Het grote Feyenoord transfertopic

Mario

Well-known member
Ik weet het ook niet. Bij die eerste berichten van gister dacht ik ook gelijk 'leuk, maar nooit haalbaar voor ons. Veel te duur'. Maar goed, meerdere bronnen hebben het echt over een bedrag van rond de 4 miljoen, dus het zal wel kloppen. Hij is vandaag met een privéjet naar Rotterdam gevlogen, dus het zal echt wel bijna rond zijn.

Bizar man, ik ben gelijk helemaal wakker. Zit hier te stuiteren als een klein kind. Laat het nu alsjeblieft wel rond komen! En geen Tymoschuk, Vagner Love verhaal.

Het zou een mooie stunt zijn. Echter, met alle respect, kan je je afvragen hoe goed hij is. Zou hij anders ook al niet lang en breed in de Serie A ballen? Voor competities zoals in Nederland en Zwitserland een prima aanwinst natuurlijk. 4 miljoen is dan redelijk.

Hoeveel doelpunten in Zwitserland? 8 uit 33 las ik ergens. Maar goed, hij is nog jong.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Driekwart als invaller. Grotendeels als schaduwspits of diepe spits en verder als buitenspeler of middenvelder. 160 minuten per goal voor een 18-jarige is nog niet heel gek. Topscorer in die competitie scoorde er 22 / 106 minuten per goal. Opvallend is dat Gnonta maar drie keer (bijna) een hele wedstrijd heeft gespeeld en het verder meestal beperkt bleef tot 70 minuten of een stuk minder dan dat. In de Nation League gek genoeg in korte tijd wel twee volledige wedstrijden en twee invalbeurten van een half uur gespeeld. Al met al is het de vraag hoe snel hij echt 100% inzetbaar is en voor welke positie. Zijn eerste seizoen bij Zürich speelde hij veel als rechtsbuiten en linksbuiten.

Laten we wel wezen, het is een jongen met een bijzonder carrière verloop. Waarom ga je van Inter naar Zürich? Als hij er wel 25 in had geschoten, dan kwam hij sowieso niet naar Feyenoord. Kan mij op zich voorstellen dat in zijn alternatieve carrière planning Feyenoord zou passen. Ik denk dat het Conference League avontuur en de presentatie van Slot wel helpen. Als je ziet hoe grote stappen sommige spelers hebben gezet in een jaar tijd. Daarnaast speel je jezelf iets makkelijker in de basis dan bij talentenfabriek Ajax.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het zou een mooie stunt zijn. Echter, met alle respect, kan je je afvragen hoe goed hij is. Zou hij anders ook al niet lang en breed in de Serie A ballen? Voor competities zoals in Nederland en Zwitserland een prima aanwinst natuurlijk. 4 miljoen is dan redelijk.

Hoeveel doelpunten in Zwitserland? 8 uit 33 las ik ergens. Maar goed, hij is nog jong.
Natuurlijk is het afwachten, dat snappen we allemaal wel. Waar het enthousiasme vandaan komt is het feit dat deze jongen door zo'n beetje elke volger van het jeugdvoetbal wordt gezien als één van de grootste talenten van Europa. En die hype is alleen maar toegenomen na zijn debuut voor het Italiaanse elftal. Dan verwacht je niet dat Feyenoord in staat is om zo'n jongen binnen te halen. En als het dan toch gebeurt dan word je super enthousiast.

Uiteindelijk is hij inderdaad nog maar 18 jaar en heeft hij alles nog te bewijzen. Dus mocht het doorgaan, hoop en verwacht ik dat hij ook wel een beetje de tijd krijgt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die Taabouni schijnt pas 1 juli te gaan aansluiten. AZ geeft hem niet eerder vrij, wat schijnbaar wel gebruikelijk is. Op YouTube gisteren een filmpje gezien. Wel het type speler die ik waardeer, maar die redden het vaker niet dan wel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die Taabouni schijnt pas 1 juli te gaan aansluiten. AZ geeft hem niet eerder vrij, wat schijnbaar wel gebruikelijk is. Op YouTube gisteren een filmpje gezien. Wel het type speler die ik waardeer, maar die redden het vaker niet dan wel.
Ach ja, die paar dagen... Beetje kinderachtig wel van AZ.

