Het grote Feyenoord transfertopic

Maasveld

Well-known member
Is die ooit door de speler gewonnen in de rechtszaal? Los van het feit dat meestal daarna wel een transfer volgt.
Bernard Hofstede heeft 'm gewonnen toen hij van VVV naar Heracles ging. Er was daarbij destijds wel sprake van een duidelijke positieverbetering (van Eerste naar Eredivisie).
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Jamel

Administrator
Forumleiding
Merk dat ik een beetje ambivalent in die Zerrouki discussie sta. Ik vind hem een prima speler en zie hem dan ook graag komen. Zegt ook wel iets dat Ron Jans zegt dat het zijn beste speler is en dat Arne Slot hem klaarblijkelijk nu al twee transferwindows als de ideale kandidaat voor het middenveld van Feyenoord ziet. Zijn twee trainers die ik erg hoog heb zitten. Anderzijds is de teneur onder het Legioen behoorlijk sceptisch. En dan moet je wel enorm sterk in je schoenen staan wil je dat overwinnen. Dat gaat verder dan kwalitatief goed genoeg zijn, zo is in het verleden al vaak genoeg gebleken. En ik vind 8 miljoen (als dat klopt) ook wel een enorm groot bedrag voor een binnenlandse transfer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben het met je eens. Niet voor niets dat Slot het erg in hem ziet zitten, maar het is ook erg veel geld voor een binnenlandse transfer en wat hij heeft laten zien. PSV heeft minder gelapt voor de hoogaangeschreven Veerman.

Anderzijds zijn de klassieke mislukkers veelal de dure jongens geweest voor wie geen basisplaats klaarstond of kwamen op een positie te spelen waar ze bij hun vorige club niet hebben uitgeblonken. Amrabat moest rechtsback gaan spelen. Vejinovic kwam volgens mij ook ietswat te defensief te spelen. Lazovic moest zich ook het elftal zien in te vechten. Zerrouki kan onbedreigd de positie van verdedigende middenvelder innemen. Tenzij Wieffer opeens langer dan twee weken blessurevrij blijft, maar ook die is uiteindelijk nog niet thuis op die positie. We moeten ook waken voor fatalistisch denken. Daarnaast hebben we nu ook gewoon echt keihard een speler op die positie nodig, want anders kan dan ook 1 tot 4 plaatsen op de ranglijst schelen. Dat kost je mogelijk meer dan je nu teveel gaat betalen. Al is dat wellicht ook weer wat fatalistisch gedacht.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het met je eens. Niet voor niets dat Slot het erg in hem ziet zitten, maar het is ook erg veel geld voor een binnenlandse transfer en wat hij heeft laten zien. PSV heeft minder gelapt voor de hoogaangeschreven Veerman.

Anderzijds zijn de klassieke mislukkers veelal de dure jongens geweest voor wie geen basisplaats klaarstond of kwamen op een positie te spelen waar ze bij hun vorige club niet hebben uitgeblonken. Amrabat moest rechtsback gaan spelen. Vejinovic kwam volgens mij ook ietswat te defensief te spelen. Lazovic moest zich ook het elftal zien in te vechten. Zerrouki kan onbedreigd de positie van verdedigende middenvelder innemen. Tenzij Wieffer opeens langer dan twee weken blessurevrij blijft, maar ook die is uiteindelijk nog niet thuis op die positie. We moeten ook waken voor fatalistisch denken. Daarnaast hebben we nu ook gewoon echt keihard een speler op die positie nodig, want anders kan dan ook 1 tot 4 plaatsen op de ranglijst schelen. Dat kost je mogelijk meer dan je nu teveel gaat betalen. Al is dat wellicht ook weer wat fatalistisch gedacht.
Yep, helemaal eens.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nog even aanvullend. Statistieken zeggen niet alles, maar geeft soms wel extra info. Hieronder een vergelijking met de alom geprezen Aursnes. Het valt op dat Zerrouki met name in het verdedigende aspect aanmerkelijk betere statistieken kan overleggen dan Aursnes. Maar ook aan de bal blijft hij minder ver achter dan dat je zou denken. Wetende wat Aursnes voor de balans in het elftal betekende en je zet het af tegen Zerrouki, dan is die interesse wel heel erg logisch. Tel daarbij op dat Zerrouki (die weliswaar voor Algerije uit komt, maar geboren en getogen in Nederland is) een Nederlandse jongen is, plus dat hij qua leeftijd ook een meerwaarde heeft in deze wel erg jonge spelersgroep en ik snap echt wel dat ze bij hem uitgekomen zijn. Wat dat betreft hoop ik dan ook dat die transfer alsnog doorgaat. Desnoods aankomende zomer.

 

Max

Administrator
Forumleiding
Zag ik ook voorbij komen. Toch is het nu of nooit voor Zerrouki naar Feyenoord. Er moet nu gewoon een verdedigende middenvelder bijkomen. Geertruida kan niet en op Wieffer kun je niet rekenen. Als je dan ook terecht geen jeugdspeler er klaar voor acht, dan moet je een speler halen. Dan ben je daarna echter voorzien en ga je echt niet weer in de zomer voor Zerrouki aankloppen, tenzij je nu iemand huurt. Maar goed, als we in de zomer aankloppen is Zerrouki uiteraard weer in waarde gestegen en wil FC Twente 12 tot 14 miljoen. We moeten niet zo naïef zijn om te denken dat we zonder gezeik een speler van FC Twente kunnen halen. Voor zover we dat willen, ga dan komende zomer voor Hilgers die niet gaat bijtekenen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zou sowieso niet tot de zomer wachten, aangezien de concurrentie in Nederland normaal gesproken dan ook op zoek is naar een speler voor die positie. Kan mij zo maar voorstellen dat bij een vertrek van Sangare of Alvarez een PSV en Ajax Zerrouki ook op het lijstje hebben staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Piatkowski lijkt wel een interessante optie te zijn. Feyenoord haar bod is maar weer eens afgeslagen. Morgen maar weer een nieuw bod doen en ondertussen iemand anders voor die positie halen. Wel een beetje jammer. Hij lijkt echt wel heel erg goed in het profiel te passen.
 
Bovenaan