Mazzeltje dat deze vanavond ook nog was, afgelast wegens sneeuw in maart en vandaag ingehaald. Kwartier lopen van het hotel, zag pas een paar dagen voor vertrek dat deze toch gespeeld ging worden, stond eerst niet in het programma op deze dag. Snel een kaart gekocht, mooi op tijd want ook deze was vanavond sold out.
Ik ga altijd ruim op tijd weg, wat plaatjes schieten, sfeer proeven en unreserverd seating, een goeie plek scoren. Dat lukte, rij 6 a 7 exact ter hoogte vd middenlijn.
Ik raakte aan de prat met de man naast me, die vertelde waarom Dundalk zo laag (bottom of the table) staat (veel nieuwe spelers die nog aan elkaar moeten wennen) en waarom Dailymount Park van 35000 naar 5000 plekken is gegaan (geen geld voor onderhoud, maar er zijn plannen voor vernieuwing op korte termijn) en nog wat praatjes. Ook even over 1983 gehad, kon hij (mijn leeftijd, iets ouder misschien) zich ook nog goed herinneren.
Dan de wedstrijd. Kunnen we kort over zijn. Bar slecht.
Hekkensluiter Dundalk was voor rust de minst slechte, maar het was wachten tot na rust op de eerste kans, die was voor Bohemian, in de 65’ minuut. Er werd echt hemeltergend slecht gevoetbald, er ging ongelooflijk veel mis.
Het waaide ook nog flink, hielp ook niet mee. Maar in de 80’ minuut leverde a fine header de 1-0 voor Bohemian op. Niet geheel verdiend maar dat kon de Bohemian fans niet veel schelen geloof ik.
“You should come watch more of our games, seeing two wins in a row is a great achievement, doesn’t happen to us a lot” lachte de buurman na afloop.