Maar goed, ik zag dat Taabouni vrienden is met Kokcu. Het droomscenario zou zijn als Kokcu hem inspireert om fysiek net zulke stappen te gaan zetten als Kokcu vorig jaar gedaan heeft. Daar zal namelijk wel het probleem zitten, dat Taabouni er tot op heden niet alles voor over heeft gehad. Hij is technisch namelijk veel te goed om nu nog niet doorgebroken te zijn bij AZ. Zou wel veel vet zijn als een nieuwe omgeving en de invloed van Kokcu en Slot ervoor zorgt dat zijn potentieel er nu wel helemaal uit gaat komen. En lukt het niet, dan heeft hij ons enkel salaris gekost. Een prima in te calculeren risico.
 

Batigoal

Well-known member
Toevallig hadden we het laatst op het forum over Taabouni. Was in de jeugd en bij de vertegenwoordigende elftallen altijd wel een groot talent, maar die laatste stap is voor hem moeilijk. Het niveau bij Feyenoord ligt weer iets hoger dan bij AZ, dus de vraag is of hij nu wél meekan. Misschien dat Slot het heel erg in hem ziet zitten. Maar het lijkt me toch dat Feyenoord hem vastlegt om vervolgens te verhuren.

Schoot me trouwens nog te binnen; is die Antonucci nog in beeld of helemaal niet meer?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zou fantastisch zijn als hij net zo gemotiveerd is en ervoor gaat werken zoals Kökçu.

De ESPN docu Building The Bridge van afgelopen zaterdag al (terug)gezien? Eindelijk een duidelijke integrale visie van de staff met spelers. Die ontwikkeling en de bizarre fitheid van vorige seizoen van spelers komt niet uit de lucht vallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Antonucci is nog een seizoen aan FC Volendam verhuurd. Was de deal voor als ze zouden promoveren, dat hij nog een jaar bij FC Volendam zou blijven. Schijnbaar had een Franse club onze aankoopprijs geboden op of vlak voor deadline dag. Dat bod had je denk ik moeten accepteren. Ik denk niet dat Antonucci zich dusdanig gaat ontwikkelen dat hij in onze speelwijze gaat passen. Die past beter bij de speelwijze van vorige trainers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat zou fantastisch zijn als hij net zo gemotiveerd is en ervoor gaat werken zoals Kökçu.

De ESPN docu Building The Bridge van afgelopen zaterdag al (terug)gezien? Eindelijk een duidelijke integrale visie van de staff met spelers. Die ontwikkeling en de bizarre fitheid van vorige seizoen van spelers komt niet uit de lucht vallen.
Nog niet gezien, maar ben dat wel van plan ja. Maar zonder het te hebben gezien, weet ik al dat het inderdaad zeker geen toeval is. Feyenoord heeft met Vandenbroucke en Egger absolute, internationaal erkende vakmensen op die posities. Daar plukken we de vruchten van.
 

Abubakari

Well-known member
4 miljoen plus 3 miljoen aan bonussen dus. Hopelijk 1 miljoen per kampioenschap......
Dan kan Ajax nog wel wat jaartjes vooruit als je voor elk geinvesteerd miljoen kampioen wordt. Antony 18, Haller 22.
De komende 40 jaar kampioen. Dan ben ik 93, als Feyenoord het tegen die tijd ook een keer wordt valt daar denk ik misschien wel mee te leven.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan kan Ajax nog wel wat jaartjes vooruit als je voor elk geinvesteerd miljoen kampioen wordt. Antony 18, Haller 22.
De komende 40 jaar kampioen. Dan ben ik 93, als Feyenoord het tegen die tijd ook een keer wordt valt daar denk ik misschien wel mee te leven.
Anthony = Gravenbergh. Stop de tijd
 

Hankie

Well-known member
Dan kan Ajax nog wel wat jaartjes vooruit als je voor elk geinvesteerd miljoen kampioen wordt. Antony 18, Haller 22.
De komende 40 jaar kampioen. Dan ben ik 93, als Feyenoord het tegen die tijd ook een keer wordt valt daar denk ik misschien wel mee te leven.
Bedoelde meer als bonus, dan zijn we gewoon voor de 4 miljoen klaar.
 
Bovenaan