Het grote Feyenoord transfertopic

Maasveld

Well-known member
Wat ik al dacht. Feyenoord had gehoopt om Til te kunnen huren om elders budget voor te hebben en had op het laatst toch wel geld om hem te kopen. Toen was het te laat. Begrijpelijke move van Feyenoord om hem slechts te willen huren.
Maar ze wilden hem uiteindelijk dus toch ook wel kopen?
 

Miramar

Well-known member
25 miljoen exclusief bonussen die, uitgekeerd, het bedrag doen groeien tot 30 miljoen. Precies het bedrag van de VvF
 

stc

Well-known member
Hoeveel heeft Feyenoord (zonder het geld van Sinisterra en eventueel Malacia) eigenlijk te besteden? Kunnen ze ook zonder deze 2 transfers een transfersom betalen om spelers binnen te halen?
 

Miramar

Well-known member
Hoeveel heeft Feyenoord (zonder het geld van Sinisterra en eventueel Malacia) eigenlijk te besteden? Kunnen ze ook zonder deze 2 transfers een transfersom betalen om spelers binnen te halen?
Zonder de transfers was er bijna niks in kas. Nu wel een paar miljoen geloof ik. 40% mag besteedt. De rest is aflossen geblazen. Eventuele transfer Kokcü en Senesi zouden pas weer zwarte cijfers opleveren
 

stc

Well-known member
Zonder de transfers was er bijna niks in kas. Nu wel een paar miljoen geloof ik. 40% mag besteedt. De rest is aflossen geblazen. Eventuele transfer Kokcü en Senesi zouden pas weer zwarte cijfers opleveren
Betekent dit eigenlijk dat Feyenoord niet voor de 1ste keuzes kan gaan en eerder voor transfervrije spelers moet gaan?
 

Hankie

Well-known member
Zonder de transfers was er bijna niks in kas. Nu wel een paar miljoen geloof ik. 40% mag besteedt. De rest is aflossen geblazen. Eventuele transfer Kokcü en Senesi zouden pas weer zwarte cijfers opleveren
Is al ontkracht zonder de verkoop van malacia vorig jaar zwarte cijfers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zonder de transfers was er bijna niks in kas. Nu wel een paar miljoen geloof ik. 40% mag besteedt. De rest is aflossen geblazen. Eventuele transfer Kokcü en Senesi zouden pas weer zwarte cijfers opleveren

In welke zin zwarte cijfers? Eigen vermogen 30 juni 2021 was 1,6 miljoen positief. 2019-2020 en 2020-2021 waren uiteraard rampzalige jaren. Dat 2021-2022 per se een zwaar verlieslijdend jaar is, dat zie ik niet als een vaststaand feit. Zeker gezien de verkoop van Berghius en de Conference League miljoenen. Laat staan dat ons eigen vermogen na verkoop van Malacia en Sinisterra nog negatief zou zijn. Die staan voor relatief weinig op de balans vermoed ik, dus die leveren flinke boekwinsten op in dit nieuw jaar.
 

Miramar

Well-known member
In welke zin zwarte cijfers? Eigen vermogen 30 juni 2021 was 1,6 miljoen positief. 2019-2020 en 2020-2021 waren uiteraard rampzalige jaren. Dat 2021-2022 per se een zwaar verlieslijdend jaar is, dat zie ik niet als een vaststaand feit. Zeker gezien de verkoop van Berghius en de Conference League miljoenen. Laat staan dat ons eigen vermogen na verkoop van Malacia en Sinisterra nog negatief zou zijn. Die staan voor relatief weinig op de balans vermoed ik, dus die leveren flinke boekwinsten op in dit nieuw jaar.
Dan zou het nu logisch zijn dat er investeerders instappen als er geen schulden meer zijn....
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan zou het nu logisch zijn dat er investeerders instappen als er geen schulden meer zijn....

Uiteraard heeft Feyenoord wel schulden. Net zoals iedere andere club of overig bedrijf. Zou nu niet gaan blindvaren op allerlei roeptoeters of sportjournalisten die iets over cijfers gaan roepen. We gaan het medio september/oktober wel zien wat de feiten zijn als de jaarrekening 2021/2022 er is.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Die kunnen hem al helemaal niet betalen. Dan eerder PSV of Ajax.

Nou ja, volgens de insiders mogen we 40% van de binnengekomen transfergelden uitgeven. Dan hebben we inmiddels 16 miljoen exclusief bonussen plus de bestaande transferpot van 25 cent. Daar moet je toch wel een linksback en Gnonto van kunnen kopen.

Zitten we er alleen nog mee dat je eigenlijk je op nog meer posities moet versterken.
 

Abubakari

Well-known member
Je kunt je geld maar 1x uitgeven, dan is 10 miljoen wel veel voor een bankzitter van FC Zürich die nog niks bewezen heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kunt je geld maar 1x uitgeven, dan is 10 miljoen wel veel voor een bankzitter van FC Zürich die nog niks bewezen heeft.

Met een 1-jarig contract. Driekwart inderdaad niet in de basis gestart, pas drie keer meer dan 70 minuten geloof ik bij Zürich. Enige basis voor die 10 miljoen is dan die vier veredelde oefenduels van Italië in de Nation League. Inderdaad vrij fors.

Anderzijds moest die Daramy ook 12 miljoen kosten. Die had nou niet gek veel meer gepresteerd. Al zal hij ongetwijfeld een contract hebben gehad die langer doorliep. Ook enkel maar een extra argument voor het zekere risico.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Met een 1-jarig contract. Driekwart inderdaad niet in de basis gestart, pas drie keer meer dan 70 minuten geloof ik bij Zürich. Enige basis voor die 10 miljoen is dan die vier veredelde oefenduels van Italië in de Nation League. Inderdaad vrij fors.

Anderzijds moest die Daramy ook 12 miljoen kosten. Die had nou niet gek veel meer gepresteerd. Al zal hij ongetwijfeld een contract hebben gehad die langer doorliep. Ook enkel maar een extra argument voor het zekere risico.
Verschil is dat Ajax zo'n gok makkelijk kan nemen, Feyenoord heeft die luxe niet als ik goed begrijp dat er 17 miljoen beschikbaar is voor transfers.
 
Bovenaan