DeMaster
Active member
Vanavond was het lauwe Warsteiner.
Schoonvader was jarig en die man leert het ook nooit dat je bier in de koelkast moet bewaren.
Mits het natuurlijk geen speciaal betreft he
Vanavond was het lauwe Warsteiner.
Schoonvader was jarig en die man leert het ook nooit dat je bier in de koelkast moet bewaren.
Hosting in China kost niet zoveel hoor.Ok kan gebeuren hoor.
Is het trouwens een idee om allemaal een tientje te lappen bij jou zodat je daar die site een beetje van kunt laten onderhouden?
Gaat sinds maanden weer eens brand drinken,ben benieuwd.
Ik drink overigens gewoon bier, speciaalbier en craftbier met een voorkeur voor het laatste. Heeft ook deels met mijn voorkeur voor stouts en porters te maken. Buiten Guinness en Murphy's heb je niet veel grote brouwerijen waarvan dit type makkelijk te verkrijgen is. De porters van Guinness zijn overigens ook niet zo heel erg goed. Inmiddels heb ik de porter van Brand gehad en dat drinkt prima weg, maar is wat te waterig voor een goede porter.
Goede vraag. In principe is de pilsner/lager 'normaal' bier en daarmee zijn anderen bieren in principe speciaalbieren. Dan heb je ook nog eens de term craftbier. Dat geeft een indicatie over de grootte van de brouwerij en de mate waarin men bezig is met de ontwikkeling van nieuwe bieren. De Duvel of La Chouffe is bijvoorbeeld wel speciaalbier, maar geen craftbier. Daarnaast kan een pilsner weer craftbier zijn. Al is een pilsner meestal te kostbaar voor kleine brouwerijen om te brouwen. De interpretatie van deze begrippen is voor ieder persoon weer verschillend.
Net 3 flesjes Piraat gehad. Ik had even het idee toen ik opstond dat ik al wel 10 pijpjes op had.
Pittig biertje hoor; 10,5% zag ik staan op het etiket. O ja, wel lekker.
In China snappen ze dat ook niet.
Inderdaad twee hele fijne stijlen, zeker bij speciaal bier. Wat vind je van het Duitse Schwarz bier? Dat zit qua smaak ook een heel eind in de richting van de porters en de stouts. K?stritzer en St?rtebeker zijn hele fijne Schwarzbiertjes.
Ik zie dat ik er alleen vorig jaar eentje in China heb ingecheckt. Lauw bier uit een halve literblik. Was voor Chinese begrippen prima. Verder heb ik ze nog niet gedronken. .
Mooi comeback met je eerste post in het biertopic
M?rkischer Landsmann heb ik mij door laten verrassen in Brandenburg. Erg lekker dat schwarzbier.
Berlijn e.o. De plaatselijke Kneipes hebben 'm wel.
Verkeerd jaartal.
Maar ik ben net langs de Appie gegaan en heb er wat koud gezet. Straks even een rondje hardlopen en dan lekker een frisse IPA.
Ik heb nog een stuk of 20 Karlovacko, die gaan eerst op.
Karlovacko