Grupo Desportivo de Lagoa - Culatrense, Onstwedder Boys-Boerakker op zijn Portugees

U.G.

Well-known member
Vol graag drinkende maar oh zo vriendelijke Irishmen.🇮🇪
Geloof ik meteen. Ik kom ze vaak tegen in de zomers, of anders bij Paddy Murphy’s. Topgasten, wel naarmate ze meer drinken ze voor mij steeds onverstaanbaarder worden, maar ze zijn wel cool.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zou eigenlijk naar Levadia Tallinn, maar het liep allemaal wat anders, geplande vakantie geannuleerd en uiteindelijk een weekje Westcoast Belgium geboekt. En daar bleek een bezoekje aan de Belgische Supercup mogelijk, Club Brugge tegen Union SG.
Lekker weertje (vooral toen de zon achter de Noordttrbune zakte, daarvoor was het best wel warm met de zon op de pit), vrij vol stadion en ook van buiten een mooi stadion.
IMG_5733.jpegClub had het best lastig met Union en de schaarse mogelijkheden waren vooral voor Union. Die kwamen in de 39’ uit een penalty op 0-1 en maakten een minuut na rust 0-2. Club zette Union daarna wel onder druk, maar heel veel kansen kregen ze niet. Tien minuten voor tijd dan toch de verdiende 1-2.
3 minuten in blessuretijd redde de Union keeper de wedstrijd met een knappe redding.
De Brusselaars vierden feest, de Bruggelingen pakten buiten het stadion een pintje. En ik dwaalde nog even rond, je kon vrij makkelijk over de hele lange zijde zwerven, van boven tot onder en dat vind ik altijd wel leuk. In totaal van19.00 tot 23.00 in en rond het stadion rondgelopen (en gezeten).
Fotoverslagje komt tzt wel op mijn weblog, na Ierland was het forum een beetje in de war van mijn foto’s.
 

Abubakari

Well-known member
Leuk verslag Abu! Mooie wedstrijd als vervanging van je Estse trip.
Ja, denk dat deze sowieso leuker was, Levadia-Šiauliai (Litouwen) eindigde voor 1200 man in 0-0.
Al weet ik zeker dat ik van die trip ook wel weer enthousiast was geworden. 😀
 

Joost

Well-known member
Ik vind het Jan Breydel echt heel gedateerd. Je zou echt niet zeggen dat het voor Euro2000 nog is vernieuwd.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind het Jan Breydel echt heel gedateerd. Je zou echt niet zeggen dat het voor Euro2000 nog is vernieuwd.
Desondanks vond ik het een mooi stadion. Past ook wel een beetje bij België. En ik vind het eerlijk gezegd zowel van binnen als van buiten (maar dat kan niet anders, lelijker is nauwelijks mogelijk) mooier dan bijvoorbeeld de Euroborg. Way more soul.
Doe mij maar oude, om mijn part, gedateerde stadions. Maar ik las inderdaad al dat het slecht onderhouden is en eigenlijk rijp voor de sloop.

Op mijn weblog een uitgebreid verslag, rijk geïllustreerd bovendien.

 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Mooi. Ik hou wel van stadions die geleidelijk steeds zijn uitgebreid. België staat er vol mee. Anderlechtstadion en Sclessin zijn ook van die stadions. In Nederland Philips stadion.
 

Joost

Well-known member
Desondanks vond ik het een mooi stadion. Past ook wel een beetje bij België. En ik vind het eerlijk gezegd zowel van binnen als van buiten (maar dat kan niet anders, lelijker is nauwelijks mogelijk) mooier dan bijvoorbeeld de Euroborg. Way more soul.
Doe mij maar oude, om mijn part, gedateerde stadions. Maar ik las inderdaad al dat het slecht onderhouden is en eigenlijk rijp voor de sloop.

Op mijn weblog een uitgebreid verslag, rijk geïllustreerd bovendien.

Het is zeker een mooi stadion. Zoals Erka ook zegt heeft het geleidelijk uitbreiden het stadion echt uitstraling gegeven.
Maar als ik kijk naar de staat van het beton van het Jan Breydel en het Parkstad Limburg Stadion dat ongeveer even oud zijn dan is het verschil gigantisch.
 

Abubakari

Well-known member

Verslag van mijn 6 stadions (Groningen, Dortmund,Amsterdam, Brussel, Enschede, Leeuwarden) in 10 dagen tour voor wie het leuk vindt.
 
Bovenaan