Het grote Bier topic

Atreides

Well-known member
Uit Deutschland heb ik twee kratjes Jever fun meegenomen. De Jever variant van alcoholvrij /alcoholarm bier. Dat bevalt uitstekend en smaakt een stuk beter dan de meeste pilsjes m?t alcohol. :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uit Deutschland heb ik twee kratjes Jever fun meegenomen. De Jever variant van alcoholvrij /alcoholarm bier. Dat bevalt uitstekend en smaakt een stuk beter dan de meeste pilsjes m?t alcohol. :duim:

Dat kan inderdaad geen kwaad. Net zoals zoveel pils niet echt bijzonder. Playground van Vandestreek vind ik wel een mooie alcoholarme. Maar die is ook niet echt goedkoop en is geen pils.
 

Abubakari

Well-known member
Bier dronk ik nooit omdat ik het lekker vond maar alleen omdat ik er dronken van werd. Nu ik dronken mensen de meest stupide uitvinding sinds de eierbal vind drink ik geen bier meer, maar van onderstaand biertje zou ik wel een kratje lusten.

5da8c06b08582-EHAGAt3X4AA1ot6.jpeg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Bier topic

Er bestaat ook echt een bier die naar Frikandel Speciaal smaakt. Het bier heet Frikandel en is van Brams Keukenbrouwerij ut Delft.

Ik ben hem nog niet tegen gekomen. Als ik hem tegenkom, dan stuur ik het naar je op. Ik ben zelf meer van de gewone frikandel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel mooi. Begin deze week zag ik op Facebook voorbij komen dat twee Estse brouwerijen een bier adventkalender hebben uitgebracht. Niet uniek, want je hebt een hoop bier adventkalenders. Ests bier is echter buitencategorie en deze kon je helaas alleen in Estland laten bezorgen. Op Facebook in de Nederlands Beer Community opgeworpen of iemand toevallig een adres in Nederland had die dit wel verkocht. Haakt de importeur van Estse bieren op in, maar die leveren alleen aan bierwinkels. Vervolgens haakt mijn Hoornse bierwinkel er ook op in. Nu komt die box gewoon speciaal voor mij mee richting Nederland. Niet dat ik braaf iedere dag een biertje ga drinken op volgorde, want dat concept vond ik in 2016 te alcoholistisch.
 

Maasveld

Well-known member
Wel mooi. Begin deze week zag ik op Facebook voorbij komen dat twee Estse brouwerijen een bier adventkalender hebben uitgebracht. Niet uniek, want je hebt een hoop bier adventkalenders. Ests bier is echter buitencategorie en deze kon je helaas alleen in Estland laten bezorgen. Op Facebook in de Nederlands Beer Community opgeworpen of iemand toevallig een adres in Nederland had die dit wel verkocht. Haakt de importeur van Estse bieren op in, maar die leveren alleen aan bierwinkels. Vervolgens haakt mijn Hoornse bierwinkel er ook op in. Nu komt die box gewoon speciaal voor mij mee richting Nederland. Niet dat ik braaf iedere dag een biertje ga drinken op volgorde, want dat concept vond ik in 2016 te alcoholistisch.
Mietje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die bierbox met kerst was top! Nu rechtstreeks bij een andere brouwerij in Estland 49 bieren besteld die je vrijwel allemaal niet in Nederland kan krijgen. Gemiddeld een hoeveelheid van 44 CL per biertje voor gemiddeld 3,95€ per biertje inclusief verzendkosten. Ik ben benieuwd. Duurt nog wel even voordat de bestelling is geleverd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Will do. Schat dat ik het pas op z’n vroegst eind volgende week binnen krijg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben op zich niet echt meer een Belgische bierdrinker meer. Al ben ik weer terug aan het keren op Belgisch bier wat betreft de wildbieren. Anders was het een kwestie van tijd geweest voordat ik op Untappd meer Estse bieren dan Belgische bieren had ingecheckt. Is nu 310 om 145.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bier is eindelijk binnen. Doordat ze het huisnummer en de letters van de postcode niet hadden verwerkt, stond het bier anderhalve week in het sorteercentrum. Helaas ontbrak er ook nog een bier. Die leek kapot te zijn gegaan. Karton en bier was nat en het zwarte plastic was al open gescheurd. Bezorger had het ook in de gang gepleurd en niet bij ons aangebeld. Verder woog een blik opvallend licht voor een 44CL blik, maar die is wel nog dicht. Afwachten of de smaak goed is. Tenslotte nog twee blikken waarvan de inhoud is uitgezet. Dus die hebben ontploffingsgevaar. Al met al tot dusver nog geen heel erg groot succes.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik kan er niets van vinden online, misschien alleen in het zuiden?

Edit, zie het nu ook, 6 flesjes 1664.
Gillende banden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat pakket uit Estland viel uiteindelijk allemaal wel mee. Kwamen uiteindelijk nog veel meer bieren op ontploffen te staan. Al die blikken met een handdoek eromheen voorzichtig in de koelkast gezet. Uiteindelijk smaakte bijna alles prima. Nu heb ik volgens mij nog wel een paar flesjes staan die ik moet leegdrinken.
 
Bovenaan