Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
2,5 miljoen it is. Zelfs de Telegraaf meldt dat bedrag.

Dan is het inderdaad 2,5 miljoen euro. Vind ik erg veel voor een bijna 28-jarige verdediger met een 1-jarig contract die nog nooit op een hoger niveau heeft gespeeld dan FC Groningen.
 

inhethoekje

Active member
Voor 2,5 miljoen heb je de komende 4 jaar geen gezeik meer dat de verdediging zo jong is en dat we een ervaren kracht ontberen achterin.
5,5 ton per jaar afschrijven voor een verdediger lijkt veel maar ik denk dat we over 4 jaar blij zijn dat we het hebben gedaan.

Maar als we Max moeten geloven was het beter geweest als we de komende 4 jaar elke week weer hadden kunnen ouwehoeren dat onze verdediging bestaat uit A spelers en dat we daarom weer verloren.
 

inhethoekje

Active member
We werden in 3 wedstrijden, ja ook die tegen Utreg, af en toe kinderlijk eenvoudig voor schut gezet achterin maar het was inderdaad beter geweest als we niet hadden ge?nvesteerd in de achterhoede, laat staan 2,5 miljoen..
 

Max

Administrator
Forumleiding
De routine heeft ons het afgelopen jaar veel gebracht om net zo cynisch te zijn.

Maar goed wellicht dat die 2,5 miljoen euro de augustus bonus is. Botteghin had er half juli natuurlijk al moeten zijn i.p.v. of naast Gustafson.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor 2,5 miljoen heb je de komende 4 jaar geen gezeik meer dat de verdediging zo jong is en dat we een ervaren kracht ontberen achterin.
5,5 ton per jaar afschrijven voor een verdediger lijkt veel maar ik denk dat we over 4 jaar blij zijn dat we het hebben gedaan.

Maar als we Max moeten geloven was het beter geweest als we de komende 4 jaar elke week weer hadden kunnen ouwehoeren dat onze verdediging bestaat uit A spelers en dat we daarom weer verloren.

Het is geen 5,5 ton per jaar, maar 1,35 miljoen per jaar, als je het salaris meetelt. Maar goed, ik vind het ook een ok? investering in iemand die je vrijwel zeker beter maakt. Al moet ik ook zeggen dat Nijland het prima voor elkaar heeft.
 

Ivanhoe

Active member
Laat ik er maar eens een tegengeluid tegen aan gooien. Ik denk dat inmiddels wel bewezen is dat je met een jonge selectie in de eredivisie misschien eens kan verrassen, maar als je grotere ambities hebt zul je toch een evenwichtige selectie moeten hebben. Leuk hoor dat Sleegers het goed heeft gedaan bij Eindhoven en dat Schuurmans een prachtige goal maakt bij jong Feyenoord. Duizenden spelers van wie we een mooi DVD-tje kunnen maken. Vilhena speelt weer eens een keer een goede wedstrijd, vorig jaar was het kut met peren, ook toen hij de kans kreeg en weer eens wat kansen in de basis kreeg. Kunnen we allemaal wel Rutten de schuld geven, maar laten we ook eens wat vraagtekens zetten bij mentaliteit van deze jonge talenten. Categorisch weigeren bij te tekenen, Vilhena mag nog blij zijn dat hij ?berhaupt bij de selectie zit met zo'n houding. Met Kongolo gaat het dezelfde kant op dat voorspel ik jullie, zit ook bij de Stellar groep en heeft al aangegeven dat hij zijn kont in de krib gooit als Van Bronckhorst al durft te overwegen om hem om op de linksback positie te zetten. Maar laten we vooral afgeven op spelers als Immers en Kazim, dat zijn spelers die in ieder geval alles geven voor Feyenoord en een belangrijke niet te onderschatten rol vervullen in de groep. Samen met Kuyt, Veijnovic, El Ahmadi en Botteghin heb je misschien wel een prima mix tussen jong talent en een aantal spelers met wat jaartjes (eredivisie) ervaring. Ik denk dat Van Geel goed heeft ingekocht dit seizoen. Kunnen we wel weer flauw gaan doen over de timing, maar wie zijn wij op DVK? Kennen wij de dynamiek van een transfermarkt zo goed? Weten wij wie Feyenoord nog meer op de short list had staan? Komt op mij over als gemakkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Sterke verdediger, grote gozer. Goede pass ook. Iedere lange bal kwam aan tegen Twente.

Je wordt er niet slechter van. Hoop alleen dat de progressie van Van Beek niet gestremd wordt.
 

Maasveld

Well-known member
Het is geen 5,5 ton per jaar, maar 1,35 miljoen per jaar, als je het salaris meetelt. Maar goed, ik vind het ook een ok? investering in iemand die je vrijwel zeker beter maakt. Al moet ik ook zeggen dat Nijland het prima voor elkaar heeft.
Salarissen kun je niet afschrijven.
 

erka

Well-known member
Je bent een goede gokker. Feyenoord en Groningen waren eerder deze week al rond, maar men heeft het op dringend verzoek van Nijland verzwegen. Ze wilden het dus over de wedstrijd heen tillen en daarna Reijnen presenteren, zodat Groningen tegen Twente nog gebruik kon maken van Botteghin en beide clubs ook voor komend weekend op sterkte zijn.

Haha ja. Alhoewel, gokken...

Maar goed, 2.5 miljoen dus. Net zoveel als we voor Granqvist hebben gekregen. Granqvist was toch wel beter, dus een prima prijs! Laat onderhandelen maar aan Nijland over. Zeker met zijn eerdere ervaringen met Van Geel, toen die nog bij Ajax zat en de Uruguayanen de kop gek heeft gemaakt. Nijland heeft het dit keer heel wat slimmer aangepakt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sterke verdediger, grote gozer. Goede pass ook. Iedere lange bal kwam aan tegen Twente.

Je wordt er niet slechter van. Hoop alleen dat de progressie van Van Beek niet gestremd wordt.

Ik neem aan dat Van Bronckhorst Van Beek niet uit het centrum weg gaat halen. Presteert daar uitstekend en als rechtsback vind ik Van Beek dit seizoen en vorig seizoen vrij matig. Bij zijn debuut in de basis uit tegen PSV speelde hij als rechtsback prima, maar toen viel hij vooral op door zijn directe man Mertens in zijn broekzak te verstoppen. Verder is Karsdorp bij Feyenoord verantwoordelijk voor een hoop voorzetten die in vergelijking met andermans voorzetten redelijk vaak goed aankomen, dus hem van de rechtsback halen tegen tegenstanders waar wij tegen het spel moeten maken lijkt het mij niet handig om hem er naast te zetten. Als er op rechtsback een gevaarlijke speler uit de categorie Mertens uit de wedstrijd moet worden gespeeld heb je aan Van Beek een goede, maar spelen dat soort spelers nog in Nederland?

Van Bronckhorst heeft iig nog wat te puzzelen in eigenlijk iedere linie.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Vermeer
Van Beek-Botteghin-Vd Heijden-Kongolo
Vejinovic
Toornstra-El Ahmadi
Kuyt-Kramer-Elia


Hahn
Karsdorp-Dammers-Verdonk-Nelom
Vilhena
Immers-Schuurman
Bilal-Kazim-Manu

De keuze is reuze.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het enige wat ontbreekt is een goede linksback, maar dat valt op te lossen met Kongolo of Van der Heijden.
 

Abubakari

Well-known member
Nogal ja. Daarom zijn er geen excuses meer. Dit jaar moeten we kampioen worden.

Alweer? ik blijf er bij, een hoop aankopen maar allemaal spelers die Feyenoord niet heel veel verder helpen. Allemaal subtoppers bij een ploeg die nog steeds diepe dalen heeft, zo bleek in de voorbereiding al. Zowel PSV als Ajax heeft dit beleid gehad, veel eredivisiespelers halen bij subtoppers, ze werden er geen kampioen mee. Gaat Feyenoord ook no way lukken met deze ploeg.
Maar goed, de Kuip droomt alweer van de Coolsingel. Alweer...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Alweer? ik blijf er bij, een hoop aankopen maar allemaal spelers die Feyenoord niet heel veel verder helpen. Allemaal subtoppers bij een ploeg die nog steeds diepe dalen heeft, zo bleek in de voorbereiding al. Zowel PSV als Ajax heeft dit beleid gehad, veel eredivisiespelers halen bij subtoppers, ze werden er geen kampioen mee. Gaat Feyenoord ook no way lukken met deze ploeg.
Maar goed, de Kuip droomt alweer van de Coolsingel. Alweer...

Ik dacht dat het wel vrij duidelijk is dat ik niet bepaald gecharmeerd ben van dit beleid. Ik heb Feyenoord zelfs al een ordinaire koopclub genoemd. Echter als je als technisch directeur zo fors investeert in je selectie en er bovendien een aantal jonge spelers uit flikkert, heb je wat mij betreft geen excuses meer. Dan moet je maximaal presteren. En op basis van de laatste vijf jaar is dat het kampioenschap. Of in elk geval zo lang mogelijk meedoen om het kampioenschap. Met bijvoorbeeld een hoge klassering en de beker ben ik wellicht ook content, afhankelijk van het competitieverloop. Maar je doelstelling moet de titel zijn, dat lijkt me duidelijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met dit aankoopbeleid moet je kampioen worden. Je haalt veel spelers van 27 of 28, daar ga je niet op verdienen en die zijn er om te presteren. Verder zagen we vorig seizoen dat zodra een speler door een vormcrisis, schorsing of blessure moest worden vervangen, dat we dan een enorm probleem hadden. Nu hebben wij vrijwel iedere positie dubbel bezet op een manier waardoor je niet heel veel slechter wordt als er een ander poppetje speelt. Dat is voor Ajax en PSV doodnormaal, maar bij Feyenoord was dat altijd wel een probleem. Wij zijn niet gewend dat er op veel posities spelers moeten gaan concurreren om speeltijd. Dat het zoveel aankopen in eens zijn, dat heeft meer met het verleden te maken van gratis spelers/lapmiddelen en onevenwichtige selecties. Het is een inhaalslag.

Vorig jaar waren de back ups Wilkshire (eerste instantie basis), Boulahrouz en Mathijsen. Dat probleem is nu verholpen. Je moet de komst van Botteghin en Van der Heijden niet zien als aankopen om het niveau heel veel omhoog te helpen, maar meer als garantie dat we niet door de ondergrens gaan. Het middenveld daar zijn we Clasie kwijt en daar hebben we met Vejinovic een fijne voetballer voor terug gekregen. Een beetje een laatbloeier, maar met een fijn karakter en zijn dode spelmomenten zijn al een enorm wapen gebleken. Een Toornstra stond bekend om zijn dode spelmomenten, maar een echt verfijnde speler als Vejinovic die laat dat op een veel constanter niveau zien. Uiteraard mis je Clasie in de ploeg, maar Vejinovic brengt daar ook weer andere dingen voor terug. Verder zijn de middenvelders van vorig seizoen gebleven die vaak genoeg lof hebben mogen ontvangen door onder andere goede optredens in de grotere wedstrijden. Daarnaast zijn er weer een paar talenten bij gekomen die wellicht weer voor nieuwe impulsen kunnen zorgen. Voorin hebben we met Kuyt geloof ik wel een kwaliteitsimpuls voor eredivisie begrippen. Daar staat geen vertrek van een speler tegenover. Verder moet Elia als hij weer iets de oude wordt meer rendement hebben dan Bo?tius vorig seizoen. Kramer zou toch een versterking ten opzichte van Te Vrede moeten zijn en voor Kazim is dit zijn tweede seizoen in zijn carri?re als spits. Kramer is echter wel het beste voorbeeld van een speler waarvan het zeer de vraag is of hij je verder gaat helpen. Het is voor een positie waarvan ik vind dat de alternatieven die volop de kans hebben gekregen Feyenoord onwaardig zijn en dus moet Kramer eigenlijk ook echt beter zijn dan die alternatieven.

Dromen van een kampioenschap valt overigens nog wel mee zolang het spel echt heel matig is. Ik ben live bij de oefenwedstrijden tegen VVV, Southampton en Olympiakos geweest en de pot tegen FC Utrecht. Voorlopig nog weinig reden tot optimisme. Verder kan ik mij sowieso niet herinneren dat wij hier nou zo vaak van een kampioenschap dromen. Mochten wij in de winterstop er kort bij staan, alle spelers zijn ingepast en er zit wat lijn in het spel, dan kunnen wij een eind komen. Al wil je eigenlijk voor de winterstop meer profiteren van de Europese agenda van Ajax en PSV en een voorsprong hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan