Als je structureel mee wil doen voor Europees voetbal zal de begroting x2 moeten. Om dat te bereiken via transfers is onverantwoord. Dan heb je eerst een veel grotere structurele injectie nodig.
Jullie zitten nu op 25. AZ, dat structureel meedoet om Europees voetbal, op 32.
Los daarvan, wat denkt Groningen nog te gaan bereiken met Strand Larsen dat meer waard gaat zijn dan die 11 miljoen? Hij skipt nu al een training omdat ie een transfer wil maken, dan lijkt mij de kans niet heel groot dat hij gaat verlengen. Zit je volgend jaar nog met een éénjarig contract te kijken. Tenzij hij er 25 inschiet zie ik niet in hoe je er volgend jaar meer voor gaat krijgen. Degraderen gaan jullie niet, Europees lijkt me ook met Larsen wat te hoog gegrepen.
Je hebt uiteraard gelijk dat een begroting structureel flink ophogen met transfers gedoemd is te mislukken. Je kunt echter deze flinke incidentele opbrengst gebruiken om je structurele inkomsten te vergroten. Enerzijds door het elftal op meerdere plekken te versterken, waarmee je wellicht ook weer wat meer mensen naar de Euroborg haalt. Anderszijds kun je het buiten het veld inzetten om via andere wegen meer structurele opbrengsten te krijgen.