Het FC Groningen Nieuwstopic

Batigoal

Well-known member
Ondertussen heeft FC Groningen de Duitse aanvaller Florian Krüger gehaald van Bielefeld. Interessant profiel; nog tamelijk jong (23), kan op alle posities voorin, maar is met name een spits en heeft in de 2e Bundesliga geen onaardige statistieken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Totaal onverantwoord beleid van Groningen. Strand Larsen gaat niet het verschil maken tussen wel of geen Europees voetbal. Een financiële injectie van 10 miljoen kan op termijn wél dat verschil maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pascallovic

Well-known member
Maakt het juist nog vreemder dat je een transfersom van 11 miljoen voor een spits die niet geweldig goed of zo is weigert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
Totaal onverantwoord beleid van Groningen. Strand Larsen gaat niet het verschil maken tussen wel of geen Europees voetbal. Een financiële injectie van 10 miljoen kan op termijn wél dat verschil maken.

En dan heb je Europees en dan kom je in een voorronde en ben je alweer klaar. De grootste fout die je als Groningen kan maken is je financiële beleid inrichten op het halen van een keer Europees voetbal.
 

erka

Well-known member
Maakt het juist nog vreemder dat je een transfersom van 11 miljoen voor een spits die niet geweldig goed of zo is weigert.

Weet ik niet, hij heeft namelijk wél de potentie om echt goed te worden. Het maakt ook nogal uit of hij nog 1 jaar contract heeft, dan zou ik het een ander verhaal vinden. Maar met de belachelijke transferprijzen van deze window vind ik het zeer terecht dat de clubleiding het maximale eruit probeert te halen en anders maar niet.

Morgen gaan we het wel zien of Kruger voor de breedte is gehaald of als vervanger :D
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En dan heb je Europees en dan kom je in een voorronde en ben je alweer klaar. De grootste fout die je als Groningen kan maken is je financiële beleid inrichten op het halen van een keer Europees voetbal.
Je moet toch als club bepaalde ambities nastreven? Dus als ik jou goed begrijp, dan zie jij het liefst dat Groningen een beetje in de middenmoot blijft lummelen met 'niet zo geweldig goede voetballers'?
 

erka

Well-known member
Je moet toch als club bepaalde ambities nastreven? Dus als ik jou goed begrijp, dan zie jij het liefst dat Groningen een beetje in de middenmoot blijft lummelen met 'niet zo geweldig goede voetballers'?

Als je structureel mee wil doen voor Europees voetbal zal de begroting x2 moeten. Om dat te bereiken via transfers is onverantwoord. Dan heb je eerst een veel grotere structurele injectie nodig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maakt het juist nog vreemder dat je een transfersom van 11 miljoen voor een spits die niet geweldig goed of zo is weigert.

Ik zat vanmiddag te kijken of hij ons statistisch had weggeblazen, maar zoals erka aangeeft niks bijzonders. Echt compleet bezopen om dat bedrag te weigeren. Voor dat geld moet je toch minimaal twee spelers kunnen halen die ook goals kunnen maken. Volgend jaar hebben die spelers geen zin meer, want FC Groningen dat is geen springplank club meer.
 

Maasveld

Well-known member
Als je structureel mee wil doen voor Europees voetbal zal de begroting x2 moeten. Om dat te bereiken via transfers is onverantwoord. Dan heb je eerst een veel grotere structurele injectie nodig.
Jullie zitten nu op 25. AZ, dat structureel meedoet om Europees voetbal, op 32.

Los daarvan, wat denkt Groningen nog te gaan bereiken met Strand Larsen dat meer waard gaat zijn dan die 11 miljoen? Hij skipt nu al een training omdat ie een transfer wil maken, dan lijkt mij de kans niet heel groot dat hij gaat verlengen. Zit je volgend jaar nog met een éénjarig contract te kijken. Tenzij hij er 25 inschiet zie ik niet in hoe je er volgend jaar meer voor gaat krijgen. Degraderen gaan jullie niet, Europees lijkt me ook met Larsen wat te hoog gegrepen.

Je hebt uiteraard gelijk dat een begroting structureel flink ophogen met transfers gedoemd is te mislukken. Je kunt echter deze flinke incidentele opbrengst gebruiken om je structurele inkomsten te vergroten. Enerzijds door het elftal op meerdere plekken te versterken, waarmee je wellicht ook weer wat meer mensen naar de Euroborg haalt. Anderszijds kun je het buiten het veld inzetten om via andere wegen meer structurele opbrengsten te krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eind goed al goed. Ik ben benieuwd wie Fledderus als vervangers gaat halen. Hoop niet dat hij zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat hij in tijdnood is gekomen.
 

erka

Well-known member
Eind goed al goed. Ik ben benieuwd wie Fledderus als vervangers gaat halen. Hoop niet dat hij zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat hij in tijdnood is gekomen.

Ik hoop maar dat Gudde en Fledderus de impasse van de laatste dagen gebruikt hebben om versterkingen te regelen.
 

Batigoal

Well-known member
Volgens Fabrizio Romano komt Amerikaans talent Ricardo Pepi op huurbasis naar FC Groningen. Wel leuk om hem in de Eredivisie te zien, groot talent. Alleen kale huur, dus je bent 'm wel na een jaar weer kwijt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De concurrentie om te degraderen is moordend, maar FC Groningen dingt zeker mee. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom Fledderus gretig uit de doeken doet hij meesterlijk Strand Larsen op de laatste speeldag heeft verkocht en niet eerder zodat hij de selectie nog echt goed had kunnen versterken.
 

Jef400

Well-known member
De concurrentie om te degraderen is moordend, maar FC Groningen dingt zeker mee. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom Fledderus gretig uit de doeken doet hij meesterlijk Strand Larsen op de laatste speeldag heeft verkocht en niet eerder zodat hij de selectie nog echt goed had kunnen versterken.
Ze hikken er al een aantal seizoenen tegenaan. Eens gaat het mis.
 
Bovenaan