Het grote Feyenoord transfertopic

Jacco

Well-known member
Twente wil graag de huidige spelersgroep bij elkaar houden en wil spelers alleen laten gaan bij biedingen die niet te weigeren zijn.
Wat ik heb gelezen is dat Feyenoord denkt aan een bod van 4 a 5 miljoen, maar dat Twente minimaal 10 wil.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Twente wil graag de huidige spelersgroep bij elkaar houden en wil spelers alleen laten gaan bij biedingen die niet te weigeren zijn.
Wat ik heb gelezen is dat Feyenoord denkt aan een bod van 4 a 5 miljoen, maar dat Twente minimaal 10 wil.

Bij Timber kan ik mij voorstellen dat Feyenoord daarvoor een hoog bedrag wil neerleggen. Daar zit de potentie in dat je hem wel voor een nog veel hoger bedrag kan doorverkopen. Zerrouki is 24 en Algerijns international en heeft twee seizoenen in de benen. Dan ga je niet meer neerleggen dan voor Timber of van wat Veerman gekost moet hebben.

Als FC Twente verwacht hem wel voor dat geld aan het buitenland te kunnen slijten hebben ze gelijk dat ze niet gaan verkopen. Waar je als FC Twente wel voor moet waken is dat je een club bent waar je niet wegkomt of dat je spelers te laat verkoopt.

Ik kan overigens mij niet aan de indruk onttrekken dat FC Twente zich langzamerhand weer als gelijkwaardig aan Feyenoord gaat zien. Dankzij de stabiele selectie kan dat qua prestaties op de ranglijst op zich best ook zo zijn dat FC Twente goed mee kan komen. Bij Feyenoord moeten bepaalde spelers uiteindelijk wel het verschil gaan maken, maar gezien de voorbereiding zijn we nog niet zover.
 

Jacco

Well-known member
Zerrouki heeft zich ook razendsnel ontwikkeld en is gezien zijn status als international verder dan Timber. Ik zou niet weten waarom Zerrouki minder waard moet zijn dan Timber. Er schijnt ook buitenlandse interesse te zijn, Galataseray met name.

Als fan verwacht ik inderdaad wel wat van Twente. Alles minder dan subtop zou wel teleurstellend zijn, zeker als het lukt om de huidige groep te behouden. En ja, ik hoop dat er misschien wel wat meer mogelijk is dan subtop, zeker als Feyenoord, Ajax of PSV een minder seizoen draaien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zerrouki heeft zich ook razendsnel ontwikkeld en is gezien zijn status als international verder dan Timber. Ik zou niet weten waarom Zerrouki minder waard moet zijn dan Timber. Er schijnt ook buitenlandse interesse te zijn, Galataseray met name.

Als fan verwacht ik inderdaad wel wat van Twente. Alles minder dan subtop zou wel teleurstellend zijn, zeker als het lukt om de huidige groep te behouden. En ja, ik hoop dat er misschien wel wat meer mogelijk is dan subtop, zeker als Feyenoord, Ajax of PSV een minder seizoen draaien.

Ik denk niet dat de status van Algerijns elftal nou heel erg voor de status uitmaakt ten opzichte van een Nederlandse speler waarvan de nationale ploeg veel hoger staat aangeschreven. Werkt uiteraard in je nadeel als je niet bij de nationale ploeg zit van een kleiner land. Kijk, een Touba van RKC was ook international. Ik zie vooral een 24-jarige middenvelder met één heel goed seizoen versus een 21-jarige middenvelder met één goed seizoen. Waarvan de één zijn jeugdopleiding bij Ajax wel heeft voltooid en de ander daar weg mocht. Die drie jaar leeftijdsverschil, de aanvallendere rol en de potentie om het Nederlands elftal te gaan halen, die zorgen er wel voor dat ik meer vertrouwen erin heb dat je een Timber goed door kan verkopen.
 

De Wolf

Well-known member
In Enschede weten ze dat Feyenoord een hoop geld hebben ontvangen. Dan gaan de prijzen ook een stuk omhoog. Was het bijvoorbeeld PSV geweest dan hadden ze er misschien maar een prijskaartje van 6 miljoen aan gehangen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De verhoudingen Feyenoord en FC Twente zijn al jarenlang niet optimaal en zij zien zichzelf niet als mindere van Feyenoord, maar wel als mindere van PSV. Dus in die zin kan er wel iets tussen zitten. Het zal alleen niet zo zijn dat ze aan ons het dubbele vragen. Wij hebben ooit ook eens Vlaar wat makkelijker binnen gehengeld, omdat Scheringa liever met Feyenoord dan met Ajax zaken deed. Soms zijn de verhouding zo. FC Twente is dan niet de club waarmee wij zaken kunnen doen. Dat heb je wel eens.

Op zich zonde, want Zerrouki vind ik wel een interessante speler ondanks het een laatbloeier is. Voor die jongen denk ik ook wel weer een mooi stapje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Aursnes was eerst ook niet te koop.

Uiteindelijk is bijna iedere speler wel te koop. Neymar was ook toen PSG 222 miljoen bood. Of dat was de clausule, maar met clausules zijn sowieso spelers te koop. Van PSG kan je wel zeggen dat zij spelers echt niet verkopen. Mbappe met een aflopend contract waren ze ook in staat om de meest krankzinnige biedingen af te slaan.
 

Miramar

Well-known member
Zerrouki vind ik niet echt goed. Haal nog eens een Noor of zo. Onze scouts zitten toch daar ook?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat ik van Lopez heb gezien ben ik niet direct enthousiast. Paixao ziet er wel interessant uit. Zal ongetwijfeld wel zijn aanpassingstijd nodig hebben. Maar goed, je haalt niet voor niets Idrissi.
 
Bovenaan