Het grote Bier topic

Max

Administrator
Forumleiding
Belgisch bier is ontzettend overgewaardeerd.

M.u.v. Weissen drink ik ook geen andere soorten bier dan pils. Duitse pils is dan wel weer bovengemiddeld goed. Voor een koude Beck?s mag je me ?s nachts wakker maken.

Helemaal eens. Ik heb tussen Kerst en Oud en Nieuw Belgi? bezocht en een hoop bier ingeslagen. Tot dusver valt het mij erg tegen. Nederland heeft Belgi? keihard ingehaald. Slechts enkele Belgische klassiekers blijven overeind.
 

Atreides

Well-known member
Belgisch bier is ontzettend overgewaardeerd.

M.u.v. Weissen drink ik ook geen andere soorten bier dan pils. Duitse pils is dan wel weer bovengemiddeld goed. .

Ook Kellerbier, Altbier, dunkel,dunkelweissen e.d. allemaal geprobeerd?

Voor een koude Beck’s mag je me ‘s nachts wakker maken

Zeker ??n van de betere. Vrij hoppig, waarschijnlijk mijn op twee na favoriete pilsener. Twee jaar geleden helaas een rondleiding misgelopen in Bremen bij Becks, of zoals Trump zou zeggen SAD!

2.
ci-pilsner-urquell-e37781ccf71907c1.jpeg


De voor mij onbetwiste ??n:
41%2B7CDohb3L.jpg


Dezen ook al eens gehad?
 

Ska P 187

Well-known member
Janssen is wel weer een beetje een held aan het worden van me, noem m maar de come back kid.
Als je interesant wil doen da. Ga je maar wijn of wiskey drinken ofzo en ook dan...
Flikker op met die kut recensies.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Bier topic

Spanje schijn je ook wel mooie bieren te hebben. Goede recensies over gelezen.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik heb juist helemaal niets met de Duitse bieren. Verder naar het oosten of de Balkan ook niet echt. Speciaal biertjes van beneden de rivieren en Belgi? zijn hier welkom.
 

zwammy

Well-known member
De voor mij onbetwiste ??n:
41%2B7CDohb3L.jpg


Dezen ook al eens gehad?

Is die echt zo lekker? Ik dacht dat dat echt zo'n 3e rangs bier was. Maar dan ga ik die proberen.

Die Urquell kan ik ook niet, waar kan ik die halen?

Mijn top 3 is trouwens Vedett, Karlovačko,Becks.

Ik heb de bierapp ipv Untappd. Speciaal biertjes die mij zeer goed bevielen waren de Texel's springtij, hertog Jan grand prestige, Orval en de Tripel van La trappe
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb juist helemaal niets met de Duitse bieren. Verder naar het oosten of de Balkan ook niet echt. Speciaal biertjes van beneden de rivieren en Belgi? zijn hier welkom.

Een aanbod weizenbieren is prima. Buiten dat ben ik ook geen fan. Maar ik heb ook nog lang niet alle Duitse soorten bieren voldoende gedronken voor een eerlijk oordeel.
 

Bonehead

Well-known member
Sinds jaren drink ik buitenshuis eigenlijk alleen nog maar Guinness in mijn stamkroeg. Uiteraard op stikstof en niet op koolzuur. Verder staat ook altijd wel een kratje Grolsch koud. Ik moet wel zeggen dat sinds de verhuizing naar Enschede het bier minder bitter is zodat het kennelijk meer in de algemene smaak valt. Het is een soort zeepsoppenbier dat bijna vergeleken kan worden met dat mierzoete grachtengordelwater uit de Randstad.
 

erka

Well-known member
Drink de locale Beierse Helles in M?nchen en je wilt nooit meer iets anders.

Vikus-web_940x460_6-940x460.jpg
 

Makanaky

Well-known member
Net een Loch Lomond Peat Smoked Dark Ale genuttigd, bier dat naar whisky smaakt en nog erg lekker bovendien. Voordat de whisky naar de distillery gaat, is het proces vrijwel identiek aan brouwen. In de tanks blijft voldoende bezinksel achter om bier mee te brouwen. Of dat in het voornoemde geval ook zo is durf ik echter niet te zeggen.
 

SanMark.

Well-known member
Een witte trappist.

Had er even eentje van meegenomen maar het is een heerlijk biertje. Lijkt op een Hoegaarden alleen een stukje goedkoper.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lekker in Schotland op vakantie dus. Mooi land.

Witte trappist is idd weinig mis mee. Sowieso zijn die La Trappe bieren over het algemeen vrij goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze verzinnen wat. Afgelopen vrijdag een white stout gedronken.

Met die Awards kan ik overigens niet zo gek veel. Ik geloof dat zelfs zo?n De Leckere awards wint en daar is op een colab na alles wat ik er van geproefd heb niet best.

Een Bird Brewery schijnt verder ook wel goed te scoren. Vind ik lekkere bieren, maar uitzonderlijk goed is het niet.
 

Atreides

Well-known member
Ze verzinnen wat. Afgelopen vrijdag een white stout gedronken.

Gaaf! waar heb je die gekocht? Klinkt trouwens als een contradictio in terminis...

Met die Awards kan ik overigens niet zo gek veel. Ik geloof dat zelfs zo’n De Leckere awards wint en daar is op een colab na alles wat ik er van geproefd heb niet best.

Een Bird Brewery schijnt verder ook wel goed te scoren. Vind ik lekkere bieren, maar uitzonderlijk goed is het niet.

Die de Leckere is op zelf een prima biertje maar de prijs kwaliteitsverhouding houd inderdaad totaal niet over. Volg die Beer Awards een beetje, soms zitten er hele goede tussen en soms ook niet.

Oja, voor de GoT-fans, the north rembers:
694

https://www.ad.nl/koken-en-eten/game-of-thrones-komt-met-eigen-king-in-the-north-pintjes-ter-ere-van-jon-snow~a39a363d/
 

Bernardo

Well-known member
Zo naar bier festival in Leeuwarden, ben benieuwd. 13 brouwerijen en meer als 100 soorten speciaal bier. Zin in. :)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Borefts is dit weekend. Dat festival wil ik volgend jaar wel bezoeken.
 
Bovenaan