Het grote Feyenoord transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Dan is voor hem geen promotie ten opzichte van Mainz.

Geen idee wat ik van Boëtius moet vinden. Zou prima zijn voor erbij, maar om dan een grootverdiener te hebben die lang niet alles zal spelen… Ook natuurlijk wel een verleden.
 

De Wolf

Well-known member
Hij kan ook bij Feyenoord blijven. Dus keuze tussen degradatiekandidaat en een ploeg die misschien nog 4e kan worden.
 

Miramar

Well-known member
Feyenoord heeft weer een constructie met de Mexicanen bedacht waar ik nog nooit van gehoord heb. 4 miljoen (50%) nu en over een jaar bijkopen? Wasdanuweer? Als het niks is geld weg dus....
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord heeft weer een constructie met de Mexicanen bedacht waar ik nog nooit van gehoord heb. 4 miljoen (50%) nu en over een jaar bijkopen? Wasdanuweer? Als het niks is geld weg dus....

Schijnbaar kunnen we binnen een jaar 40% transferrechten bijkopen voor 4 miljoen euro. Stevig prijskaartje. Maar goed, na een jaar weet je wel of je die additionele 4 miljoen euro moet willen lappen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Volgens ESPN betaalt Feyenoord in eerste instantie vier miljoen euro, waarmee het vijftig procent van de transferrechten van de 21-jarige spits verwerft. Dat heeft alles te maken met het feit dat Cruz Azul de waarde van zijn jeugdproduct op acht miljoen schatte. In de toekomst krijgt Feyenoord wel de kans om nog eens veertig procent van de rechten van de speler te bemachtigen.


Met andere woorden betekent het dat de Mexicanen in de toekomst minimaal tien procent van de transfersom krijgen en maximaal vijftig procent. Omdat Giménez tussen zijn 10e en 21e voor de club speelde, krijgt Cruz Azul sowieso een aanzienlijke opleidingsvergoeding als Feyenoord hem doorverkoopt.

Ik lees hier niets over portretrechten dus is sprake van een recht-toe-recht-aan ongecompliceerde deal.
 
  • Haha
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Die heeft niemand zien aankomen. Ik word er niet direct enthousiast van, maar ik begrijp dat we spelers nodig hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Die heeft niemand zien aankomen. Ik word er niet direct enthousiast van, maar ik begrijp dat we spelers nodig hebben.
Volgens mij kwam ik die link tegen laatst in de Tekengeld-podcast(?), samen met dan Stengs en Boadu omdat die allen met Slot hebben gewerkt.

Idrissi viel bij ons erg tegen, daar had ik wel meer van verwacht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij kwam ik die link tegen laatst in de Tekengeld-podcast(?), samen met dan Stengs en Boadu omdat die allen met Slot hebben gewerkt.

Idrissi viel bij ons erg tegen, daar had ik wel meer van verwacht.

Tekengeld gaat niet echt in op geruchten, dus zal het wel FC Afkicken geweest zijn. Je wist gewoon al dat Stengs, Boadu en Idrissi aan Feyenoord zouden worden gelinkt. Boadu lijkt nu wellicht door Gimenez weg te vallen, maar het zou ook nog eens een 31 augustus transfer kunnen worden.

Een van de transfervolgers verwacht meer dan twee spelers deze week. Ik ben benieuwd.

Ik zat terug te kijken, maar Idrissi zijn rendement bij AZ was voornamelijk tegen rechterrijtjes clubs en FC Utrecht en schijnbaar een keer tegen Ajax. Bij Ajax was er natuurlijk concurrentie, dus dat zegt mij niet veel. Alleen bij Cadiz statistisch ook niet direct zijn visitekaartje afgegeven.
 

Batigoal

Well-known member
Tekengeld gaat niet echt in op geruchten, dus zal het wel FC Afkicken geweest zijn. Je wist gewoon al dat Stengs, Boadu en Idrissi aan Feyenoord zouden worden gelinkt. Boadu lijkt nu wellicht door Gimenez weg te vallen, maar het zou ook nog eens een 31 augustus transfer kunnen worden.

Een van de transfervolgers verwacht meer dan twee spelers deze week. Ik ben benieuwd.
Pas maar op dat Hatzidiakos straks niet gehaald wordt mocht Senesi worden verkocht!
 
Bovenaan