Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabian

Active member
Het is vooral de hoogste tijd dat er verdedigend wat bij komt. Dat vind ik een hogere prioriteit hebben dan de zoveelste middenvelder die achter Immers op de bank mag gaan zitten.

Als je 2 miljoen uitgeeft voor Gustafson heb je nog wel een potje over voor verdedigers.

Ik heb overigens het gevoel dat Feyenoord als een buitencategorie beschouwt en daarom die interesse ondanks de aanwezige middenvelders. Denk niet dat hij achter Immers aan hoeft te sluiten. Overigens is de media niet eensgezind. Sommigen omschrijven hem als middenvelder, anderen als aanvaller. Als hij dermate multifunctioneel is, heb je er voorin klaarblijkelijk ook wat aan.
 

Fabian

Active member
Soms is Twitter wel een handig medium:

Actie om de interesse kenbaar te maken via Twitter heeft toch effect gehad

Alles wijst erop dat Jordy Clasie van Feyenoord naar Southampton gaat, maar zowel de zaakwaarnemer van de Feyenoord-captain als de club zelf schermt met belangstelling van meerdere clubs. En dat gebeurt met opzet, stelt het Algemeen Dagblad.

Ge?nteresseerde clubs verschenen volgens het dagblad ineens op het toneel. Aanvankelijk zaten die op het vinkentouw, maar na de melding van Feyenoord dat er ‘concreet serieuze interesse’ in Clasie was, kwamen zij toch om de hoek kijken. En daarmee helpt Feyenoord eigenlijk zichzelf. De club wil twaalf miljoen euro beuren voor Clasie, terwijl The Saints dat bedrag nog niet hebben geboden.

Nu er ook interesse is van andere clubs, stijgt de waarde van Clasie ineens. Southampton zou zelfs bereid zijn om ongeveer twaalf miljoen euro, de vraagprijs, neer te tellen voor de Oranje-international. Dat klinkt Feyenoord ongetwijfeld als muziek in de oren. Dan heeft de actie om de interesse kenbaar te maken via Twitter toch effect gehad.

www.fr-fanatic.nl
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je 2 miljoen uitgeeft voor Gustafson heb je nog wel een potje over voor verdedigers.

Ik heb overigens het gevoel dat Feyenoord als een buitencategorie beschouwt en daarom die interesse ondanks de aanwezige middenvelders. Denk niet dat hij achter Immers aan hoeft te sluiten. Overigens is de media niet eensgezind. Sommigen omschrijven hem als middenvelder, anderen als aanvaller. Als hij dermate multifunctioneel is, heb je er voorin klaarblijkelijk ook wat aan.

Vorig seizoen kochten we ook middenvelders terwijl er aanvallers en verdedigers vertrokken. Toen was er na de komst van de middenvelders ook nog een potje om een fatsoenlijke spits te halen en die kwam ook niet. Eerst zien en dan geloven.

Ik zie er ook weer genoeg hem als nummer acht omschrijven het zal allemaal wel. Het is allemaal afwachten. Ik mag aannemen dat men Toornstra ook als de buitencategorie beschouwde, want daar moesten we ook een miljoenenbedrag voor op tafel neerleggen. Die kon uiteindelijk ook achter Immers plaats gaan nemen.
 

Ivanhoe

Active member
Max wordt je zelf ook af en toe niet een beetje moe van je Immers- en Kazim langspeelplaat?
Verder heeft Fabian natuurlijk gelijk, Gustafson is pas 20, misschien dat we er ook weer eens in slagen een Scandinavisch talent te strikken. Een vergelijking met Toornstra gaat natuurlijk helemaal mank.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Zeker. Ze spelen voorlopig echter nog wel even voor Feyenoord.

Verder snap ik niet waar precies de vergelijking met Toornstra mank gaat. Vorig seizoen was er een blok van El Ahmadi en Clasie met Immers als meest aanvallende man op het middenveld. Toornstra was bij FC Utrecht de meest aanvallende middenvelder. Dan mag ik toch veronderstellen dat Toornstra vorig seizoen voor de plek van Immers is gehaald? Nu in de voorbereiding lijken we met de punt naar achteren te spelen waar Immers tot dusver zijn plek als linkse aanvallende centrale middenvelder krijgt toebedeeld. Gustafson is een linksbenige aanvallende middenvelder. Dan mag ik toch aannemen dat ook hij voor de positie van Immers wordt gehaald? Het verschil tussen Toornstra en Gustafson is dan vooral de leeftijd. Ik geloof nog steeds niet dat we spelers voor miljoenen kunnen halen voor leuk voor erbij. Zeker gezien het aantal jeugdige middenvelders wat we al reeds onder contract hebben staan.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Zeker. Ze spelen voorlopig echter nog wel even voor Feyenoord.

Verder snap ik niet waar precies de vergelijking met Toornstra mank gaat. Vorig seizoen was er een blok van El Ahmadi en Clasie met Immers als meest aanvallende man op het middenveld. Toornstra was bij FC Utrecht de meest aanvallende middenvelder. Dan mag ik toch veronderstellen dat Toornstra vorig seizoen voor de plek van Immers is gehaald? Nu in de voorbereiding lijken we met de punt naar achteren te spelen waar Immers tot dusver zijn plek als linkse aanvallende centrale middenvelder krijgt toebedeeld. Gustafson is een linksbenige aanvallende middenvelder. Dan mag ik toch aannemen dat ook hij voor de positie van Immers wordt gehaald? Het verschil tussen Toornstra en Gustafson is dan vooral de leeftijd. Ik geloof nog steeds niet dat we spelers voor miljoenen kunnen halen voor leuk voor erbij. Zeker gezien het aantal jeugdige middenvelders wat we al reeds onder contract hebben staan.

Ik denk inderdaad dat je mag aannemen dat Immers de speler is met een probleem wanneer Gustafson komt. Jij merkt echter op dat hij achter Immers aan mag sluiten. Ik denk eigenlijk dat dit niet zal gebeuren indien hij daadwerkelijk komt.
 

Cees

New member
Ik denk inderdaad dat je mag aannemen dat Immers de speler is met een probleem wanneer Gustafson komt. Jij merkt echter op dat hij achter Immers aan mag sluiten. Ik denk eigenlijk dat dit niet zal gebeuren indien hij daadwerkelijk komt.

En daarachter dan pas Vilhena lijkt het. Wanneer hij zo laag in de hi?rarchie lijkt te staan dan maar wel hopen dat we hem gaan verkopen wanneer die Gustafson wordt gehaald. Ik heb Vilhena er graag bij als extra optie, maar niet wanneer er nog meer middenvelders worden gehaald.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En daarachter dan pas Vilhena lijkt het. Wanneer hij zo laag in de hi?rarchie lijkt te staan dan maar wel hopen dat we hem gaan verkopen wanneer die Gustafson wordt gehaald. Ik heb Vilhena er graag bij als extra optie, maar niet wanneer er nog meer middenvelders worden gehaald.

Al zou Vilhena bij tekenen, is hij waarschijnlijk gewoon basisspeler. Hetzelfde geldt voor Boetius.
 

Fabian

Active member
Vilhena heeft een moeilijke priv?situatie en wil dus niet weg. Maar hij wil ook niet verlengen.

Feyenoord heeft vervolgens wel het recht om hem niet op te stellen. Hij levert niets op en heeft geen toekomst bij de club. Als je dan gelijkwaardige of betere spelers hebt, lijkt het me niet zo moeilijk.

Bij Bo?tius is het anders. Hij heeft minder concurrentie. Hem hebben we gewoon nodig, alhoewel ik hoop dat zijn niveau weer eens groeit naar acceptabel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Ik snap Vilhena wel dat hij pissig is over vorig seizoen. Toen zat hij bij de laatste dertig voor Brazili?, draaide een goede voorbereiding, maakte als een van de weinige Feyenoord geen valse start en vervolgens komt hij op het tweede plan.

Bo?tius heeft wat betreft vorig seizoen ook bij zichzelf te klagen. Onder Koeman had hij zijn laatste jaar prima linksbuiten gespeeld en maakte hij veel goals. Die heeft vorig seizoen best veel speeltijd gekregen, maar presteerde gewoon matig.

Onder vorig seizoen moet echter gewoon een streep. Feyenoord moet met die jongens om tafel wat ze zelf willen. Als ze echt niet willen bijtekenen dan heeft het voor Feyenoord ook weinig zin meer om heel erg in ze te gaan investeren. Dan gebruik je ze als ze echt nodig zijn. Mochten ze bijtekenen dan zouden ze in principe goede vooruitzichten op speeltijd moeten hebben. Al geldt dat vooral vooral voor Bo?tius. Vilhena kampt met een hoop concurrentie en daar komt schijnbaar de evenoude Gustafson bij.
 

Fabian

Active member
Ik snap Vilhena wel dat hij pissig is over vorig seizoen. Toen zat hij bij de laatste dertig voor Brazili?, draaide een goede voorbereiding, maakte als een van de weinige Feyenoord geen valse start en vervolgens komt hij op het tweede plan.

Bo?tius heeft wat betreft vorig seizoen ook bij zichzelf te klagen. Onder Koeman had hij zijn laatste jaar prima linksbuiten gespeeld en maakte hij veel goals. Die heeft vorig seizoen best veel speeltijd gekregen, maar presteerde gewoon matig.

Onder vorig seizoen moet echter gewoon een streep. Feyenoord moet met die jongens om tafel wat ze zelf willen. Als ze echt niet willen bijtekenen dan heeft het voor Feyenoord ook weinig zin meer om heel erg in ze te gaan investeren. Dan gebruik je ze als ze echt nodig zijn. Mochten ze bijtekenen dan zouden ze in principe goede vooruitzichten op speeltijd moeten hebben. Al geldt dat vooral vooral voor Bo?tius. Vilhena kampt met een hoop concurrentie en daar komt schijnbaar de evenoude Gustafson bij.

Het is een jammerlijke gegeven dat het jaartje Rutten schade heeft berokkend aan de talenten binnen Feyenoord. Hij heeft Vilhena compleet laten vallen. Dat snap ik ook.

Nu is het wel zo dat Feyenoord daarvoor de gevolgen gepresenteerd krijgt. Je moet daar dan mee handelen. Als Vilhena niet wil bijtekenen en dat is geheel zijn keus, dan is het voor Feyenoord niet moeilijk om aan andere spelers de voorkeur te geven. Automatismen in het voetbal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou, dit biedt toch ongekende mogelijkheden aan de Feyenoord-supporters. Een twitter-actie starten om Immers en Kazim in de aanbieding te doen.

Immers is redelijk populair in De Kuip. Je ziet er genoeg met een shirtje rondlopen van Immers. Bovenaan X lijkt er zelfs een fanclub je van Immers te bestaan, daar staan een hoop met een Immers shirt naast elkaar. Om mij heen op R hoor ik ook genoeg waardering voor Immers. Verder moet Feyenoord wel van spelers af willen. Feyenoord schijnt al eens een nee verkocht te hebben aan een Engelse club wat betreft Immers en een nee aan een Arabische club wat betreft Kazim.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is een jammerlijke gegeven dat het jaartje Rutten schade heeft berokkend aan de talenten binnen Feyenoord. Hij heeft Vilhena compleet laten vallen. Dat snap ik ook.

Nu is het wel zo dat Feyenoord daarvoor de gevolgen gepresenteerd krijgt. Je moet daar dan mee handelen. Als Vilhena niet wil bijtekenen en dat is geheel zijn keus, dan is het voor Feyenoord niet moeilijk om aan andere spelers de voorkeur te geven. Automatismen in het voetbal.

