Het grote Bier topic

Max

Administrator
Forumleiding
Oneens. Heineken is een redelijk neutraal biertje, wat zeker van de tap prima weg te drinken is. Grolsch heeft daarentegen een veel te bittere afdronk. Niet aangenaam. Ik ben het dan ook volledig eens met hun reclame 'je hebt bier en je hebt Grolsch'.... Ik heb liever bier.

Wat je zegt, Heineken kun je nauwelijks echt vies vinden. Heel neutraal qua smaak. Net als Jupiler erg neutraal is. Grolsch krijg je een droge bek van en Bavaria kun je knallende koppijn van krijgen doordat ze schijnbaar rommel gebruiken om het bier te maken.

Makanaky

Well-known member
Jupiler veel te zoet maar die andere Belgische pils, Stella, gaat daar nog ruimschoots overheen. Net ros?bier.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wat je zegt, Heineken kun je nauwelijks echt vies vinden. Heel neutraal qua smaak. Net als Jupiler erg neutraal is. Grolsch krijg je een droge bek van en Bavaria kun je knallende koppijn van krijgen doordat ze schijnbaar rommel gebruiken om het bier te maken.

Smaken verschillen moeten we maar zeggen. Grolsch is zeker niet mijn eerste keuze, ik vind het Schotse pils Tennets wel lekker (al drink ik graag donkere bieren, er zijn een paar goede brouwerijen hier in de buurt), maar Heineken is een van de weinige bieren die ik echt vies vind.

zwammy

Well-known member
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Grolsch beugels niet echt verkeerd vind. Het tapbier van Grolsch vind ik wel echt smerig. Verder kan ik van Amstel toch echt niet blij worden, en is dat ook een reden dat ik het geen ramp vind dat ik bijna niet meer met de trein naar NAC ga. Nu een tree halve liters perla gekregen uit Polen. Dat is me toch ook een partij lekker bier.

Ska P 187

Well-known member
Zolang het maar geen Oranjeboom is/was...
Verder moet je niet te veel lullen over bier, het is geen wijn tenslotte.

Max

Administrator
Forumleiding
Zolang het maar geen Oranjeboom is/was...
Verder moet je niet te veel lullen over bier, het is geen wijn tenslotte.

Dan moet je eens goede bieren gaan kopen. Je hebt wat mooie bieren van rond de vier euro, maar ook het dubbele of driedubbele. Rond Black Friday kun je ook nog acht exclusieve bieren krijgen voor vermoedelijk rond de 500$. Halve liters, maar toch vrij aan de prijs.

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, maar waarom zou je dat w?llen?

Die schijnen echt waanzinnig goed te zijn. Ik moet er ook niet aan denken, maar ik merk wel dat mijn grens verschuift. Ik heb nu thuis vier gewone formaat flesjes staan van 12 euro per stuk. Als je het met pils vergelijkt heb je er een krat voor en is het waanzinnig veel geld. Zou je er echter anders normaal gesproken vier reguliere speciaal bieren op een avond drinken niet verkrijgbaar in een supermarkt kom je ook op ongeveer 12 euro uit. Van zo?n flesje kun je rustig een paar uurtjes genieten.

Ska P 187

Well-known member
Bier is en blijft, lekker, bluswater. Wijn is bloed van Jezus Christus Himself.
Amen.
Dat is niet te vergelijken qua niveau.
Maar goed dat is mijn, erg dicht bij FEIT aanzittende, mening slechts.

Bovenaan