Ik zou eigenlijk naar Levadia Tallinn, maar het liep allemaal wat anders, geplande vakantie geannuleerd en uiteindelijk een weekje Westcoast Belgium geboekt. En daar bleek een bezoekje aan de Belgische Supercup mogelijk, Club Brugge tegen Union SG.
Lekker weertje (vooral toen de zon achter de Noordttrbune zakte, daarvoor was het best wel warm met de zon op de pit), vrij vol stadion en ook van buiten een mooi stadion.
Club had het best lastig met Union en de schaarse mogelijkheden waren vooral voor Union. Die kwamen in de 39’ uit een penalty op 0-1 en maakten een minuut na rust 0-2. Club zette Union daarna wel onder druk, maar heel veel kansen kregen ze niet. Tien minuten voor tijd dan toch de verdiende 1-2.
3 minuten in blessuretijd redde de Union keeper de wedstrijd met een knappe redding.
De Brusselaars vierden feest, de Bruggelingen pakten buiten het stadion een pintje. En ik dwaalde nog even rond, je kon vrij makkelijk over de hele lange zijde zwerven, van boven tot onder en dat vind ik altijd wel leuk. In totaal van19.00 tot 23.00 in en rond het stadion rondgelopen (en gezeten).
Fotoverslagje komt tzt wel op mijn weblog, na Ierland was het forum een beetje in de war van mijn foto’s.