Het grote Feyenoord nieuwstopic

Maasveld

Well-known member
Er zijn toch zat trainers die het een niveau lager prima doen, die iets opbouwen, ploegen aanwijsbaar beter laten spelen en die haalbaar zijn voor Feyenoord?

Deze profielschets komt akelig dicht bij Maurice Steijn. Ik snap het beeld van de catenaccio-trainer best wel, maar de man is vooral heel realistisch. In zijn 2de seizoen speelde VVV zeer aantrekkelijk voetbal, maar dat was mede de reden dat we geen kampioen werden. Het roer is toen omgegaan, met iets behoudender voetbal werden we vrij eenvoudig kampioen. Dat bleek in de Eredivisie ook het beproefde recept. Bij een club als Feyenoord zal hij echter ongetwijfeld een stuk aanvallender gaan voetballen. Voorwaarde is echter wel dat het resultaat oplevert.
 

Abubakari

Well-known member
Ontslagen bij ADO toen hij laatste stond, met VVV 14de en 12de geworden, bij Al Wahda na 3 duels ontslagen, ik vind het niet heel imposant allemaal. Maar goed, jij hebt natuurlijk als VVV fan wel een goed beeld van hem.
Maakt zo te lezen allemaal niet uit. Complete staf er uit bij Feyenoord, Advocaat met Cor Pot en John de Wolf als assistenten de rest van het seizoen de technische staf volgens het AD.

AD Sportwereld zei:
?lle assistenten eruit, John de Wolf tweede man onder Advocaat

Jean-Paul van Gastel leidde gisteren, bij gebrek aan een hoofdtrainer na het vertrek van Stam, de training van Feyenoord op trainingscomplex 1908. De clubleiding ziet voor de voormalig speler, die al jarenlang assistent is in de Kuip, echter geen rol meer weggelegd in de nieuwe technische staf. Van Gastel liet zich onder het bewind van Stam volgens insiders niet of nauwelijks gelden en moet vertrekken.


Voormalig speler John de Wolf, ook hoofdtrainer bij Spakenburg, zal naast Cor Pot de nieuwe trainer Dick Advocaat gaan assisteren. Technisch directeur Sjaak Troost en president-commissaris Toon van Bodegom willen echter nog meer schoon schip maken rond het kwakkelende eerste elftal. Ook de andere assistenten Denny Landzaat en Roy Makaay moeten verdwijnen uit de staf rond het eerste elftal van Feyenoord. De toekomst van Said Bakkati, door Jaap Stam als assistent meegenomen naar de Kuip, is nog ongewis.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het wel bijzonder. Dan heb je zoals van Gastel jarenlang naar tevredenheid gefunctioneerd en dan wordt je op basis van 3 maanden afgeserveerd, terwijl als Stam niet zelf de conclusie had getrokken om te stoppen, je nu nog assistent trainer was geweest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Het is sowieso allemaal niet zo lekker verlopen voor hem. Toen Rutten we ging was hij de assistent met ervaring en de connectie naar Varkenoord om Rutten op te volgen. Toen werd het de zeer onervaren Van Bronckhorst. Daarna vertrekt Van Bronckhorst en krijgen we de bijna even onervaren Stam. Stam blinkt volgens mij de laatste jaren ook wel uit ik gelatenheid. Schijnt het allemaal wel best te vinden. Maar als voormalig cultuurbewaker ligt hij er opeens uit. Die beslissing laat je nemen door een interim trainer.
 
Laatst bewerkt:

Miramar

Well-known member
Ik vind het wel bijzonder. Dan heb je zoals van Gastel jarenlang naar tevredenheid gefunctioneerd en dan wordt je op basis van 3 maanden afgeserveerd, terwijl als Stam niet zelf de conclusie had getrokken om te stoppen, je nu nog assistent trainer was geweest.
Van Gastel durfde toch nooit hoofdtrainer te worden? Ze hebben hem twee keer gevraagd. Wilde in de luwte blijven. Dat is leuk maar aan twijfelaars heb je niets.
 

