Pils is om te zuipen, bier om te drinken. Op het terras drink ik.Ga toch gewoon pils drinken stelletje wijven.
Pils is om te zuipen, bier om te drinken. Op het terras drink ik.Ga toch gewoon pils drinken stelletje wijven.
Het is normaal in Engeland dat kroegen minstens een paar bieren op tap hebben. Een speciale bier-kroeg heeft er echter meer dan een paar. Het wordt erg serieus genomen, je bent pas een "real ale pub" als je als zodanig erkend wordt door de organisatie die zich daarmee bezighoudt. Die kroegen schenken voornamelijk lokale bieren. Hier in Derby heb je tientallen microbrouwerijen. Vaak brouwen die bier voor slechts ??n of enkele kroegen, meestal is/zijn die kroeg(en) ook eigendom van die brouwerij. Je hebt wel merken die je door het hele land kan vinden, maar de overgrote meerderheid van brouwerijen zijn dus zo klein en werken zo. Er kan dan ook een groot verschil zitten tusen bier in de ene stad en een stad even verderop.Dat is best opmerkelijk. In Amsterdam heb je in de gemiddelde kroeg tegenwoordig al een redelijke keuze qua tapbieren en daarnaast nog een hoop op de fles. Ik probeer in principe steeds een ander kroegje. Al heb ik een stamcaf? die ik gebruik voor als ik met vrienden uit Hoorn afspreek. Die zit bij Amsterdam CS en dan zijn zij ook zo weer thuis. Daar heb je keuze uit vijfhonderd bieren, twintig tapbieren waarvan een stuk of acht wisseltap bieren. Verder prima pubmeals en goede snacks.
Ja dat is verradelijk spul want daar tik je zo een kratje van weg. Was in Dierenpark Amersfoort en de weizen ging makkelijker naar beneden als die halfgare pannenkoek.Brand Weizen klokt wel heel makkelijk weg. Daar had ik laatst binnen no time zeven of acht van achterover geklokt.
Met dit weer? Pils, pils, en nog eens pils.
Overdags veel water, en af en toe een ijskoude cola.