Het grote Bier topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Laatst een IPA op het terras genomen. Spijt van, wat een paardenzeik was dat.
 

Janssen

Well-known member
Ik snap sowieso niks van die speciaal-bier hype en dan met die apps als Untapped erbij.

Gewoon normaal doen en bier drinken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik snap sowieso niks van die speciaal-bier hype en dan met die apps als Untapped erbij.

Gewoon normaal doen en bier drinken.

Ja dat dus. Als ik met Max ergens bier ga zuipen, verbaas ik me er elke keer weer over hoe hij die bierkaart aan het bestuderen is. Zeker in het buitenland. Ik bestel gewoon wat ze op de tap hebben, behalve als het Bavaria of Amstel is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn twee heel aparte dingen. Jezelf lekker volgieten bij Excelsior of lekker rustig van een bijzonder biertje genieten. Was ook lang geen fan van IPA, maar nu kan ik ze echt wel waarderen. Een goede IPA is echter nog geen stout of porter.
 

Janssen

Well-known member
Het grote Bier topic

Er zijn mensen die voor de lol een La Chouffe drinken. Dat laat ik me nog liever door La Paay in m?n bek zeiken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso lijkt mij trots een wat misplaatste emotie. De meeste bieren zijn vrij goed verkrijgbaar tegen niet wereldschokkende prijzen. Dan komt er helemaal geen enkele prestatie bij kijken, dus waar is men precies trots op?
 

Maasveld

Well-known member
Er zijn ook gewoon genoeg bieren die lekkerder zijn dan pils. Als ik op het terras zit of rustig ergens wat ga drinken pak ik ook vrijwel nooit pils.
 

Janssen

Well-known member
Sowieso lijkt mij trots een wat misplaatste emotie. De meeste bieren zijn vrij goed verkrijgbaar tegen niet wereldschokkende prijzen. Dan komt er helemaal geen enkele prestatie bij kijken, dus waar is men precies trots op?

De prestatie voor de Untapped gebruikers is zoveel mogelijk verschillende soorten bier drinken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er zijn ook gewoon genoeg bieren die lekkerder zijn dan pils. Als ik op het terras zit of rustig ergens wat ga drinken pak ik ook vrijwel nooit pils.

Ik drink eigenlijk vrijwel nooit pils. Vrijwel alleen als ik ga zuipen.

De prestatie voor de Untapped gebruikers is zoveel mogelijk verschillende soorten bier drinken.

Dat is meer de sport, niet zozeer een prestatie. Ik mag toch hopen dat men toch vooral een nieuw biertje probeert uit nieuwsgierigheid. Ik ga geen bier proberen waarvan ik vrij zeker ben dat hij niet lekker gaat zijn.
 

De Groene Scout

Well-known member
In de winter drink ik vaker bijzondere biertjes dan nu in de zomer. Mooi rustig op de bank en dan 1 of 2 aparte biertjes drinken.
Nu is het vooral een 'dorstlesser'. Gisteren overdag heerlijk een paar Veltins van de tap gehad en 's avonds een paar steenkoude pijpjes Grolsch.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Deze tijd van het jaar kun je de witbieren, weizenbieren en de lichtere IPA?s prima drinken.
 

Janssen

Well-known member
Niks mis met Erdinger en Paulaner in deze tijd van het jaar. Heb standaad een kratje koel staan.
 

Atreides

Well-known member
Oh nee, ben al flink aan de speciaal bier bezig. Maar met zo'n weer wil ik bier.

:duim: :duim::duim:

Er zijn ook mensen die trots bekennen aan de Grolsch te zitten.

Zwammy - Gevegt. 3-0.


Ik snap sowieso niks van die speciaal-bier hype en dan met die apps als Untapped erbij.

Opvallend standpunt voor iemand uit het culinaire Limburg. Jij vindt ook de goede Duitse en Belgische bieren niet veel beter dan de - standaard - pilseners?

De prestatie voor de Untapped gebruikers is zoveel mogelijk verschillende soorten bier drinken.

Ja, maar ook stijlen, land/gebied van herkomst, stijl van serveren, en diverse andere bijzonderheden.

Sowieso allemaal wel grappig gedaan. De lambic bieren leveren een badge ofzo met 'Silence of the lambics op'. Deed me trouwens meteen denken aan
latest


Weet iemand of er een verband is tussen het bier en de Lambix van Suske en Wiske?

Ook wel grappig als je weer vijf Duitse biertjes hebt gehad, krijg je een award met 'Das boot' en de tekst 'David Hasselhoff would be proud of you.... :eek:mg:

Zijn twee heel aparte dingen. Jezelf lekker volgieten bij Excelsior of lekker rustig van een bijzonder biertje genieten. Was ook lang geen fan van IPA, maar nu kan ik ze echt wel waarderen.

Ik heb eigenlijk heel lang gedacht dat het weer van die geforceerde moeilijk doener was van die hipsters. Een collega heeft me toen 'om' gekregen. Mede omdat het ook iemand is die er ook aardigheid in heeft om te koken.



Ik drink eigenlijk vrijwel nooit pils. Vrijwel alleen als ik ga zuipen.

Ik ook niet meer. Tenzij ik een lekker buitenlands soort in huis heb (woon dicht bij de Duitse grens, daar kun je de de wereld buitenlandse en - verassend - Duitse pilsners krijgen van hoge kwaliteit).

Dat is meer de sport, niet zozeer een prestatie. Ik mag toch hopen dat men toch vooral een nieuw biertje probeert uit nieuwsgierigheid. Ik ga geen bier proberen waarvan ik vrij zeker ben dat hij niet lekker gaat zijn.

Eens. Al vindt ik bijna alles wel minimaal prima. Als ik dan in het buitenland ben en een goedkoper pilsner koop verwacht ik er niet direct heel veel van. Gewoon zoveel mogelijk verschillende uitproberen, maar dat deed ik al lang v??r untapped.

Laatst een IPA op het terras genomen. Spijt van, wat een paardenzeik was dat.

Welke IPA van welk merk?

In de winter drink ik vaker bijzondere biertjes dan nu in de zomer. Mooi rustig op de bank en dan 1 of 2 aparte biertjes drinken.
Nu is het vooral een 'dorstlesser'. Gisteren overdag heerlijk een paar Veltins van de tap gehad en 's avonds een paar steenkoude pijpjes Grolsch.

Had jij ook niet een keer je dorst gelest met piraat van de Lidl? Dat heb ik na mijn eerste vakantie in Belgi? snel afgeleerd om de Duvels als pils te drinken. :eek:mg:
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Het grote Bier topic

Opvallend standpunt voor iemand uit het culinaire Limburg. Jij vindt ook de goede Duitse en Belgische bieren niet veel beter dan de - standaard - pilseners?

Belgisch bier is ontzettend overgewaardeerd.

M.u.v. Weissen drink ik ook geen andere soorten bier dan pils. Duitse pils is dan wel weer bovengemiddeld goed. Voor een koude Beck?s mag je me ?s nachts wakker maken.
 
Bovenaan