JMD

Well-known member
Er zijn toch zat trainers die het een niveau lager prima doen, die iets opbouwen, ploegen aanwijsbaar beter laten spelen en die haalbaar zijn voor Feyenoord? Dingen die Stam nog nooit ergens gepresteerd heeft. Als je in het management van Feyenoord zit en ervoor betaald wordt om een goeie trainer te contracteren voor ??n van de grootste clubs van Nederland met in heel Europa nog steeds een grote naam moet dat toch mogelijk zijn? Kun je ook een verkeerde keuze maken, maar Stam was gewoon gedoemd te mislukken met het oog op zijn vorige prestaties als trainer. En dan heb ik het idee dat mensen zich nogal eens blind staren op iemands carriere als voetballer en dan denken dat het dan ook wel een hele goeie trainer zal zijn. Ik zou niet weten hoe Feyenoord anders op het idee is gekomen voor Stam te kiezen. Twaalfde met jong Ajax, ??n zege in 19 wedstrijden in zijn tweede jaar met Reading en ontslagen (nadat zijn eerste seizoen wel goed verliep, maar waarin wel promotie gemist werd) en bij PEC Zwolle was het op de eerste paar wedstrijden na (zie nu dat ie begon met een 3-1 zege op Feyenoord, daar heeft ie dus zijn baan bij Feyenoord mee verdient zou je bijna denken) toch ook niks bijzonders? Waarom dan in godsnaam voor Jaap Stam kiezen?

Met je eens hoor, alleen dat onderstreepte stuk niet: Reading was 1 penaltyserie verwijderd van de PL. Denk niet dat je Stam kunt verwijten dat zijn spelers die pingels er niet in schoten.

Overigens, wie was ook alweer die Ajaxdvker hier die zo lyrisch was over Stam (Ajaxjeugd ofzo?). Kan die niet even terug komen? Ben benieuwd hoe die nu over Stam als trainer denkt...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Stam best wel een goede trainer is, maar Feyenoord is gewoon klote om te doen. Het kan nooit goed genoeg zijn bij die club.
 

JMD

Well-known member
TT meldt dat Advocaat trainer wordt, die zal vandaag wel gepresenteerd worden ofzo.

Hoeveel clubs in NL heeft Dickie dan al gehad? Haarlem, SVV, Utrecht, PSV, AZ, Feyenoord???
 

Maasveld

Well-known member
Met je eens hoor, alleen dat onderstreepte stuk niet: Reading was 1 penaltyserie verwijderd van de PL. Denk niet dat je Stam kunt verwijten dat zijn spelers die pingels er niet in schoten.

Overigens, wie was ook alweer die Ajaxdvker hier die zo lyrisch was over Stam (Ajaxjeugd ofzo?). Kan die niet even terug komen? Ben benieuwd hoe die nu over Stam als trainer denkt...
RSDG geloof ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Ik denk dat Stam best wel een goede trainer is, maar Feyenoord is gewoon klote om te doen. Het kan nooit goed genoeg zijn bij die club.

Hij begon op zich leuk. We speelde gelijk tegen Sparta, maar ik had mij wel weer eens vermaakt in De Kuip. Alleen als je terugkijkt dat hij lang Narsingh als spits heeft gebruikt, het middenveld van zondag en in eerdere wedstrijden. De ruimtes tussen de linies. Nee, dan zie ik niet direct de hand van de goede trainer.

Het zou mij niets verbazen als Advocaat het allemaal best snel recht weet te trekken. Kijken wat dat aan het einde van het seizoen oplevert.

RSDG geloof ik.

Klopt.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind het wel bijzonder. Dan heb je zoals van Gastel jarenlang naar tevredenheid gefunctioneerd en dan wordt je op basis van 3 maanden afgeserveerd, terwijl als Stam niet zelf de conclusie had getrokken om te stoppen, je nu nog assistent trainer was geweest.

Of hij voegde al jaren niet zo gek veel toe en er is nu eindelijk een mooie aanleiding gevonden om hem weg te halen uit die rol?

Zou wel wat zijn als Spakenburg nog een afkoopsom gaat ontvangen voor De Wolf. Al zijn ze daar waarschijnlijk blij dat ze hem kunnen lozen.
 
Bovenaan