Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gast

Guest
Wat Fabian zegt, geef dan geen toestemming voor een demonstratie. Dit is belachelijk en speelt relschoppers in de toekomst alleen maar in de kaart.

Ook dan waren ze er gewoon geweest. Kennelijk is ze verteld dat ze niet naar het Maasgebouw mochten en daar wilden ze wel heen en dus is er ingegrepen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ook dan waren ze er gewoon geweest. Kennelijk is ze verteld dat ze niet naar het Maasgebouw mochten en daar wilden ze wel heen en dus is er ingegrepen.

Er is helemaal niemand iets verteld. Er is gewoon ingegrepen. Zonder duidelijke reden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

De manier waarop was het een vooropgezet plan. Maar zolang er maar relschoppers en stadionverboden tussen zitten maakt het verder niet uit natuurlijk. Nog steeds Aboutaleb for President?
 

Hankie

Well-known member
Nou maar even de feiten op een rij.

- De protestmars/demostratie was niet aangemeld en goedgekeurd
- Ze mochten niet naar het maasgebouw om een herhaling van 2011 te voorkomen
- De politie meld als de er niet geluisted wordt er geweld gebruikt kan worden

Dus ja zeg het maar,
 

DeftonesJP

New member
Bovendien hebben de meeste hooligans in Nederland een helmpje op dus het zal wel weer van twee kanten zijn gekomen. Als normale diender met een hang naar geweld is het natuurlijk een kleine stap om wat meer te gaan verdienen en ook nog legaal met je knuppel loos te mogen gaan. Nou zullen er in die optocht geen lieverdjes hebben gelopen maar de ME kan hier al jaren doen en laten wat ze willen.
 

Jozsef

New member
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Wat is er mis met die zin dan? Juist goed om op te roepen niet over te gaan op geweld. Iets wat deze supporters ook netjes opgevolgd hebben. Zelfs nadat ze meer dan een uur(!) lang onterecht vast werden gehouden in een steeg.

Echt, een ieder die mij kent weet dat ik supportersgeweld altijd afkeur. Sterker nog, ik keur iedere vorm van geweld af. Nooit kan dat het antwoord zijn. Ontevreden zijn mag, dat ben ik ook. Daarom was ik ook een voorstander van een vreedzame en ludieke protestactie en heb ik zelfs tot vanochtend nog overwogen om zelf mee te lopen. Uiteindelijk kon ik niet op tijd bij Varkenoord zijn om mee te lopen, maar het had zomaar gekund. En dan had ik dus zomaar onderdeel kunnen worden van ??n van de meest belachelijke politieacties die ik ooit heb gezien.

Voordat ik weer allerlei gezeik krijg dat ik supporter ben en niet objectief, laten we even wat berichten van de tijdlijn van RTV Rijnmond bekijken:
















(Voor alle duidelijkheid; de onrust ontstond toen de wedstrijd al begonnen was en er supporters vanaf de tribune aan de andere kant van het hek verhaal kwamen halen).







Ik ben zelf in totaal zo'n anderhalf uur vanaf de eerste rij getuige geweest. De ontstane agressie is enkel en alleen toe te schrijven aan de politie. Geen moment was er sprake van dreiging of agressiviteit vanuit de groep die de protestmars liep. Sterker nog, ze hebben zich gewillig meer dan een uur laten insluiten door de ME. Dit verliep rustig, tot de wedstrijd begonnen was en er vanaf de tribunes andere figuren verhaal kwamen halen. Helaas waren daar een stuk of 10 vervelende, agressieve capuchons bij. Maar vervolgens voerden de ME met paarden en honden charges uit in de groep achter het hek, die daar dus al meer dan een uur opgesloten stonden en het begin van de wedstrijd misten.

Ik weet dat bij sommigen hier de politie heilig is en dat zij vinden dat de fans het uitlokken, maar uit de grond van mijn hart: deze politieactie is ongelooflijk fout. Hier in Nederland hebben wij het recht op demonstratie. Het op deze manier de kop in drukken druist in tegen onze grondrechten. Het is hier verdorie toch geen Noord-Korea?

Klassepost! :duim: En overigens ook volledig mee eens.
Dit gaat een staartje krijgen, let maar op.
 

Fabian

Active member
Nou maar even de feiten op een rij.

- De protestmars/demostratie was niet aangemeld en goedgekeurd
- Ze mochten niet naar het maasgebouw om een herhaling van 2011 te voorkomen
- De politie meld als de er niet geluisted wordt er geweld gebruikt kan worden

Dus ja zeg het maar,

Dat zijn feiten vanuit de politie.

Ik verwijs naar een rapport van de ombudsman die vol met feiten staat waarom hier buitenproportioneel is gehandeld. Identieke situatie als in 2006.

Wat Jozsef zegt. Gaat weer een staartje krijgen.
 

Keyser S?ze

New member
Dat zijn feiten vanuit de politie.

Ik verwijs naar een rapport van de ombudsman die vol met feiten staat waarom hier buitenproportioneel is gehandeld. Identieke situatie als in 2006.

Wat Jozsef zegt. Gaat weer een staartje krijgen.

Even voor mijn info, "weer een staartje" heeft betrekking op een vorig staartje. Wat was dat vorige staartje?
 

Hankie

Well-known member
Glas, plas, was dus.

In het rapport gaat het meer over de de slechte afhandeling en de slechte omstandigdheden, hier heb ik nog niets over vernomen.

Na de mars van 2011 is er verscherpte alertheid die de " supporters" zelf over zich heen hebben geroepen. Als ze niet naar het Maasgebouw mochten en toch gaan zijn er consequenties.

Ik kan er echt niet wakker van liggen.
 

zwammy

Well-known member
In het rapport gaat het meer over de de slechte afhandeling en de slechte omstandigdheden, hier heb ik nog niets over vernomen.

Na de mars van 2011 is er verscherpte alertheid die de " supporters" zelf over zich heen hebben geroepen. Als ze niet naar het Maasgebouw mochten en toch gaan zijn er consequenties.

Ik kan er echt niet wakker van liggen.

En wat gebeurt er als de ombudsman weer een vernietigend verslag schrijft? Dan gaat het bij de volgende protestmars weer hetzelfde. Wat zou Aboutaleb die mensen uitmaken die wel gewoon rustig meelopen.
 

Hankie

Well-known member
En wat gebeurt er als de ombudsman weer een vernietigend verslag schrijft? Dan gaat het bij de volgende protestmars weer hetzelfde. Wat zou Aboutaleb die mensen uitmaken die wel gewoon rustig meelopen.

De goede lijden altijd onder de slechte. Als iets vaak fout gaat heb je gewoon verscherpte omstandigdheden
 

Hankie

Well-known member
Klopt, blijft het smerig wat de ME doet maar goed, die staan daar ook wel bekend om.

Dat is inderdaad een belangrijk punt en moet vanuit de politiek naar gekeken worden. Hoe en door wie worden de orders gegeven en wat zijn de uitschieters?
 

Fabian

Active member
In het rapport gaat het meer over de de slechte afhandeling en de slechte omstandigdheden, hier heb ik nog niets over vernomen.

Na de mars van 2011 is er verscherpte alertheid die de " supporters" zelf over zich heen hebben geroepen. Als ze niet naar het Maasgebouw mochten en toch gaan zijn er consequenties.

Ik kan er echt niet wakker van liggen.

Onzin. Het gaat over buitenproportionaliteit. Wat jij benoemt is slechts een onderdeel. Er staat duidelijk dat je tig andere minder zwaarwegende oplossingen had kunnen bedenken om dit op te lossen.

Overigens is ook het maken van die foto's onrechtmatig. Dit is gesteld door de ombudsman in 2009 na een affaire met NAC-supporters tijdens Vitesse tegen NAC in 2006. Foto's mogen alleen gemaakt worden bij een aanhouding. Het insluiten van supporters valt daar niet onder.
 

zwammy

Well-known member
Onzin. Het gaat over buitenproportionaliteit. Wat jij benoemt is slechts een onderdeel. Er staat duidelijk dat je tig andere minder zwaarwegende oplossingen had kunnen bedenken om dit op te lossen.

Overigens is ook het maken van die foto's onrechtmatig. Dit is gesteld door de ombudsman in 2009 na een affaire met NAC-supporters tijdens Vitesse tegen NAC in 2006. Foto's mogen alleen gemaakt worden bij een aanhouding. Het insluiten van supporters valt daar niet onder.

Nu worden supporters gewoon standaard gefilmd. Dus dan hoeven ze geen foto's meer te maken. Supporters zijn gewoon altijd schuldig. Kunnen wel 100 rapporten voor komen, de gemeentes/burgemeesters bepalen toch anders.
 

Hankie

Well-known member
Nu worden supporters gewoon standaard gefilmd. Dus dan hoeven ze geen foto's meer te maken. Supporters zijn gewoon altijd schuldig. Kunnen wel 100 rapporten voor komen, de gemeentes/burgemeesters bepalen toch anders.

En hoe komt dat?
 

Fabian

Active member
Nu worden supporters gewoon standaard gefilmd. Dus dan hoeven ze geen foto's meer te maken. Supporters zijn gewoon altijd schuldig. Kunnen wel 100 rapporten voor komen, de gemeentes/burgemeesters bepalen toch anders.

Als je zo oordeelt kun je de rechtspraak opdoeken. Dan ben je dus als supporters, als burger vogelvrij.

Of je moet met een wetgeving komen waar dergelijke acties wel zijn toegestaan. Tot dan heb je, ook als overheid, je aan de wet te houden zoals die is vastgelegd in de wet, rapporten en gerechtelijke uitspraken.

Binnen die grenzen mag je handelen. Niet daarbuiten.

En de opmerking dat supporters het aan zichzelf te wijten hebben, is een kulargument en niet steekhoudend.

Het gaat er hierom dat ze nog steeds geen oplossing hebben tegen supportersgeweld. Daar moet wettelijk ingegrepen worden. Tot dan kan dit niet. Al gaat het over seriemoordenaars.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan