Het grote Feyenoord transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Thomas Beelen vandaag gepresenteerd. Ik ken die jongen niet zo goed, ik kijk eigenlijk nooit hele wedstrijden in de KKD, maar altijd naar het schakelkanaal. Wel een hele lange jongen, denk gelijk de langste speler van de selectie. En hij was bij PEC naar wat ik begrijp vooral de opbouwer van achteruit in een driemansverdediging. Twente, AZ en PSV hebben ook concrete interesse getoond in deze jongen, dus dat zegt denk ik ook wel iets.

In algemene zin ben ik voorstander van dit soort transfers, omdat het een relatief klein risico is wat je draagt, maar soms geweldig uit kan pakken. Het zullen echt niet allemaal Mats Wieffers worden, die je ophaalt uit de KKD. Maar die enkeling die dat wel is, maakt het investeren in dit soort jongens meer dan waard.

Misschien kan @Mommiej of @gevegt iets meer over deze speler vertellen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met 2,7 miljoen zit je wel in een totaal andere categorie te investeren dan Wieffer en Van den Belt. Als je dat gaat investeren in een omgeturnde middenvelder van 22 jaar met slechts een seizoen KKD ervaring, dan heb je kennelijk best wat vertrouwen in zijn potentie. Geeft wel wat comfort dat AZ, FC Twente en PSV ook interesse hadden. Ik ben erg benieuwd. Met Kasanwirjo eerder al 2 miljoen euro is het wel de bedoeling dat een van de twee zich toch tot basisspeler gaat ontwikkelen op termijn.
 

Makanaky

Well-known member
En nou zijn er wel genoeg transfers van dat kaliber gedaan. Tijd weer voor de leeftijdscategorie plusminus 25-29.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vooral voor de categorie potentiële basisspeler/sterkhouder. Voor Szymanski en Idrissi moeten er vervangers komen en ik heb ook eerlijk gezegd ergens wel twijfels of we de creativiteit en het rendement van Kökçü voldoende hebben opgevangen.
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Thomas Beelen vandaag gepresenteerd. Ik ken die jongen niet zo goed, ik kijk eigenlijk nooit hele wedstrijden in de KKD, maar altijd naar het schakelkanaal. Wel een hele lange jongen, denk gelijk de langste speler van de selectie. En hij was bij PEC naar wat ik begrijp vooral de opbouwer van achteruit in een driemansverdediging. Twente, AZ en PSV hebben ook concrete interesse getoond in deze jongen, dus dat zegt denk ik ook wel iets.

Leek als middenvelder voor de komst van Schreuder te moeten gaan vertrekken, is door Schreuder centraal achterin gezet tussen Van Polen en Van Hintum, waarmee hij verdedigend vooral de gebreken door ouderdom van andere 2 moest corrigeren en opbouwend schoof die door als extra centrale middenvelder. Of die (direct) goed genoeg gaat zijn om bovenin eredivisie mee te kunnen heb ik net als Van den Belt mijn twijfels over, daarvoor vind ik de KKD van afgelopen jaar niet representatief genoeg. Maar gezien de bonussen en doorverkoop die erin zit bij Beelen hoop ik ook voor mijn cluppie van wel bij hem.
 

Miramar

Well-known member
Ik zit de goals van afgelopen seizoen nog even te bekijken en die Schimanski gaan we vreselijk missen qua doelpunten. Hopen dat de vleugelspelers dat gaan compenseren in het nieuwe seizoen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zit de goals van afgelopen seizoen nog even te bekijken en die Schimanski gaan we vreselijk missen qua doelpunten. Hopen dat de vleugelspelers dat gaan compenseren in het nieuwe seizoen.

Ik vrees een middenveld zonder Szymanski en met Timber, Wieffer en Zerrouki. Dat is wat veel van hetzelfde en absoluut te weinig scorend vermogen en daarmee creëren we ook te weinig. Zerrouki in plaats van Kökçü doe je waarschijnlijk al wel een enorme stap terug. Met een Szymanski en Wieffer die een jaar verder zouden zijn had je dat wellicht deels kunnen opvangen.

Hopelijk halen we nog een goede aanvallende middenvelder. Ik vind Bullaude ergens wel potentie hebben, maar dat is niet genoeg om echt mee te strijden om de prijzen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Leek als middenvelder voor de komst van Schreuder te moeten gaan vertrekken, is door Schreuder centraal achterin gezet tussen Van Polen en Van Hintum, waarmee hij verdedigend vooral de gebreken door ouderdom van andere 2 moest corrigeren en opbouwend schoof die door als extra centrale middenvelder. Of die (direct) goed genoeg gaat zijn om bovenin eredivisie mee te kunnen heb ik net als Van den Belt mijn twijfels over, daarvoor vind ik de KKD van afgelopen jaar niet representatief genoeg. Maar gezien de bonussen en doorverkoop die erin zit bij Beelen hoop ik ook voor mijn cluppie van wel bij hem.

Van den Belt was ik nou ook nog niet direct kapot van afgelopen zaterdag. Maar goed, die moet nog warmdraaien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Leek als middenvelder voor de komst van Schreuder te moeten gaan vertrekken, is door Schreuder centraal achterin gezet tussen Van Polen en Van Hintum, waarmee hij verdedigend vooral de gebreken door ouderdom van andere 2 moest corrigeren en opbouwend schoof die door als extra centrale middenvelder. Of die (direct) goed genoeg gaat zijn om bovenin eredivisie mee te kunnen heb ik net als Van den Belt mijn twijfels over, daarvoor vind ik de KKD van afgelopen jaar niet representatief genoeg. Maar gezien de bonussen en doorverkoop die erin zit bij Beelen hoop ik ook voor mijn cluppie van wel bij hem.
Klinkt goed. Is hij qua type een beetje vergelijkbaar met Geertruida? Daar doet zijn profiel mij namelijk aan denken. Snel, comfortabel aan de bal, meer een voetballende verdediger dan een pure mandekker. Want dan zou het me niet eens verbazen als hij voor die rol is gehaald. Zeg maar de moderne 'inverted wingback', die in balbezit dan de extra middenvelder wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Als een echte Geertruida dan ook als het moet centraal inzetbaar.

Speciaal voor @Miramar: Van de Beek staat in de belangstelling van Feyenoord volgens Engelse bronnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel benieuwd of Slot Dilrosun alsnog aan de praat krijgt. In de basis een echt een hele goede speler.
 
Bovenaan