Weet ik niet, ik zit niet zo in de voetbalwereld dat ik veel competities volg anders dan de eredivisie. Maar dat Jaap Stam een twijfelachtige keuze was wist ik wel.
Er zijn toch zat trainers die het een niveau lager prima doen, die iets opbouwen, ploegen aanwijsbaar beter laten spelen en die haalbaar zijn voor Feyenoord? Dingen die Stam nog nooit ergens gepresteerd heeft. Als je in het management van Feyenoord zit en ervoor betaald wordt om een goeie trainer te contracteren voor ??n van de grootste clubs van Nederland met in heel Europa nog steeds een grote naam moet dat toch mogelijk zijn? Kun je ook een verkeerde keuze maken, maar Stam was gewoon gedoemd te mislukken met het oog op zijn vorige prestaties als trainer. En dan heb ik het idee dat mensen zich nogal eens blind staren op iemands carriere als voetballer en dan denken dat het dan ook wel een hele goeie trainer zal zijn. Ik zou niet weten hoe Feyenoord anders op het idee is gekomen voor Stam te kiezen. Twaalfde met jong Ajax, ??n zege in 19 wedstrijden in zijn tweede jaar met Reading en ontslagen (nadat zijn eerste seizoen wel goed verliep, maar waarin wel promotie gemist werd) en bij PEC Zwolle was het op de eerste paar wedstrijden na (zie nu dat ie begon met een 3-1 zege op Feyenoord, daar heeft ie dus zijn baan bij Feyenoord mee verdient zou je bijna denken) toch ook niks bijzonders? Waarom dan in godsnaam voor Jaap Stam kiezen?
Nu ook weer, komen ze niet verder dan Dick Advocaat... Dat vind ik armoedig beleid voeren.