Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hier word ik wel een beetje verdrietig van. Voor mij is het onbegrijpelijk dat we wel investeren in spelers als Immers, Toornstra, Elia en El Ahmadi, om vervolgens je eigen talenten (Sleegers, Boetius, Vilhena) of voor een fooitje of gratis de deur te wijzen. Het staat totaal haaks op het beleid. Sleegers heeft bij Eindhoven en ook in oefenwedstrijden laten zien dat hij een hele bruikbare selectiespeler kan zijn.

Voor mij is het heel simpel: als we met deze selectie en dit beleid geen kampioen worden of er heel dicht tegenaan zaten, moet Van Geel zijn koffers pakken.
 

Hankie

Well-known member
Hier word ik wel een beetje verdrietig van. Voor mij is het onbegrijpelijk dat we wel investeren in spelers als Immers, Toornstra, Elia en El Ahmadi, om vervolgens je eigen talenten (Sleegers, Boetius, Vilhena) of voor een fooitje of gratis de deur te wijzen. Het staat totaal haaks op het beleid. Sleegers heeft bij Eindhoven en ook in oefenwedstrijden laten zien dat hij een hele bruikbare selectiespeler kan zijn.

Voor mij is het heel simpel: als we met deze selectie en dit beleid geen kampioen worden of er heel dicht tegenaan zaten, moet Van Geel zijn koffers pakken.

Sorry maar als de talenten het op een gegeven moment niet meer brengen of niet willen verlengen. Talent is niet alles he? Liever alleen een toptalent als Schuurman dan heel veel net niet talenten. Boetius heeft het gewoon een jaar niet laten zien en wilde niet verlengen. Vilhena mag een uitzondering voor gemaakt worden, als Sleegers zo'n goede indruk had gemaakt had hij echt wel een nieuw contract gekregen hoor.

Talenten als Manu en Achabar zie ik Feyenoord ook niet mee verder komen.
 

fr-keff

Active member
Sterke zomer van Martin van Geel. Die blijft voorlopig wel even zitten. Ook als het niet gaat lopen kun je hem weinig kwalijk nemen. De spelers die aangetrokken zijn kunnen Feyenoord alleen maar sterker maken. Nu hopen dat we in de toekomst ook iets eerder kunnen toeslaan ipv van weer eind juli, begin augustus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet of Sleegers het is, want kennelijk is hij er op zijn 21ste nog niet aan Feyenoord toe. Wel vind ik dat Jamel een punt heeft. Vorige zomer liep zowel het contract van Immers als die van Bo?tius nog twee jaar door. Beide hadden ze een goed jaar gedraaid. Toen heeft Van Geel de prioriteit gegeven aan het verlengen en opwaarderen van het contract van Immers. Vilhena die zat net als Bo?tius bij de laatste dertig spelers voor Brazili? en draaide een prima voorbereiding en start van de competitie. Vervolgens heeft Van Geel El Ahmadi en Toornstra gehaald en werd Vilhena op de bank geplaatst. Deze zomer ruilen we een Bo?tius om voor een speler die sinds zijn vertrek bij FC Twente geen betere statistieken kan overleggen dan Bo?tius zijn laatste jaar bij Feyenoord. Er is voor een kampioenschap een selectie samengesteld, dus laat het nu dan ook maar zien ook.
 

Miramar

Well-known member
De laatste keer dat ik zo enthousiast was over het aankoopbeleid liep het niet zo goed af. Toen kwamen Makaay, Hofland, Gio enz enz binnen een paar dagen.
Maar het vertrouwen is er weer...
 

inhethoekje

Active member
Snel vergeten maar, deze grote fout. Blij dat hij weg is. Het was heel pijnlijk om hem in z'n eentje over het trainingsveld te zien sjokken.


Daar is Feyenoord bijkans door naar de kloten gegaan, dat we bij elke miskoop steeds maar zeiden:

''Ach ja,jammer,volgende''
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet of Sleegers het is, want kennelijk is hij er op zijn 21ste nog niet aan Feyenoord toe. Wel vind ik dat Jamel een punt heeft. Vorige zomer liep zowel het contract van Immers als die van Bo?tius nog twee jaar door. Beide hadden ze een goed jaar gedraaid. Toen heeft Van Geel de prioriteit gegeven aan het verlengen en opwaarderen van het contract van Immers. Vilhena die zat net als Bo?tius bij de laatste dertig spelers voor Brazili? en draaide een prima voorbereiding en start van de competitie. Vervolgens heeft Van Geel El Ahmadi en Toornstra gehaald en werd Vilhena op de bank geplaatst. Deze zomer ruilen we een Bo?tius om voor een speler die sinds zijn vertrek bij FC Twente geen betere statistieken kan overleggen dan Bo?tius zijn laatste jaar bij Feyenoord. Er is voor een kampioenschap een selectie samengesteld, dus laat het nu dan ook maar zien ook.


Precies. Volgens mij was ons beleid dat we bij vacante posities altijd eerst naar de jeugdopleiding kijken, dat we een club zijn waar jonge talenten de kans krijgen om zich te ontwikkelen en dat we een club zijn met een duidelijk salarisplafond. We halen alleen spelers van buitenaf als er niemand klaar staat vanuit de jeugdopleiding, of als het iemand is die aantoonbaar beter is dan onze jeugdspelers. Dat beleid lijkt echter totaal zoek, als je naar de laatste paar jaar kijkt. Want waarom haal je El Ahmadi en Toornstra voor in totaal 4 miljoen binnen als je Vilhena, Clasie en een hele rits talentvolle jeugdspelers al hebt? En waarom verleng je Immers dan op diezelfde positie? Deze drie spelers zitten aan de bovenkant van ons salarishuis, terwijl ze de ontwikkeling van onze eigen talenten tegen houden en er blijkbaar ook geen budget is om hen een fatsoenlijke aanbieding te doen. Het kan gewoon niet zo zijn dat een goeie speler als Vilhena een heel jaar op de bank zit omdat Lex Immers en Karim El Ahmadi zo nodig moeten spelen. En het kan ook niet zo zijn dat Boetius, rechtsbuiten van beroep, wordt afgeserveerd na een mindere periode als linksbuiten. En dat diezelfde jongen een paar keer uitstekend invalt op zijn eigen positie, maar daar niet mag blijven staan omdat middenvelder en middelmatige speler Toornstra daar zo nodig moet spelen.

En nu ook weer. Misschien gaat Elia het geweldig doen, dat weten we nog niet. Maar je haalt dus een 28-jarige grootverdiener binnen die sinds 2010 ofzo geen fatsoenlijk seizoen meer gespeeld heeft. En het directe gevolg daarvan is dat je een speler de deur wijst die vorig seizoen talent van het jaar was in de Jupiler League en nu staat te springen om zich te bewijzen bij zijn club. Een zelf opgeleide speler uit de categorie Clasie, Martins Indi, De Vrij. Jongens die de kans hebben gekregen omdat er geen geld was en zich van daaruit prima ontwikkeld hebben en voor veel geld zijn verkocht. En voor hetzelfde geld blijkt dat Elia een schot in de roos is en Sleegers zich ook bij een andere club niet verder gaat ontwikkelen en dan krijgt Van Geel gelijk. Maar daarmee staat het punt nog steeds dat het beleid zoals dat een paar jaar geleden zo prachtig gepresenteerd werd inmiddels is veranderd. We zijn een ordinaire koopclub geworden, met de oudste selectie van de eredivisie. Da's allemaal leuk, maar dan moet je, zoals Max zegt, ook gaan presteren. Met jonge spelers mag je mindere wedstrijden spelen. Met oudere, dure spelers moet je kampioen worden. Zo simpel is het. Lukt dat niet, dan mogen er consequenties aan verbonden zitten.

Overigens zal je me niet horen over aankopen als Vejinovic en Botteghin. Dat zijn uitstekende spelers die Feyenoord echt beter maken. In zulke gevallen mag je echt wel investeren. Maar ik wil af van de middelmaat in de categorie Immers, Toornstra, Kramer, Wilkshire, El Ahmadi, Verhoek, Goossens, Vormer, Bakkal en een ieder die ik nog vergeten ben. Ja, het is inmiddels een heel rijtje. Hoezo opleidingsclub? Koopclub!!
 

inhethoekje

Active member
Je kan op 15 jarige leeftijd een talent worden genoemd,maar als je 21 bent en het blijkt dat het toch wat tegenvalt dan kan je gaan zeggen dat we meer jeugd de kans moeten geven maar dat slaat dan natuurlijk nergens op, we zijn geen club waar we uit medelijden spelers die ooit werden aangeduid als talent maar laten aanmodderen tot hun 25e .

De stranden lagen vandaag vol met jongens die in beginsel 10 keer beter waren als een Jordi Clasie, maar nu verveeld op een strandbed een blikje bier wegklokken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Je kan op 15 jarige leeftijd een talent worden genoemd,maar als je 21 bent en het blijkt dat het toch wat tegenvalt dan kan je gaan zeggen dat we meer jeugd de kans moeten geven maar dat slaat dan natuurlijk nergens op, we zijn geen club waar we uit medelijden spelers die ooit werden aangeduid als talent maar laten aanmodderen tot hun 25e .

De stranden lagen vandaag vol met jongens die in beginsel 10 keer beter waren als een Jordi Clasie, maar nu verveeld op een strandbed een blikje bier wegklokken.

Dat weet ik ook wel. Maar als je Vilhena ziet spelen in de laatste paar wedstrijden, dan ga je mij niet vertellen dat hij over een heel seizoen niet beter zou presteren dan El Ahmadi en Immers.

En wat betreft Sleegers: je wordt geen talent van het jaar in de Jupiler League als je een koekenbakker bent. Die competitie heeft vaak genoeg hele goede spelers voortgebracht. En daarbij, de jongens die ik eerder noemde kregen de kans om zich te bewijzen en bleven ook in mindere tijden het vertrouwen krijgen. Vilhena en Boetius zijn door Rutten afgeserveerd en Sleegers heeft zelfs helemaal geen kans gehad. Maar intussen worden er wel allerlei nono's gecontracteerd voor topsalarissen, die op hun plek gaan spelen. Ik vind dat een hele slechte zaak.
 

inhethoekje

Active member
We hebben uit pure geldnood jeugd in moeten passen maar niemand gaat mij vertellen dat een Ramon van Haaren een speler was waar Feyenoord nog jaren plezier van had kunnen hebben.
Leuke speler maar puur uit nood werd hij opgesteld, niet omdat hij overliep van talent.

En zo waren er meer, en daar hoort oa die Sleegers bij.

edit:

Talent van de Jupiler die Sleegers, nou en, die Ars van NEC schiet er 35 in dacht ik, heb je die jongen weleens zien voetballen, dat kan hij niet.
Wat dus gelijk het nivo in de Jupiler aangeeft.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
We hebben uit pure geldnood jeugd in moeten passen maar niemand gaat mij vertellen dat een Ramon van Haaren een speler was waar Feyenoord nog jaren plezier van had kunnen hebben.
Leuke speler maar puur uit nood werd hij opgesteld, niet omdat hij overliep van talent.

En zo waren er meer, en daar hoort oa die Sleegers bij.

Ricky van Haaren? Dat dikkertje is wel weer het andere uiterste. Niet iedere jeugdspeler is automatisch Feyenoord-1 materiaal, dat ben ik met je eens. Maar Vilhena, Boetius en Sleegers zijn dat wel en die worden afgeserveerd. En daar ben ik het totaal niet mee eens.

Ik ga mezelf trouwens ook afvragen hoeveel goals Schuurman nog moet maken voordat hij eens bij de selectie zit en mag gaan invallen. Straks gewoon zesde keuze, achter o.a. Immers, El Ahmadi en Toornstra. Dat kan gewoon niet.
 

inhethoekje

Active member
Ricky van Haaren? Dat dikkertje is wel weer het andere uiterste. Niet iedere jeugdspeler is automatisch Feyenoord-1 materiaal, dat ben ik met je eens. Maar Vilhena, Boetius en Sleegers zijn dat wel en die worden afgeserveerd. En daar ben ik het totaal niet mee eens.

Ik ga mezelf trouwens ook afvragen hoeveel goals Schuurman nog moet maken voordat hij eens bij de selectie zit en mag gaan invallen. Straks gewoon zesde keuze, achter o.a. Immers, El Ahmadi en Toornstra. Dat kan gewoon niet.


Sorry, Rick.

Mij zegt Schuurman niks, dat zegt ook niet alles maar wel dat het blijkbaar niet het talent is waar ik weleens wat over heb gelezen.
Dat jij je zorgern maakt dat begrijp ik, maar we moeten niet elke speler gelijk maar weer het etiket ''talent'' opplakken.
Immers heeft het gered op karakter, en dat is vaak wat talenten ontbreekt, karakter om bij een tegenslag door te gaan, alleen Vilhena geef ik die credits.
 

inhethoekje

Active member
Neem nou die Sleegers, die meldt zich weer bij Feyenoord en voor er 1 training is geweest begint hij in de VI al te miepen dat hij niet weer een jaar op de bank wilt zitten.

Toen wist ik eigenlijk al genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan