Heracles Almelo

Max

Administrator
Forumleiding
Alles wat ik altijd in de krant lees zijn taakstraffen.

Je hebt die zaak met die piloot en zijn vader die naar een avond goed doorzakken zijn gaan straatracen in Loosdrecht. Ook alles aan elkaar vastgelogen en de schuld gegeven aan het slachtoffer. Die vader heeft uiteindelijk wel een gevangenisstraf gekregen.
 

JMD

Well-known member
Als het een verdubbeling is zou je zeggen dat het een stuk of 5 zijn, en 7 glazen zou dan gelijk staan aan circa 1,7 promile.

Al werkt het niet zo met decibellen , dus of het met promillage wel zo werkt weet ik niet.
Decibellen is logaritmische schaal, dat werkt idd niet zo.
Promillage wel. Dus idd een glas of 5. Maar dat is een gemiddelde. Ze hebben ooit bij Blik op de Weg weleens een onderzoek gedaan en daar was toen een man die 10 glazen bier op had en nog sloeg de ademmeter niet uit (die aangeeft of je wel/niet teveel hebt gedronken). Als je ondertussen veel eet loopt het promillage minder snel op.
 

JMD

Well-known member
Die mensen zijn onverbeterlijk. Je kan alleen maar hopen dat de volgende keer ze de auto om een boom heen krullen.
Iedereen kent mijn mening hierover, maar laat duidelijk zijn dat de persoon Vloet voor mij totaal heeft afgedaan en ook ik Vloet bovenstaande van harte toewens.
 

JMD

Well-known member
Wat een ophef. Als hij chef in een magazijn was geweest, dan hadden jullie het niet eens opgemerkt.
Dat heb ik helemaal nooit gezegd, je moet mijn woorden niet verdraaien omdat je dat beter uitkomt. Tuurlijk moet hij gestraft worden, zeker, en wat mij betreft ook vrij lang, want idd met >200 km/u ergens rijden en te hoog promillage, dan verdien je straf. Alleen (en daar verschillen we inderdaad van mening) vind ik dat hij wel gewoon zijn werk moet mogen blijven doen bij dezelfde baas. (het wordt overigens anders natuurlijk als hij een 6-jarige gevangenisstraf krijgt, want dan is hij einde contract bij Heracles ongetwijfeld)

De advocaten schijnen het 'media-effect' mee te willen nemen in hun pleit in de rechtbank. Dat vind ik walgelijk. Maar eenieder die zegt 'hij mag niet meer bij club X voetballen hierdoor' doet precies hetzelfde, namelijk het feit dat hij een bekend iemand is meenemen in wat je vindt wat er (na de straf) moet gebeuren met hem.
 

De Wolf

Well-known member
Decibellen is logaritmische schaal, dat werkt idd niet zo.
Promillage wel. Dus idd een glas of 5. Maar dat is een gemiddelde. Ze hebben ooit bij Blik op de Weg weleens een onderzoek gedaan en daar was toen een man die 10 glazen bier op had en nog sloeg de ademmeter niet uit (die aangeeft of je wel/niet teveel hebt gedronken). Als je ondertussen veel eet loopt het promillage minder snel op.
Het zal zeker meehelpen wanneer je vaker drinkt. Ben ook niet zo van de vuistregel dat je 2 biertjes mag drinken. Maar ik ben ook voorstander dat je gewoon helemaal niet drinkt voor je in een auto stapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Het zal zeker meehelpen wanneer je vaker drinkt. Ben ook niet zo van de vuistregel dat je 2 biertjes mag drinken. Maar ik ben ook voorstander dat je gewoon helemaal niet drinkt voor je in een auto stapt.
Niet voor het promillage natuurlijk, maar wel van hoe je er mee omgaat.
En verder: wat mij betreft is 0 de limiet. Want iedereen reageert verschillend op bv 2 biertjes en door die 0,5 komt er onduidelijkheid.
Alcohol en verkeer gaan gewoon niet samen. Zeker in een auto. Dronken op een fiets zitten levert vaak vooral komische taferelen op, maar zelden ongevallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iedereen kent mijn mening hierover, maar laat duidelijk zijn dat de persoon Vloet voor mij totaal heeft afgedaan en ook ik Vloet bovenstaande van harte toewens.

Nou ja, van Vloet weten we nog niet dat hij een recidivist is. Die Van Wijngaardes die waren wel vaker met alcohol aan de kant gezet.
 
Bovenaan