Het grote Bier topic

Max

Administrator
Forumleiding
Ten 1e reageerde ik op Janssen, ik vond jouw reactie al iets genuanceerder. Verder wil ik een kratje Jopen niet echt vergelijken met een kratje ander pils. Tot slot wil ik nog even zeggen dat ik - en ik niet alleen - het bier in de Jopenkerk niet echt bijzonder vind. Ik kom er dan ook nooit en veel vrienden van me denken er net zo over.

Ik ben er een keer geweest en de kaart die avond doorlopen, dus ik hoef niet meer terug. Zaten een paar prima bieren tussen. Een wit rokerig biertje kom je bijvoorbeeld niet vaak tegen. Verder vond ik de Ongelovige Thomas en Kruistocht van Thomas best prima.

De betere Jopen bieren zijn vaak in samenwerking met andere brouwerijen en de uniekere eigen exemplaren verkopen ze volgens mij op de fles. Ik zag ze iig niet aanstaan in de Jopenkerk zelf.

Ook wel een bij 't Uiltje geweest? Dat staat nog op mijn lijstje. Die maken wat meer bijzondere bieren, maar tot dusver kom ik ze zelf vaak niet tegen en in mijn vaste bier caf? zijn de bieren van 't Uiltje standaard op (staan schijnbaar voor de sier op de kaart).

Nee je drinkt Grolsch, helemaal prima :duim:

Man man man...
 

Eef de Kip

Well-known member
Ook wel een bij 't Uiltje geweest? Dat staat nog op mijn lijstje. Die maken wat meer bijzondere bieren, maar tot dusver kom ik ze zelf vaak niet tegen en in mijn vaste bier caf? zijn de bieren van 't Uiltje standaard op (staan schijnbaar voor de sier op de kaart)

Zekers, dat is nou een caf? waar het nog net ff iets gezelliger is dan dat gladde gelikte in de Jopenkerk. Moet je zeker een keertje naar toe gaan, leuke tent en er zitten ook wel wat lekkere biertjes tussen maar nogmaals, ik vind dat je dit soort biertjes niet echt kunt vergelijken met een krat bier dat je in de supermarkt koopt.
 

SanMark.

Well-known member
Nou ik trek maar even een Hoegaarden open.

Mijn favoriet biertje.

Al is K?nig Ludwig ook een lekker biertje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Bier topic

Wat bedoelen jullie met een speciaal Biertje ?

Goede vraag. In principe is de pilsner/lager 'normaal' bier en daarmee zijn anderen bieren in principe speciaalbieren. Dan heb je ook nog eens de term craftbier. Dat geeft een indicatie over de grootte van de brouwerij en de mate waarin men bezig is met de ontwikkeling van nieuwe bieren. De Duvel of La Chouffe is bijvoorbeeld wel speciaalbier, maar geen craftbier. Daarnaast kan een pilsner weer craftbier zijn. Al is een pilsner meestal te kostbaar voor kleine brouwerijen om te brouwen. De interpretatie van deze begrippen is voor ieder persoon weer verschillend.

Ik drink overigens gewoon bier, speciaalbier en craftbier met een voorkeur voor het laatste. Heeft ook deels met mijn voorkeur voor stouts en porters te maken. Buiten Guinness en Murphy's heb je niet veel grote brouwerijen waarvan dit type makkelijk te verkrijgen is. De porters van Guinness zijn overigens ook niet zo heel erg goed. Inmiddels heb ik de porter van Brand gehad en dat drinkt prima weg, maar is wat te waterig voor een goede porter.

Qua witbier vind ik Hoegaarden nog steeds prima, maar drink ik liever IJwit van Brouwerij 't IJ.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Heerlens IPA en Heerlense Saison van Alfa zijn speciaalbieren. Een beetje bier zuipen uit de omgeving Heerlen en er nog trots op zijn ook...
 

Bernardo

Well-known member
Ik had 2 weken terug al 4 kratten bij de vomar gehaald, 9 Euries per krat :duim:. En dan zie je mensen met een krat Heineken van 13 Euries lopen :eek:mg:.

Hier zijn ze nu ook in de aanbieding, 7,49 per krat. Ze moeten ze blijkbaar kwijt, niemand die die troep drinkt.
 

erka

Well-known member
Hier in Groningen heb je ondertussen diverse zelfstandige brouwerijen. Bax Bier is best goed. De concurrent, Martinus vond ik wat minder.
 
Bovenaan