Het FC Groningen Nieuwstopic

Batigoal

Well-known member
Michael Verrips lijkt naar Groningen te vertrekken om daar met (de vorig jaar tegenvallende) Leeuwenburg te concurreren voor een plek onder de lat. Verrips heeft bij 37 clubs gekeept maar niet bij Ajax.
Lees dit nu pas, maar die Verrips is echt overal met gezeik vertrokken he. Ook bij Fortuna geen vrienden gemaakt en nu alweer weg. Op papier prima doelman, maar volgens mij moet je aan hem niet willen beginnen.
 

Abubakari

Well-known member
Benieuwd hoe lang Wormuth en FC Groningen het met elkaar vol gaan houden.
Hij noemt het een moeilijke groep die de basisbeginselen van het voetbal niet snappen. "Te gek voor woorden" noemt hij dat
"Over 10, 20 meter moet je toch een strakke pass kunnen geven op dit niveau?"
"Geen enkele vechtlust".
Wormuth krijgt naar eigen zeggen de oefenstof, die volgens de coach vrij simpel is, maar niet in de hoofden van zijn spelers.

Fledderus heeft vandaag met Wormuth gesproken over zijn uitspraken, was uiteraard "een goed gesprek".

En dan is er nog Suslov, die volgens Wormuth de vedette uithangt maar niks presteert en daarom bankzitter is.

Wordt een gezellige tijd in de Euroborg. Zou wat zijn, volgend seizoen Cambuur, Heerenveen en Emmen in de eredivisie en Groningen kkd.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat betreft Suslov ben ik het met hem eens. Voor wat betreft het overige heb ik zoiets dat het toch niet minder is dan wat er bij Heracles speelde en waar hij nooit iets riep over het gebrek aan niveau en gebrek aan kennis over de basisbeginselen van het voetbal. Ook zegt hij daarmee indirect dat de jeugdopleidingen van Ajax, PSV en Feyenoord ruk zijn. Daar komt namelijk de helft van zijn selectie vandaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
FC Groningen heeft dit jaar gewoon een probleem, dus dat kan best gaan mislopen voor Wormuth.
 

Jef400

Well-known member
Wat betreft Suslov ben ik het met hem eens. Voor wat betreft het overige heb ik zoiets dat het toch niet minder is dan wat er bij Heracles speelde en waar hij nooit iets riep over het gebrek aan niveau en gebrek aan kennis over de basisbeginselen van het voetbal. Ook zegt hij daarmee indirect dat de jeugdopleidingen van Ajax, PSV en Feyenoord ruk zijn. Daar komt namelijk de helft van zijn selectie vandaan.
Misschien zijn de spelers die het niet bij die clubs hebben gered niet veel beter. Weet jij veel.
 

Pascallovic

Well-known member
Misschien zijn de spelers die het niet bij die clubs hebben gered niet veel beter. Weet jij veel.
Op zich weten dit soort opleidingen hun spelers wel de basisbeginselen van het voetbal bij te brengen, of ze dan het niveau hebben, daarvoor moeten ze bij de scouting van FC Groningen zelf zijn die graag bij de jong ploegen scouten. En zoals ik al zei heeft hij dit nooit geroepen bij Heracles, waar ie ook met kneuzen als Szoke, Bakis, etc. moest werken.
 

Jef400

Well-known member
Op zich weten dit soort opleidingen hun spelers wel de basisbeginselen van het voetbal bij te brengen, of ze dan het niveau hebben, daarvoor moeten ze bij de scouting van FC Groningen zelf zijn die graag bij de jong ploegen scouten. En zoals ik al zei heeft hij dit nooit geroepen bij Heracles, waar ie ook met kneuzen als Szoke, Bakis, etc. moest werken.
Ik denk dat het spelers zijn die voor Wormuth zijn gekomen en niet in zijn voetbalfilosofie passen. Tel daar een moeizame persoonlijke relatie met de TD bij op en je gaat al. De kikkers zijn uit de kruiwagen gesprongen. Al eind augustus
 

Batigoal

Well-known member
Kan me zo voorstellen dat je niet vrolijk wordt op de training van spelers als Musampa en Van Gelderen. Waren bij Jong Ajax ook de dissonanten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat het spelers zijn die voor Wormuth zijn gekomen en niet in zijn voetbalfilosofie passen. Tel daar een moeizame persoonlijke relatie met de TD bij op en je gaat al. De kikkers zijn uit de kruiwagen gesprongen. Al eind augustus

Vanwege de goede relatie had de TD toch juist voor Wormuth gekozen was toch het verhaal? Begint anders wel een patroon te worden. Relatie met Buijs en zijn assistent was ook al niet lekker.
 

erka

Well-known member
Ik weet niet wat er achter de schermen speelt maar Wormuth en Fledderus zijn twee handen op één buik inderdaad.
Wat ik wel zorgelijk vindt is dat Wormuth nu precies hetzelfde constateert als Buijs en als ondergetekende: dat elke ploeg beter voetbalt dan Grunn, dat men niet eens fatsoenlijk 3x kan passen, er geen enkele opbouw van achteruit plaatsvindt en er in het geheel geen mentaliteit in de ploeg zit. Dat had Buijs ook allemaal al gezien en daarom moest hij de hele wedstrijd schreeuwend corrigeren.

Buijs is er niet in geslaagd het te verbeteren, dus het is aan Wormuth om hier iets aan te doen of te zeggen, de groeten, zoek maar een ander. Maar in de media dit spelen (ondanks dat hij gelijk heeft) hoort niet.
 

Abubakari

Well-known member
Strand Larsen boos, Groningen laat hem niet voor 10 miljoen + 1 miljoen euro aan min of meer gegarandeerde bonussen naar Celta de Vigo gaan. Strand Larsen is vandaag niet op de training verschenen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Celta is al voor een andere spits gegaan, dus daar kan Strand Larsen niet meer heen.

Zo zijn er al een paar clubs doorgeschakeld. Gelukkig zijn bijna alle landen ook op 1 september open, dus Strand Larsen kan ook nog op 1 september vertrekken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zo zijn er al een paar clubs doorgeschakeld. Gelukkig zijn bijna alle landen ook op 1 september open, dus Strand Larsen kan ook nog op 1 september vertrekken.
Hah, dan heeft Groningen een probleem, met die domme deadline fout van de KNVB
 

erka

Well-known member
Totaal bezopen van Groningen.

Integendeel: de transfermarkt is totaal geschift, Groningen is inmiddels gezond en hoeft niet te verkopen en hij heeft nog 2 jaar contract. Plus het is nou ook weer niet dat hij zo geweldig goed is. Hij heeft talent maar moet ook nog veel leren en speelt ook regelmatig ontiegelijk belabberd. Tis geen Suarez.

Prima van Groningen.
 
Bovenaan