zal ook wel geld van zijn doorgerold. Gaat toch doorschakelen worden vrees ik. Anders maar achter de beoogde vervanger van Ivanusec Luka Stojkovic aangaan. Die is iets goedkoper.
 

Batigoal

Well-known member
Leipzig haakt voorlopig af. Maar goed, die zijn op twee paarden aan het wedden dus die komen straks het verschil wel bijleggen. Anders komen er later nog wel opties. Transfermarkt begint nu op gang te komen.
Wie weet komen die sneller terug dan gedacht, want hun enige nieuwe verdediger tot nu toe Bitshiabu heeft vanmiddag op de training zijn kruisbanden gescheurd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie weet komen die sneller terug dan gedacht, want hun enige nieuwe verdediger tot nu toe Bitshiabu heeft vanmiddag op de training zijn kruisbanden gescheurd.

Volgens de Bever was dat juist de reden om eerst de Fransoos binnen te halen, want die is schijnbaar ook linksbenig. Maar goed, volgens mij heeft Leipzig idd sowieso nog wel een centrale verdediger nodig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Schijnbaar heeft Nieuwkoop maar twee miljoen vast en vijf ton variabel gekost.
 

JMD

Well-known member
Schijnbaar heeft Nieuwkoop maar twee miljoen vast en vijf ton variabel gekost.
Goede aankoop. Inderdaad geen wereldtopper, maar wel iemand die je team stabieler maakt. En als oud-Feyenoorder natuurlijk helemaal op zijn plaats.
 
Bovenaan