Het grote Bier topic

Max

Administrator
Forumleiding
Alfa is prima te zuipen, maar extreem veel meer smaak dan aan Heineken zit er nou ook weer niet aan. Ik word nou ook weer niet super enthousiast van een kratje bier kopen. Ik koop liever wat meer bijzondere biertjes met wat meer smaak.
 
G

Gast

Guest
Ik vind Brouwers van de Appie vrij geniaal, kist van 24 flesjes voor 9 euro en het is ijskoud echt best prima weg te hachelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Pochen met vier kratten Alfa terwijl je in een stad woont met twee prima brouwerijen die wel bijzonder bier maken. Ik drink ook Alfa, Heineken en zelfs Grolsch en ik zou ook eerder Alfa in huis halen dan Heikenen, maar om nou te doen of dat iets bijzonders is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Pochen met vier kratten Alfa terwijl je in een stad woont met twee prima brouwerijen die wel bijzonder bier maken. Ik drink ook Alfa, Heineken en zelfs Grolsch en ik zou ook eerder Alfa in huis halen dan Heikenen, maar om nou te doen of dat iets bijzonders is.

Ten 1e reageerde ik op Janssen, ik vond jouw reactie al iets genuanceerder. Verder wil ik een kratje Jopen niet echt vergelijken met een kratje ander pils. Tot slot wil ik nog even zeggen dat ik - en ik niet alleen - het bier in de Jopenkerk niet echt bijzonder vind. Ik kom er dan ook nooit en veel vrienden van me denken er net zo over.
 

Janssen

Well-known member
Alfa is gewoon doodnormale huis-tuin-keuken-pils die zich in werkelijk niks onderscheidt van merken als Brand, Gulpener, Leeuw etc dus het is me een raadsel waarom dat bijzonder zou zijn.
 

Jozsef

New member
Alfa is gewoon doodnormale huis-tuin-keuken-pils die zich in werkelijk niks onderscheidt van merken als Brand, Gulpener, Leeuw etc dus het is me een raadsel waarom dat bijzonder zou zijn.

Gewoon een lekkere pils. Maar dat vind ik ook van HJ, Brand, Warsteiner, Jupiler, en zelfs Heineken als het goed koud is. Ik zal wel geen kenner zijn.
Puur een simpele pilsdrinker dus. Geen speciaalbiertjes voor mij. En vooral geen Grolsch en Bavaria meer. Echt nooit meer.
 

Janssen

Well-known member
Voor mij geen speciaalbier hoor. Ik zie wel eens mensen die echt zitten genieten van een La Chouffe, dan vraag ik me echt af of die vroeger als kind in een ketel met lysterine gevallen zijn ofzo.
 

Maasveld

Well-known member
Vanmiddag twee flesjes Straffe Hendrik gehad, een tripel van brouwerij de Halve Maan uit Brugge. Blijft toch 1 van mijn favoriete tripels.
 

zwammy

Well-known member
Alfa is gewoon doodnormale huis-tuin-keuken-pils die zich in werkelijk niks onderscheidt van merken als Brand, Gulpener, Leeuw etc dus het is me een raadsel waarom dat bijzonder zou zijn.

Alfa vergelijken met Leeuw en zelf aan de Grolsch zitten :D

Je bent gewoon aan het gevegten.
 

Janssen

Well-known member
Ik zeg ook nergens dat Grolsch beter is? Ik zeg dat Alfa niks bijzonders is. Doodnormale pils.
 
Bovenaan