Het grote Feyenoord transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Vier maanden overbruggen tot de transfermarkt weer open gaat. Wellicht tussendoor nog wat exoten die stage gaan lopen bij Feyenoord onder 18 en Jong Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens de huiskrant van Feyenoord De Telegraaf heeft Feyenoord de onderhandelingen met FC Twente over Zerrouki gestaakt. Voor iedereen het beste denk ik.
 

De Wolf

Well-known member
8 tot 10 miljoen voor Hancko. Dan kan hij na Baumgartl de duurste centrumverdediger van de Eredivisie worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
8 tot 10 miljoen voor Hancko. Dan kan hij na Baumgartl de duurste centrumverdediger van de Eredivisie worden.

De Telegraaf heeft het over 7 miljoen en dan wellicht nog bonussen. Doet hij aardig mee qua transferwaarde, maar echt heel veel duurder dan Senesi is hij niet. Bassey reken je als back? Alvarez werd door Ajax initieel als centrale verdediger gehaald? Die is ook duurder geweest.

Als je kijkt naar Senesi en Martinez met weinig ervaring rond de 7 miljoen, dat is een Hancko voor dat geld plus wellicht een bonus niet extreem duur. Hancko zal er wel gelijk moeten staan. Tegelijkertijd is de doorverkoop wellicht wel minder interessant. Al bleek Senesi ook niet de ultieme doorverkoop speler. Als Feyenoord als club stappen gaat maken, dan kan Hancko bij goede prestaties minimaal hetzelfde opleveren.

Feyenoord koopt sowieso haar voornaamste aankopen in die range. Gimenez zal als wij op 90% van de rechten uit willen komen ook rondom die waarde uitkomen. Timber zit rond die waarde. Paixao zit er niet gek van af. Szymanski is als we de optie willen lichten duurder. Die Argentijn waarmee ze bezig zijn valt ongeveer in de range. Dan is Dilrosun goedkoop geweest. Lopez valt sowieso in een andere lagere categorie.

Ik ben benieuwd hoe de strategie gaat uitpakken. Met die hoge transfersommen moet je voor een positief transferresultaat ieder jaar tenminste een speler voor een goed bedrag verkopen om de jaarlijkse afschrijving te compenseren. Ook dat past in Feyenoord haar ambitie. Ik ben wel benieuwd hoe het Europese jaar voor het operationele resultaat heeft uitgepakt. Dat zal binnen twee maanden duidelijk worden wanneer de jaarrekening gereed zal zijn.

Het verhaal dat Feyenoord maar 30% van de ontvangen transfersommen kan herinvesteren kan wel naar het rijk der fabelen. Bij elkaar tikt het allemaal behoorlijk aan. Los van Feyenoord kun je sowieso beter de opmerkingen van voetbaljournalisten negeren als het gaat om financiën.
 
Laatst bewerkt:

Miramar

Well-known member
Aursnes is verkocht en doet vanmiddag ook niet meer mee. Wel lekker om vlak voor een wedstrijd dit rond te maken. Slot was daar in het geval senesi al niet blij mee en nu gebeurt het weer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dit is nog erger. Wel typisch dat zowel met Senesi als Aursnes geen journalist naar de status van de transfer vroeg. Nog anderhalve week om een vervanger binnen te hengelen. Als we maar niet alsnog zo bezopen zijn om vrijwel dat gehele bedrag door te storten naar Enschede.
 

JFK

Well-known member
Jammer hoor van Aursness, maar dit is toch wat we allemaal wilden? Goed scouten, goedkoop kopen en duur verkopen.
 

Pascallovic

Well-known member
Is die Argentijn die jullie willen halen niet de beoogde vervanger? En anders dat Quinten Timber die rol op zijn manier gaat invullen?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is die Argentijn die jullie willen halen niet de beoogde vervanger? En anders dat Quinten Timber die rol op zijn manier gaat invullen?
Bullaude is echt een aanvallende middenvelder. Type Til.

Mijn ideale middenveld zou in het gros van de wedstrijden Szymanski - Timber - Kokcu zijn. Alleen zijn dat alle drie wel spelers die in principe vrij aanvallend denken en drive naar voren hebben. Het vraagt dan veel afstemming onderling over wie wanneer gaat en wie dan achter blijft. Maar ze hebben alle drie ook wel de mindset dat verdedigen ook bij het spel hoort.

Vanmiddag zal Geertruida denk ik op het middenveld spelen.
 

stc

Well-known member
Komt wel goed met Feyenoord, ook nu Aursness verkocht is. Slot weet wel weer een goed team te smeden van de spelers die nu tot de selectie behoren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is die Argentijn die jullie willen halen niet de beoogde vervanger? En anders dat Quinten Timber die rol op zijn manier gaat invullen?

Nee, dat is een nummer tien. Een soort Til, maar dan een die kan voetballen. Timber op die positie lijkt mij de beste optie. Verder is Wieffer voor die positie gehaald.

Zoals Jamel aangeeft hebben we Geertruida ook nog als optie. Die heeft in de voorbereiding ook op die positie gespeeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
15 miljoen, 10 voor Zerrouki en je kunt er ook nog een back up bij regelen.
Of Zerrouki na de magere competitiestart nu uit beeld?
We gaan never te nooit niet 10 miljoen betalen voor Zerrouki. En ook geen 8 miljoen, verwacht ik. Dus tenzij Streuer behoorlijk gaat zakken met zijn vraagprijs, komt die transfer er niet. Ik verwacht trouwens dat die transfer er wel gaat komen, voor 7 miljoen inclusief bonussen en een doorverkooppercentage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan