Ik heb een paar keer ook ME meegemaakt in Eindhoven, maar had vaak nou niet echt het idee dat dat hielp. Had vaak het idee dat ze het alleen maar erger maakten.
Herinner me nog dat PSV met 2-6 van Twente verloor (vlak voor exit Rutten). De sfeer was gelaten. Aan de spoorzijde stond een cordon ME-ers/stewards om de opgang naar het perron van het station waar de uitsupporters zouden gaan lopen te beschermen. Niemand had enige behoefte om daar gek te gaan doen, eenieder baalde te zeer. Het cordon ME/stewards stond flink ver van het perron af, en dus een flink eind op de weg, de weg was voor de helft afgesloten (en de mensen die daar wel eens gelopen hebben, weten dat dat echt een flink brede weg is), was totaal onnodig om daar te gaan staan. Gevolg was dat er een flinke hoeveelheid publiek vlak langs de ME moest, want dat waren gewoon 30.000 PSV-supporters die naar trein/auto/fiets liep. Iedereen die echter ook maar te dicht bij de ME kwam kreeg een grote mond, 'dat ie weg moest anders kreeg ie een klap'. Tsja, hoezo uitlokken??
Soms zie je bij een aantal ME-ers gewoon de hoop in de ogen dat het fout gaat. Kunnen zij weer lekker inslaan op supporters, in de wetenschap dat ze de media en publieke opinie mee hebben. En ja, er lopen gestoorden rond, bij Feyenoord, bij Ajax, bij PSV, bij elke club. Maar pak die dan aan. Nu heb je meer dan 90% onschuldigen te pakken. Op een gemiddelde uitgaansavond in een uitgaansgebied gebeurt meer en loopt meer uitschot rond dan rond zo'n duel. Maar daar komt de ME pas als het al weken lang los gaat.