Daar was Feyenoord zelf ook bij. Het treurige is dat Feyenoord nu vervolgens een jaar later tot de conclusie lijkt te komen dat El Ahmadi toch niet zoveel rendement heeft en lijkt Feyenoord er niet rouwig om te zijn als een club El Ahmadi wil overnemen.

Verder ben ik het met je eens dat als Vilhena verder niet door wil met Feyenoord, dat het vanuit Feyenoord dan ook verder klaar is. Die hangt dan hetzelfde boven het hoofd als Leerdam onder Koeman. Alleen gezien Vilhena zelf of via zijn zaakwaarnemer gejammer zal laten horen zal hij in tegenstelling tot Leerdam niet er weer bij worden betrokken op het einde van de competitie.
 

Fabian

Active member
Daar was Feyenoord zelf ook bij. Het treurige is dat Feyenoord nu vervolgens een jaar later tot de conclusie lijkt te komen dat El Ahmadi toch niet zoveel rendement heeft en lijkt Feyenoord er niet rouwig om te zijn als een club El Ahmadi wil overnemen.

Verder ben ik het met je eens dat als Vilhena verder niet door wil met Feyenoord, dat het vanuit Feyenoord dan ook verder klaar is. Die hangt dan hetzelfde boven het hoofd als Leerdam onder Koeman. Alleen gezien Vilhena zelf of via zijn zaakwaarnemer gejammer zal laten horen zal hij in tegenstelling tot Leerdam niet er weer bij worden betrokken op het einde van de competitie.

Ik denk dat Vilhena wel bij de selectie blijft, maar vooral op de bank zal zitten inderdaad.

Natuurlijk was Feyenoord erbij. De directe heeft, zeker achteraf, niet de juiste keuze gemaakt voor de club.
 

fr-keff

Active member
Meteen komt die Zweedse naam weer in beeld rollen.. Hoop toch niet dat hij gekocht gaat worden. Tenzij er ineens nog meer middenvelders de deur uit lopen.
 

Fabian

Active member
Meteen komt die Zweedse naam weer in beeld rollen.. Hoop toch niet dat hij gekocht gaat worden. Tenzij er ineens nog meer middenvelders de deur uit lopen.

Ik word eigenlijk steeds enthousiaster des te meer ik over hem te weten kom.

Waarom zouden wij kwaliteit niet willen halen?
 

fr-keff

Active member
Ik word eigenlijk steeds enthousiaster des te meer ik over hem te weten kom.

Waarom zouden wij kwaliteit niet willen halen?

Immers, Karim, Marko, Toornstra, Nieuwkoop, Schuurman, Vilhena, Sleegers en misschien vergeet ik nog een naam. Heb je al 8 spelers die op het middenveld uit de voeten kunnen. En volgens de verhalen van Max en Jamel zit er alweer een handjevol spelers klaar voor volgend seizoen. Beetje overbodige luxe terwijl het achterin maar dun bezet is.
 

Fabian

Active member
Immers, Karim, Marko, Toornstra, Nieuwkoop, Schuurman, Vilhena, Sleegers en misschien vergeet ik nog een naam. Heb je al 8 spelers die op het middenveld uit de voeten kunnen. En volgens de verhalen van Max en Jamel zit er alweer een handjevol spelers klaar voor volgend seizoen. Beetje overbodige luxe terwijl het achterin maar dun bezet is.

Achterin gaat er echt wel wat bijkomen, want je krijgt dadelijk een potje waarmee je iets meer kan halen dan enkel Gustafson.

Ik vind het eerlijk gezegd ietwat van een gezeur. Van Bronckhorst heeft allang aangegeven dat hij achterin wat extra's nodig heeft, dus dat komt er gewoon. Als er dan een extra als Gustafson aankomt die kwaliteiten brengt die Feyenoord nog niet bezit, moet je toehappen.

Sleegers is trouwens een vleugelspeler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan